Dobrý den, chtěl bych se poradit, mám malý elektrický motorek na 12V od ventilátoru topení. Komutátor je od uhlíků už úplně vyhlodaný až na černý nevodivý povrch. Chtěl bych se zeptat, šel by ten komutátor repasovat nebo vyměnit? Děkuji
Dejte foto; komutátory se dají koupit, musíte znát průměry a počet lamel...odletovat původní, stáhnout z hřídele, nalisovat nový...ale rentabilní to nebude; a pořád máte starý motor...nestačilo by jen osoustružení a vyčištění drážek? Proto foto...viděl jsem už hodně podobných rotorů s komutátory, ale že by nešly osoustružit, to byla výjimka...
Stačí, ale je třeba použít pájedlo výkonnější (kolem 250W) a dobře prohřát, aby nevznikl "studený spoj"; tak jsme to kdysi dělali i v navijárně motorů. Dnes jsou spoje lisované...ale berte v potaz, že komutátor je na hřídeli nalisovaný; a nový musí taky dobře "držet"...ale pozor, abyste neměl krátké dráty, pokud jsou stávající lisované a vy je "ucvaknete" i když hned za lamelami...pořádně si to prohlédněte, než uděláte rázný řez...
Pokud je to motorek ze škodovky (Favorita, Feldy) zašel bych na vrakoviště a za stovku bych si ho odmontoval. Větráčky resp. motorky větráčků nebývají u málo používaných aut ve špatném stavu. Samozřejmě záleží, z jakého je motorek auta.
Komutátor je opravdu již černý,soustružník mi dnes říkal že už není co na něm osoustružit. Motorek je z náklaďáku,nejraději bych si ho spravil. Pokud koupím stejný komutátor,stačí jen drátky od cívek naletovat pájkou? Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.