Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Bodové osvětlení kuchyňské linky

Od: york* odpovědí: 11 změna:

V koupelně jsou bodovky na stropě a vše OK, (ještě se nikdy neměnily), ale nad pracovní plochou linky neustále praskají žárovky. Mám dojem že je tam nějaké trafo nebo měnič (nevím, nejsem odborník), který převádí proud do žárovky na 12V.Nemůže to být právě tím, že "pouští" větší napětí? To jen moje dedukce. Nebo jaká může být příčina častého praskání žárovek? díky

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

york*
hodnocení

Ještě doplním: v případě že mi řeknete že bude asi špatné trafo, tak jak to poznám? Mám jen zkoušečku 220/380V.

york*
hodnocení

Myslel jsem, že je je pro odborníky lapidární dotaz nebo se mýlím?

rob*

a nemáte nějakého souseda/známého, který má obyčejný digi multiměřák (tuším že jsem ho kupoval snad za 150 Kč) a půjčil by vám ho?

jabraka*
hodnocení

0x

U transformátorového napájení příliš nehrozí trvalé přepětí.Spíše by se mohly vyskytovat induktivní zákmity špiček v síti.Ty by mohly ničit halogeny.Pomoci by mohl nějaký blokovací kondenzátory,které by svedly zákmit do země.Musely by se spočítat hodnoty.

JABRAKA

hodnocení

0x

Někdy stačí koupit si kvalitní žárovky a ne z hobbymarketu 3ks/cca.70Kč.

bubo64*
hodnocení

0x

Taky bych věnoval pozornost chlazení. Pokud jsou v koupelně "bodovky" na 230V s normální paticí E14/E27 je to podstatný rozdíl. Rozdíl je i v halogenu s reflektorem ("trychtýřek") a bez něj. Ale i malé halogeny (patice G6.3 apod.) mohou mít lepší odvětrání než v té kuchyni. A u těch bez reflektoru , kde je prostor nejmenší a odvod tepla nejhorší - jestlipak jste se jich při výměně nedotkl? To baňka nesnáší a připíká se!

mkat*
hodnocení

0x

Dufam ze tu ziarovku manzelka po kazdom umyti riadu utrie aby nebola spinava.Tej ziarovke to najviac pomôze.*andel* Ona je totiz veeelmi hakliva na dotyky a samozrejme aj na teplo.

york*
hodnocení