Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

3 fazovy motor vinuti

Od: wino odpovědí: 17 změna:
Dobrý den,pokud se převíjí 3fázový motor,je to z jakého důvodu?
Převíjí se 3 cívky na statoru nebo rotoru? kteté jsou zalité lakem, aby mezi drátem nebyl kontakt,proto ten nevodivý lak?
Vysvětlíte někdo prosím vás?/díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar magdon

Jakýkoliv motor, nejen třífázový, se převíjí proto, že má nějak poškozené vinutí (přerušené, mezizávitový zkrat, spálená izolace drátu...). Většinou se převíjí stator, u třífázového motoru bývá kotva (rotor) "nakrátko", takže žádné vinutí nemívá. U komutátorového motoru může být vadné vinutí jak na statoru, tak na rotoru. Převíjí se samozřejmě jen to poškozené. Motory jsou navinuté lakovaným drátem (lak tvoří izolaci) a po navinutí jsou ještě většinou napuštěny dalším lakem, který vinutí zpevňuje a chrání před poškozením.

Samozřejmě se dá motor převinout i z důvodů nevhodného napětí, ale to by asi bylo dost výjimečné.

 

hodnocení

3x
Tak jedno to určitě není, když zapojíš jednu cívku vůči zbývajícím cívkám tak, že přehodíš začátek s koncem, tak ten motor pojede špatně a bude brát velký proud! Kdo nevěří, ať zkusí! Ověřeno životem...
doktpr365*

By me zajímalo jak poznas kde je zacatek a kde konec kdyz to není popsany

Tady je popis jak na to.

 

hodnocení

1x
Tak hlavně až budeš oživovat ten motor, tak měř proudy a pidle toho se dá jednoduše vyvodit, že je přehozený začátek s koncem...

 

111®
hodnocení

1x

jedno to není, pokud zapojíte nějakou cívku opačně, bude její mag.pole působit proti zbývajícím a nevznikne správný posun mag. pole pro roztočení motoeru


doplněno 10.02.19 11:49:

a není náhodou vidět který vývod je z horní části vinutí /konec/ a který odspodu vinutí?/začátek/

 

hodnocení

1x
avatar nonek

Proč nepostupujete, jak radí ferax?...máte to tam velmi dobře popsáno; UDĚLEJTE TO DLE TOHO JEHO ODKAZU A NAVODU ! Pro jistotu ještě jednou...

wino
hodnocení

Přečetl jsem to teďkom,můzu zjistit podle toho návoda stejné strany civek. Jak ale ide zjistit ktere strany civek jsou vstupní? to tam napsane neni,to asi nevíte? díky

Je jedno, kterou trojici použijete jako vstupní...jde o to, abyste měl jasno, které jsou začátky a které konce (aby jedno vinutí nebylo přehozeno)

Někdy bývají vývody (trojice) označeny dvěma různými barvami, bužírkami.. dejte foto vývodů

 

 

wino
hodnocení

Super vysvětleno,díky.
Od 3f motoru je vyvedeno vždy 6 drátů, označených U1,V1,W1 a U2,V2,W2.
Cívky změřím mezi U1 a U2, V1 a V2, W1 a W2?
Kdyby se dráty domíchaly, najdu si takto vinutí tří cívek, ale je jedno jak bych pak propojil civky zpatky, jestli U1,V1,W1 musí výt vstup na fáze?
Když bych zapojil motor do hvězdy a připojil třeba takto 3 fáze na dráty, které by nebyly označeny,ale byly by to ve skutečnu tyhle U1,V2,W2 a U2,V1,W1 spojil dohromady?
Jde mi p vysvětlení jestli je jedno který začátek cívky a kobec zapojím nebo to jedno není. díky

 

doktpr365*
hodnocení

0x

Jestli spojis začátky nebo konce cívek je úplně jedno.je jedno ktery konec nebo začátek se pouzije

 

wino
hodnocení

Dobrý den,tak to moc nechápu, někdo píše, že to je jedno,jiný že to jedno není :(
Jak to prosím je? Z návodu jak poznám začátky a konce jsem popravdě nepochopil.
Vysvětlíte? díky

To si chce zkusit a né pořad tady v teorii plácat, chce to se ale trochu vyznat... Vezmeš nejlépe klešťový ampermetr a budeš měřit proud... A v teorii by ses měl dostat na štítkové údaje, jinak běžně se neoznačený vodič zjišťuje špatně... Výhodou je, že pouze jen jedna cívka může být opačně...

wino
hodnocení

No dobře, má teda nějak zapojit vodiče cívek a měřit proudy? Pokud je proud špatný, zkusit prohodit začátek a konec jedné cívky? A tak dál? Dokud nebudou proudy stejné? Vysvětlíte mi to tady? díky

Ano, asi tak... A trochu nad tím zapřemýšlej sám a musí Tě to hnedka napadnout... Nesnáším furt to, vysvětlí mi to někdo... Budeš postupně přehazovat začátek s koncem tak, aby měl motor obvyklý proud co je na štítku, a když pojede chvilku ve "špatném" režimu, tak to poznáš i podle zvuku a nic se mu nestane... Na druhou stranu použij trochu hlavu a experimentuj... Nebo se do takových akcí příště nepouštěj a nech to odborníkům... !

Když chceš mít jistotu, tak si zajdi do opravny motorů, tam kde je převíjí a oni tě to popíšou přesně. Běžně se tím nikdo nezabývá, protože není důvod, doma rozpojovat jednotlivé části vinutí. Když jsem se učil, tak jsme to samozřejmě probírali, ale protože jsem to celý život nepotřeboval, detaily si nepamatuji. Jediné co si pamatuji je, že pokud je vinutí zapojeno špatně, motor se hřeje (nemá ani správný výkon), případně vyhodí jištění. A při takovém stavu dlouhodobě, může shořet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]