Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Snizeni napeti z 14v na 12v

Od: paboz® odpovědí: 17 změna:

zdravim.potrboval bych poradit,co pouzit na snizeni napeti z autobaterie ktera za provozu dava pres 14v aspon na 12,5v.

Vim ze jde koupit primo patici zarovky s odporem pro snizeni napeti .Uz jsem videl na netu ruzne ,u nekterych je uvedeno snizeni o 0,5 v to asi moc nepomuze .Nektere 0,7 .

Ktomu si myslim ze je to zbytecne drahe.Tak si myslim ze i kdyz zaplatim postovne tak me soucastky musi vyjit o hodne levneji.Patici taky nepotrebuji ,ty mam z vrakace doma.

Akorat se na tech strankach e-schopu s el.soucastkami tedy vubec nevyznam.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Pokud se jedná o zařízená (žárovky), které jsou v autě z výroby, je nesmysl napětí snižovat uměle.

O jaké žárovky se jedná?


doplněno 26.12.19 12:15:

Snížením napětí o 10% snížíš příkon žárovky o cca 20% a budeš jezdit poslepu. Znovu opakuji, že je to nesmysl.

A přímá odpověď na tvou otázku: Pro snížení napětí o tebou požadovaných cca 1,5V potřebuješ odpor cca 0,3 Ohmu ,a kterém se však musí rozptýlit ztrátový výkon cca 8W. Takový odpor nikde neseženeš a budeš ho muset nějak vyrobit.

Mluvím o nejjednodušším řešení. Numerické údaje v příspěvku jsou zaokrouhlené, což nemá podstatný vliv na jejich vypovídací hodnotu.

Veškeré jiné elektronické konstrukce jsou podstatně složitější a finančně náročnější.


doplněno 26.12.19 12:30:

Mám neodbytný dojem, že se jedná o lobby výrobců žárovek a výrobců světel, která jim zajišťuje pravidelné a trvalé příjmy. Proč má něco takového řešit spotřebitel (majitel auta), když to lze snadno upravit přímo ve výrobě (lepší chlazení světlometů, drobná změna parametrů žárovek).

V každém případě dodatečné řešení se snižováním svítivosti je i proti příslušným technickým předpisům, protože pak světlomety nemusí dosahovat předepsané (a homolgované!) svítivosti.

hodnocení

jedna se o H 7 vydrzi tak 4 mesice ,denne jezdim 2 X 8 km.A zjistil jsem ze tento problem resi spousta ridicu,s tymhle typem zarovek.

auto-doplnky.com/...

 

111®
hodnocení

0x

na tom odkazu je výkonový odpor cca 10W a chce přišroubovat k železu aby se stačilk uchladit

 

111®
hodnocení

0x

nemusí tak malý odpor vyrábět, dostane ho koupit nebo dá 2 paralelně: gme.cz/...

gme.cz/...

Bravo! Minimální množství k odběru 100 ks. A rád bych viděl odporem v pouzdře TO220 rozptýlených byť jen těch 10W bez dostatečně velkého chladče toho odporu*smich*

111®

výbprně se ti to směje ...a radu máš?

Promiň, nechtěl jsem se tě dotknout. A pokud se ti zdá, že jsem neporadil, jsem opačného názoru, má rada je hned v mém prvním příspěvku. Měl jsem stejný problém před časem na Fiatu Marea. Špatná konstrukce světlometů, které už z principu svítily dost málo. A žárovky vesele praskaly.

Navíc hlavně především pokud se jedná o žárovky ve tlumených světlech, která se zároveň používají pro denní svícení, pak považuji za rozumné pořídit doplňková světla pro denní svícení, čímž se omezí používání těch H7 na minimum a prodlouží se jejich životnost.

@satam - souhlasím s tebou i tvojí první odpovědí. Je nesmysl snižovat napětí. Už tak bídné svícení se ještě zhorší. Kdysi jsem také dodatečně namontoval denní svícení do Fabie a bylo po praskání žárovek, protože tím, že se používaly méně a logicky se svýšila jejich životnost. A to jsem už tehdy měl celkem "vychytané" žárovky s vyšší svítivostí. V dnešních vozech, které mají plastové plochy místo skla, jsou i jiné konstrukce parabol (nevím přesně jak fungují vozy s LED svícením, nebo xenony), tak popisuji běžné osvětlení. Možná si řidiči uvědomí, že dnes jsou konstrukce předních světel tak "progresivní", že jedete-li mimo obec, kde není další osvětlení, máte problém za tmy odbočit, pokud nemáte přisvícení do zatáček (za příplatek), což v minulosti nebylo potřeba. Když jsem po Fabii usedl no nového vozu (KIA Rio), byl to pro mě docela šok, když jsem jel poprvé za tmy a chtěl jsem odbočit. Nezbývalo než si zvyknout a odbočovat opatrně. Nyní (Hyundai ix20) je to podobné, sice používám opět žárovky s vyšší svítivostí (které jsou dobré), ale pro odbočování to moc nepomůže, když do stran to není nic moc. Na to samozřejmě nemá vliv žárovka, ale konstrukce světla. Bohužel.

