Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyzkoušet SS motor (DC MOTOR 220V)

Od: pepa224 odpovědí: 15 změna:
Dobrý den. Mám běžecký pás, fungoval bozsky, jenže zřejmě jsem zanedbal údržbu a zničehonic pri své činnosti chcípnul.
Po rozdělani krytu jsem zjistil že odešel triak na řídící desce motoru.po konzultaci s servisem mi bylo doporučeno ať vyzkouším motor neboť prý řídící deska ho prý bere sebou do hrobu. Nezda se mi,že by byl v háji, nebyl ani teplý. Ale na řídící desce mnoho prachu coz si myslím že zpusobilo svod a zkrat.technik doporučuje odzkouset motor.ale Jak? Je stejnojmenný na 220V.a prý tam pustit aspoň 60V. Pospojovat autobaterie? Nema nekdo zdroj? Bere to 13A.ve špičce dle stitku.dekuji za ochotu.
doplněno 21.08.18 08:21: Kde by eventuelně sel sehnat ten triak nebo co to je..? Moc díky

Jak vyzkoušet SS motor (DC MOTOR 220V)
Jak vyzkoušet SS motor (DC MOTOR 220V) #2

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Když se dívám na foto desky, odešlo těch součástek "více", minimálně FET2 (tyristor?), R10, a D12, ZD1? A to nevidíme desku celou...Být vámi, ohlídnu se po někom, kdo "zná elektroniku" a bude si s tím vědět rady (a taky si poradí se ss zdrojem pro případné odzkoušení motoru po jeho přeměření...) Dá se alespoň přečíst označení "spínače"? Moc dobře to na foto nevidím...snad přímo...na desce. Jinak servis...sám si to opravit pravděpodobně nesvedete...ale možná se mýlím...


doplněno 07.01.19 18:37:

Vidím, že "běžící" pás ještě neběží...zkuste dát typ pásu, výrobce a taky označení desky, případně i foto celé desky, případně po částech...

 

olinl
hodnocení

0x
Pokud víš něco o elektrice/elektronice o jejich účincích na lidský organismus a víš co jsou to izolanty, můžeš vyzkoušet kovový diodový můstek s chladičem napájeným přímo "ze zásuvky 230V" na krátký zkušební rozjezd. Můžeš vyzkoušet i těch pět akumulátorů zapojených v sérii, pokud je máš k dispozici. Pokud tomu nerozumíš, dej elektroniku zpět do servisu ať se starají..
praivo*

230 V~ po usměrnění ani zdaleka není 220 V=. Ten motor to nejspíš nepřežije a vzhledem k dotazu bych měl obavy i o přežití tazatele...

vernon
230V stř. je po usměrnění stále 230V. On to nebude vyhlazovat kondenzátorem...
Spíš jde o to, že přímým připojením motoru přes usměrňovač, vyhodí kvůli záběrovému proudu pojistky...

 

zajixxx*
hodnocení

0x

V práci ss elektromotory od 150W do 40KW, zkoušímě běžnou trafosvářečkou s regulací proudu. Pochopitelně motory bez zatížení a hlídat aby se nepřekročily max otáčky a nerozlítlo vinutí kotvy... ale podle zvuku to není problém pohlídat.

Musí tam být usměrňovač, regulace proudu ti nezajistí, že proud bude stejnosměrný.

 

hodnocení

0x

Zdravím! Nevíte prosím, jak je to se servisem v době záruky? Tedy myslím tím, jestli je nutné doručit stroj prodejci,nebo ten zařídí servis a oprava se provede doma? Vzhledem k tomu, že pás má minimálně 50kg a má větší rozměry, nevím,jak by to člověk např. osob. autem zvládl. Děkuji.

Můžeš mi prozradit, jak tvůj dotaz souvisí s vyzkoušením ss motoru a co tazateli poradíš?*zed*

06.01.19 10:41

Ok!

pepa224
hodnocení

Dobrý den Redroker,servis může dojet, po dohodě s technikem. Záleží na typu běžeckého pásu. Ten můj by se blbě posílal .
Jen pro info...našel sem trafo které má výstup 90V,usmernim a zkusím...
Trafo má výkon 2kW, takže ideální stav.
Pokud to bude někoho zajímat, můžu potom popsat postup oprav...

Se servisem jsem se dohodl. Pošlou mi zdarma tu destičku (se součástkami) co je u motoru a mohu si to vyměnit sám,prý bude určitě problém zde.

 

hodnocení

0x

Tak 230V bude usměrněné pouze z důvodu aby to bylo 230V DC pulzních aby stačil jenom tyristor na regulaci. Tak bych prozkoumal zda je tam nějaký usměrňovač... Pokud není tak to nebude tyristor, ale triak... Nevěřím že je špatný motor, bude špatný ten triak, případně tyristor... A asi to zřejmě odneslo i jeho řízení... Toto není neobvyklá závada... Tyto polovodiče často odcházejí tímto způsobem... Je tam nějaký čitelný štítek na té výkonové součástce? Pochybuji, že by to bylo řešeno přes IGBT tranzistor, výhodnější a hlavně levnější by bylo řešení s tyristorem...

 

pepa224
hodnocení

Je to velmi obtížně čitelné, ale půjde to.v práci mám gigantickou lupu.
První vyzkouším motor, jak se bude chovat. Pokud pojede normálně a nebude se hřát, bude jistě chyba na kartě. Tu si můžu objednat kdykoliv..

 

ri
hodnocení

0x

Ja neviem. Ja by som skúsil pospájať tie autobatérie.Skúšal by som 12,24,36,48,60v...

 

mija*
hodnocení

0x
Práve teraz to opravujem , na doske bol zlý len tranzistor ktorý som vymenil a dosku odovzdal majiteľovi , po pripojení mu už nepísalo kód chyby a pás sa chcel rozbehnúť a prask , všade tma, znova to isté , tak mi doniesol aj motor ktorý sa mi zdá že sa krúti ťažko ale hlavne ho chcem vyskúšať , tak mi napadlo či je to dobrý nápad pripojiť ho na usmernenu zvaracku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]