Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Prosím o pomoc při opravě sušičky BEKO DPU 8360 X. Sušička normálně funguje, ale prádlo v ní je po dokončení programu stále vlhké. Také se nekondenzuje žádná voda do nádržky ve vrchní části sušičky. Podle návodů na internetu by to mělo způsobovat vadné kondenzační čerpadlo. Vymontoval jsem ho a zkontroloval jestli není ucpané. Žádná nečistota tam nebyla. Rád bych vyzkoušel jeho funkčnost mímo sušičku. Uvažoval jsem o jeho zapojení přímo do 220V ale nejsem elektrikář a nevím jestli to je to správné řešení. Prosím o radu.
Děkuji. S pozdravem Jirka
Když nejste elektrikář, neměl byste to dělat, je to pro vás nebezpečné. Složité to ale není, při opatrném postupu. Na svorky je potřeba připojit fázi a nulák. Ideální by bylo, mít flexošňůru, kde budete mít na volném konci nalisované konektory, které pak nasunete na kontakty (černý a nodrý). Pak stačí jen na okamžik zasunout vidlici do zásuvky. Abyste poznal, že čerpadlo běží, stačí jak se říká jen zasunout a hned vytáhnout. Při zkoušení se zařízení nedotýkejte.
Opravuji - černý a modrý.
No..Toto může být klidně závada na tepelném čerpadle sušičky. Pokud tepelné čerpadlo nefunguje, vlhkost se nevysráží..a v nádržce na vodu logicky žádná voda není. Pokud je to tato závada, potom oprava je téměř dražší než nová sušička.
Prakticky to samé se mi stalo na sušičce Elektrolux, opravu se naštěstí podařilo vyřešit "relativně" levně, ale s přispěním výrobce (sušička byla cca 1 měsíc po záruce).
sollik: ale vůbec ne..Sušička se závadou kterou popisuju se "tvářila" jako že normálně funguje..jen "nesušila"..žádný kód chyby..buben se otáčel..
Zásadní závadu by měla sušička hlásit nějakým chybovým kódem. V tomto případě to tipuji na nějakou banalitu - něco přicpaného, zaneseného ...
@ jirrka22: v jakém stavu je kondenzátor? čistý, zanesený? skondenzuje v sušičce aspoň něco? spínač OK? čerpadlo OK?