Nejste přihlášen/a.
Budete muset uvést i značku popř typ kola. Pokud tam není obyčejný box na obyčejnou 12V olověnou gelovou baterii, jejíž cena je cca 1tis kč za jednu, ale vyhraněné místo pro dlouhý paklík, pak je cena úplně jinde. Také nevíme technologii baterie - olovo, lipol, li-ion?
na dotaz neodpovím (jen, že 2 gelové olověné baterie zas tak moc stát nebudou, a jistě ne 7 tisíc),
ale mám pár třeba užitečných poznámek:
pomiňme tu Čínu, názor vše čínské = šunt, je blbost (Čína + možná žádná záruka se taky nějak odrazí na ceně...);
kapacita baterií je (a u olověných vždy bude) malá - 24*12 = 288 (Wh) - řekněme, že na 1 km je rozumná spotřeba 20 Wh (záleží na terénu i samotném uživateli), tudíž akční radius kola bude tak přes 10 km, možná 15, moc víc asi ne... (kolo s dost těžkými baterkami a motorkem bude celé těžké, šlapat s ním větší štreky bez pomoci motoru je tak nejspíš horší, než mít kolo bez elektro přívažku, ono každé kilo navíc je znát (vlastní zkušenost));
k tomu nutno vzít v úvahu i snižování kapacity baterie během užívání (jak často se teda budou muset kupovat nové? - to musí vědět podle podmínek provozování hlavně uživatel...);
moc toho o elektrice nevím a chápu, že tohle je značně trivializující způsob určení dojezdu - tak či onak fundovanější se můžou vyjádřit přesněji...,
navíc je klíčový faktor terén, tj. stoupání, pak fyzická zdatnost uživatele (ochota a schopnost opřít se do šlapek - elektrokolo nejezdí samo, jen pomáhá jezdci) a i váha jezdce, případně nákladu - o tomhle věem má konkrétnější představu jen tazatel (a zas se k tomu fundovanější můžou doplnit vlastní praktické zkušenosti)
ale ať je můj výpočet jakkoliv zkreslující, s takovou kapacitou baterií to skoro jistě nebude kolo na delší trasy;
zřejmě by do šachty i kontaktů pasovala i baterie se znatelně větší kapacitou, ale ta by už nebyla olověná, a tudíž by byla taky znatelně dražší...
kolo taky nebude na vynášení do víc schodů (to je otrava už jen u obyč. kola, tohle bude těžší);
(dík malejm pneumatikám a kdoví jak malýmu odstupu od země u dolních částí kola taky nebude moc vhodný do terénu, mimo rovnější cesty, ale to je jasný)
předpokládám, že si tazatel ověřil, že tyč pod sedlem (sedlovku) může vysunout do potřebné výše (to u takhle malých kol vždycky neplatí a samozřejmě není dobré ji vysunovat nad rozumnou míru - kdoví jak je silný rám, jakou páku ještě vydrží), neměl by bejt zas takovej problém a v lepšim případě ani výdaj sehnat delší, ale je to otrava navíc;
osobně bych i velmi stál o opírací nožičku, vím dobře, proč (jistě, taky se dá pořídit, ale zas je to otrava navíc)
jinak rada, že je lepší si koupit nový kolo (a ještě přes zahraniční eshop, takže asi s navýšenou cenou za dopravu a kdoví jakým dostupným servisem, případně i řešením problémů) za cca +25 tisíc místo kola možná za pár tisícovek, když ještě to konkrétní doporučované se prakticky všemi myslitelnými parametry VÝRAZNĚ liší od kola z dotazu, je naprostá kravina...
a další odkaz na výsledky vyhledávání řetězce(!), ještě v Seznamu (to jako má bejt lepší než Google?, no nevím), je pochopitelně další velekravina - tam může vyject cokoliv, a takovou trivialitu asi netřeba nikomu radit...(odkazovači tady teda perlí...),
k tomu můžu bohužel jen nekonkrétně dodat, že by bylo potřebný si zjistit, jestli je lehce k dostání daný typ - asi jich bude víc (gelová olověná baterka opravdu moc drahá nebude, možná by i tak stálo za srovnání, jestli by nevyšla cena znatelně lacinějc při objednání na Aliexpressu, myslím, že i gelový baterie jsou tam v nabídce, ale hledat se musí se znalostí konkrétních parametrů (rozměrů) baterie)
P.S. možná přišel tenhle příspěvek pro tazatele už moc pozdě - o (ne)koupi kola mezitím už mohlo padnout konečné rozhodnutí (možná si už ani svůj dotaz neotevře), ale pokud ke koupi kola (a nových baterií) došlo (a k přečtení mé odpovědi tazatelem taky), mírně by mě zajímaly praktické poznatky tazatele, především co se těch trochu delších tras na elktrokole týče, tj. co se akčního rádia baterie vzhledem k její kapacitě týče, případně i jak se projevuje váha elektrovýbavy při (delší) jízdě bez pomoci elektropohonu
což o to, cesta by to byla dobrá, ale pochybuju, že se vždy najde tak ženerózní prodejce, co by byl ochotný půjčovat zájemcům kolo na půldne... (ono nejspíš jde o obchod jen za pár tisíc, ne desítky, nebo stovky...), taky může bejt kolo kdovíjak daleko od zájemce, a na tomhle by si toho tazatel za ten půlden asi ani moc neověřil, když jsou v hajzlu baterky...
(mimochodem, pokud si kupuju byt za několik milionů, je naprosto samozřejmým zvykem, že mě v něm nechají aspoň jednu noc na zkoušku přespat? (přitom by to bylo sakra důležitý - zjištění, jak se za ticha nesou zvuky v rámci domu i z okolí, jak mě ráno vzdudí provoz koupelen vedle nebo v sousedících patrech...))
(jo, vlastně jsem to nepochopil, kolo si asi nemá zájemce půjčit od prodávajícího, ale v půjčovně... - jenže na to samé kolo (i jen coby typ, což by ale stejně mohlo bejt kolo značně se lišící od prodávanýho) v půjčovně zájemce sotva natrefí, samozřejmě může si tam zhruba prakticky ověřit, jak je to s tou kapacitou baterie (pokud ji bude znát) vzhledem k dojezdu (a půjčovny jsou, co vím, pěkně drahý, taková zkouška by mohla navýšit výdaje za kolo (za pár tisícovek) už znatelně))
do repase/ výměny aku do takové hajtry bych osobně rozhodně nešel a raději si koupil za 1000Euro úplně nové elektrokolo, náhodně vybrané na německém eshopu bike24.de/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.