Praktiky servisu kávovarů

Od: odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

už šest týdnů mám v opravě kávovar Delonghi Magnifica (z r. 2015, stál mě bez DPH cca 6500). V protokolu jsme se dohodli se servisem na lhůte opravy cca 4-5 týdnů a dohodnutá cena opravy 1000, že jinak dají vědět. Musela jsem urgovat flegmatického přítele, protože na jeho jméno je přístroj v opravě, aby si zavolal, kdy bude hotovo. Celou dobu se nikdo neozval, dnes přítel zavolal a oni řekli, že opravu již provedli a stojí to 1900 Kč. Moc se mi nelíbí, že nám nedali vědět, protože na jimi dodané díly dávají záruku 6 mesíců. Za odmítnutí opravy účtují 250 Kč. Trochu jsem se rozčílila při představě, že mi tam šoupli "údajně vadný bojler" z nějakého jiného starého, co v servise mají, a budou spoléhat, že mi to půl roku vydrží a já jim za to dám dva litry. Mám sto chutí požadovat uvedení do původního stavu. Nepodporuju tyto praktiky, protože mi příjde sprosté, že o tomto řešení nedali vědět. Prý si nebyli jistí, zda ona součástka je nefunkční, tak ji museli zakoupit. No já nevím, servis si vymýšlí pohádky? Nebo mám naivní představy já? Souhlasila bych, kdyby mi dali o součástky krabici se záručákem nebo zkrátka záruku delší. Když jej koupili za tím účelem nový.

Díky za názory.

9 odpovědí na otázku

 

 


1x

Záruka na nové zboží (i nahradní díly) je ze zákona 2 roky, na opravu (práci) 6 měsíců. Může být poskytnuta záruční lhůta delší, nikoliv však kratší. Já se domnívám, že i ten spotřebák má 2 roky záruku. Žádná záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, tedy pokud si koupíte třeba fix, tak má záruku 2 roky. Pokud po půl roce přestane psát a je to proto, že se spotřebovala náplň, je to běžné opotřebení a nelze to reklamovat. Pokud ale přestane psát proto, že vyschnul, měla by být záruka uznána.

Cenu opravy musí říct předem a bez Vašeho souhlasu ji smí překročit o (nevím jistě) 10%. Oni cenu překročili o 90% a nic Vám neřekli, takže jsou dvě možnosti. Buď jim za opravu zaplatíte 1100.-Kč (případně o něco víc, pokud těch 10% není správně), nebo opravu můžete odmítnout, pak je asi těch 250.-Kč za diagnostiku rozumných.

Správný postup podle mě je, že Vám měli zavolat, že zjistili závadu a že oprava nebude stát 1000.-Kč, ale 1900.-Kč a vy jim to buď odsouhlasíte a zaplatíte 1900.-Kč, nebo neodsouhlasíte a vezmete si neopravený kávovar zpět a zaplatíte 250.-Kč.


Dekuji, presne do puntiku, jak jste to popsal, se domnivam i ja a minimalne je ten postup nemoralni, ted jen musim zvazit, jak jim dat najevo slusne, ze se mi ta praktika nelibi. Kavovar si patrne za ty dva tisice opraveny necham, paklize bude prukazne novy dil s dvouletou zarukou.

 


0x
Podle popisu v tom máte trochu zmatek.
Záruční doba 6 měsíců je na opravu jako takovou (na práci). To je zákonná lhůta u oprav.
Na samotný náhradní díl je pak rovněž zákonná lhůta 24 měsíců. Servis ji nemůže zkrátit.
V ničem vás tedy neošidili. Jediné co je napadnutelné je fakt, že bez schválení překročili odhadovanou cenu opravy.

Dekuji, ale pisu presne to, co maji uvedeno ma protokolu. Tedy ze zaruka na praci je 3 mesice a na jimi dodane dily 6 mesicu.

Máte pravdu vy. Zákonná lhůta je skutečně jak píšete tj. 3. mesíce.

Co se toho dílu týče, tak tam by měla být skutečně 24 měsíců, pokud se však nejedná o spotřební díl, kde to lze zkrátit až na 6 měsíců. To už nejsem schopný pousoudit.

Omlouvám se na špatné info.

 


0x
tak mate tam stary bojler nebo novy? A k cemu by vam byla krabicka od nahradniho dilu?
Za diagnostiku/odmitnuti opravy 250kc mi prijde v poradku, zadarmo to delat nebudou.
Pokud se vam to nelibi, odmitnete opravu, zaplatte 250kc a nechte si to opravit jinde.

No je tam uvnitr zakouoeny novy, nikdo se ohledne reseni neozval, proste koupili, namontovali a az pak rekli, jak to je a kolik bude stat. Jenze kdyz uz to takto provedli, rada bych mela jistotu, ze kdyz vrazim do stareho kavovaru tretinu porizovaci ceny za novy dil, ze skutecne novy bude a mam na nej dva roky zaruku.

 


0x
avatar ferax

A co místo dohadů tady na poradně, kontaktovat ČOI. Např. zde. Dovíte se vše přesně.

zuzana
07.11.19 16:49

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]