 

hodnocení

0x

Použij do série zapojené dvě, respektive tři třeba 6-10A diody (na každé je úbytek cca 0,6-0,7V) a máš vyhráno, to se tak dělá normálně.

55W :12V= 4,58 A /4,58,0,7=3W tolik se maří tepla na každé diodě/

ges.cz/... (něco takového)

Jinak na prvních Škodovkách býval opravdu problém s pálením žárovek a pak ještě když používáš žárovky s větší svítivostí, čili třeba Osram H7 Cool Blue... Atd...

U prvních psali že mají 1/2 životnost a po letech psali pak stejnou životnost jako obyčejné žárovky, ale vždy vydržely asi tak cca 6 měsíců při dennodenním používání několikrát denně...

S obyčejnými nebyl problém...

Někde jsem viděl i řešení elektronikou která bánila velkému spouštěcímu proudu...

Asi nejpraktičtější je asi nainstalovat denní svícení...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Z dotazu vůbec nechápu účel snižování napětí.Pokud jde jen o autožárovky,pak ty jsou určeny pro napětí sítě automobilu v rozmezí ,daném kolísáním výstupního napětí alternátoru.Ale spíše jsou žárovky zatěžované dodaným proude.

Je mi to líto, ale pokud ti to ještě nedošlo, i když je to zde několikrát napsáno, pak účelem snížení napětí je prodložení životnosti žárovek. A jen maličkost: Tvůj "dodaný proud" je daný parametry žárovky a připojeným napětím. Ničím jiným.

Jak prosté, milý Watsone.

jabraka*

Milý Holmesi.,Omezit napětí sítě vozidla lze nejjednodušeji nastavením regulátoru alternátoru.Pak možná žárovky odolají,ale zase to nebude stačit jiným zařízením.Myslím,že tovární nastavení alternátoru vyhoví všem žárovkám.

JB

Milý Jabrako: Jednak bych chtěl vidět, jak nastavuješ regulátor alternátoru, notabene u moderních aut, kde ten regulátor není a regulace dobíjení jde přes centrální řídící jedntku. A potom: O nesmyslnosti snižování palubního napětí auta už jsem psal v mém prvním příspěvku. Takže o tom asi něco vím.

 

 

hodnocení

0x

Tiež som menil často H7. asi tak ako Ty. Pomohla výmena predných tlmičov, prvú žiarovku som menil minulý týždeň po vyšše roku.Druhá zatiaľ ok, ale keďže boli menené súčasne, je otázkou času, keď príde na rad.Nájazd skoro 52 000km.Žiarovky kupujem len v Lídli.

 

pave*
hodnocení

0x
Škoda, že neuvádí o jaký automobil se jedná. Například Golf 6, Octavia 2,.. lze u nich snížení napětí nakódovat přes diagnostiku.

Jestli jde o změnu napětí nakódováním nevím, ještě jsem to neviděl, ale vím, že se musí nakódovat tak jako u většiny nových vozidel typ a kapacita baterie.. Ale setkal jsem se tedy mimo BMW, Passat v OIII... Ale nikde nic o regulaci napětí...? Ale člověk se učí celý život...

 

hodnocení

0x

Regulátor nabíjení je u nových (ne Š105 atd) prostě vždy v alternátoru, ale novější auta mají ovládání dobíjení, ale zpravidla jen odlehčení při startování (odpojení alternátoru) a zatížení při zvýšeném napětí, třeba tak, že zapne krátkodobě vyhřívání okna (elektrické) u Ford Mondeo...

První chytrý alternátor byl použitý ve Ford Focus I. Tam se už nepoužívá k nabuzení žárovky, ale elektronický obvod, signalizace nabíjení je už vyvedená z ŘJ motoru.. Proto se u těchto nabíjecích soustav doporučuje baterie s kalciem...

Ale samotný regulátor funguje tak jako obvyklý i bez ŘJ motoru... Ta si spíš řídí režim, ale né samotné nabíjení...

A nastavit regulátor, tak ten se dal tak u dynama a dejme tomu ještě ve staré Škodovce s alternátorem, kde se u prvních vozů používalo ještě mechanické relé...

Ale to už odnesl čas...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]