Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
měl bych takovou malou otázečku, takže:
objednal jsem si přes internet televizor, ale nevyhovoval zcela mým představám, tak jsem ho v zákonné 14 denní lhůtě pokusil vrátit. Poslal jsem tedy zboží poštou zpět, ale za pár dnů se vrátilo, protože mělo poškozený obal, resp. díru o velikosti pěsti. Na poště jsem krabici rozbalil, televizi nic nebylo. Tedy díru jsem zalepil a zvolna rozpadající krabici přelepil (uhlopříčka 95 cm). Dnes mi přišla krabice znovu. A tudle krabici neslepí ani deset lepících pásek.
Problém je, že sehnat takhle velkou( jinou, novou) krabici je problém. Takže se ptám: pokud jsem odeslal krabici v pořádku a Česká pošta ji přijala, ale kvůli své nedbalosti (díra) mi ji vrátila, neměla by nést následky ona? Protože nevim, kde bych sehal krabici a už se mi nechce platit po několikáté poštovné.
Byl bych rád, kdyby mi někdo odpověděl co ve vzniklé situaci dělat a jak se bránit.
Děkuji
Neměl jste ho přijímat
Balík je očividně poškozen a vy jste jej převzali.
V prvé řadě je potřeba reklamovat zboží na poště maximálně do druhého dne, jinak reklamace na poště nebude uznána . Veškeré zboží máme pojištěné a v případě poškození při dopravě za něj nese pošta odpovědnost do výše hodnoty zboží,.tudíž Vám pošta vyplatí částku , kterou jste zaplatili za objednané zboží Následně je třeba nás kontaktovat _ nejlépe elektronickou postou. Zboží Vám samozřejmě ihned opět zašleme na dobírku,
Krabice není předmětem koupě a ani součástí koupené věci, takže teoreticky můžete zboží vrátit i bez obalu. Prodejce je ale oprávněn ponížit vrácenou částku o náklady nutné k přebalení výrobku. Kontaktujte prodejce a domluvte se s ním jak situaci řešit.
V žádném případě Vám ale nemůže odmítnout vrácení zboží kvůli poškozenému obalu.
Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být objednané zboží zasláno.
Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou cenu. S celkovou cenou je kupující srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením.
Zvýší-li se cena zboží oproti původní prodejní ceně, má kupující, který je spotřebitelem, právo od smlouvy odstoupit bez jakýchkoliv úhrad.
Spotřebitel má právo zrušit odeslanou objednávku nebo odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží dle platného § 53, odst. 7 Občanského zákoníku. Toto právo není primárně určeno pro řešení reklamace zboží.
Pokud se tak rozhodne, musí projev vůle o odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí věci. Doporučujeme tak učinit nejlépe písemnou formou, která zajišťuje zejména prokazatelnost učiněného právního úkonu, kterým se smlouva ruší.
Spotřebitel je povinen odevzdat prodávajícímu nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, pokud možno v původním obalu a s veškerým příslušenstvím zpět. Po obdržení vráceného zboží prodávající kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem a to nejpozději do 30 dnů od účinnosti projevu vůle kupujícího (od doruční odstoupení od smlouvy).
Při nesplnění uvedených podmínek může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží. V případě nedodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy je takové odstoupení od smlouvy neplatné a spotřebiteli tím nevznikají žádná práva na vrácení zboží.
Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:
Při převzetí zásilky je kupujícímu, který je spotřebitelem, doporučeno překontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice, apod.) a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno bez zbytečného odkladu telefonicky oznámit prodávajícímu. Dále doporučujeme sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento zaslat faxem nebo e-mailem prodávajícímu. Pokud doporučené kroky spotřebitel při dodání vadné zásilky učiní, výrazně tak přispěje k rychlému řešení reklamace dodaného zboží a jeho nového dodání. V opačném případě se může spotřebitel vystavit situaci, kdy mu prodávající prokáže, že zboží bylo dodáno v pořádku - tedy nepoškozené, tím ovšem nemůže být jakkoli omezeno právo spotřebitele uplatnit svá práva plynoucí z příslušné kupní smlouvy.
Pro kupujícího, který není spotřebitelem, platí povinnost překontrolovat stav zásilky dle výše uvedeného postupu. V případě převzetí zásilky od dopravce nemá tento kupující žádné nároky na pozdější reklamace poškozené zásilky vůči prodávajícímu. Převzetím zásilky je další reklamace ohledně poškození a neúplnosti zásilky řešena pouze s dopravcem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.