Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obchod nechce uznat reklamaci

Od: michaela* odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,

prosím o radu. Reklamovala jsem výrobek, zakoupený přes e-shop v záruční lhůtě. (cca 3 týdny před vypršením)

Spolu s výrobkem jsem zaslala originální obal i kopii faktury, ale obchod se mi ozval zpět, že na mé jméno nemohou objednávku dohledat a požadují číslo objednávky, jinak reklamaci nevyřídí. Bohužel, ale nemohu dohledat potvrzující e-mail s objednávkou, pravděpodobně jsem ho omylem vymazala. Jsou to již skoro dva roky. Takže teď nevím, jak postupovat dál.

Mám právo na opravu výrobku, či výměnu i přesto, že obchod tvrdí, že na mé jméno objednávku neevidují, ale výrobek byl na to samé jméno zaslán a vlastním originál faktury?

Děkuji za případné rady jak postupovat.

Hezký den.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

10x

Při uplatňování reklamace stačí prokázat, že spotřebitel u prodejce věc zakoupil, což s originálem faktury není problém. Sdělte (písemně a prokazatelně) e-shopu, že na reklamaci trváte a nebude-li v zákonné lhůtě vyřízena, budete postupovat právní cestou, protože jejich požadavek ohledně čísla objednávky není k vyřízení reklamace potřebný.

Z. č. 99/1963 Sb. Občanský soudní řád

§ 125

Za důkaz mohou sloužit všechny prostředky, jimiž lze zjistit stav věci, zejména výslech svědků, znalecký posudek, zprávy a vyjádření orgánů, fyzických a právnických osob, notářské nebo exekutorské zápisy a jiné listiny, ohledání a výslech účastníků. Pokud není způsob provedení důkazu předepsán, určí jej soud.

Z. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele

§ 24

(7) Prodávající se dopustí přestupku tím, že

x) nerozhodne o reklamaci nebo ji nevyřídí podle § 19 odst. 3,

§ 19

(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

michaela*
hodnocení

Super. Děkuji za odkaz.

Naprostý souhlas s jedubabičkou. Nenechte se odbýt, myslí si, že to budou protahovat do vypršení záruční lhůty a neznají ani to. Jak už zde bylo napsáno, vy jste reklamovala v době, kdy máte nárok na reklamaci. Takže mají v každém případě smůlu. Napište jim, aby si laskavě přečetli zákony. A klidně postupte případ ČOI. A to, že oni nedokáží dohledat nějaké číslo je jejich problém, ne Váš. A hlavně to v tomto případě nehraje žádnou roli.

 

111®
hodnocení

4x

faktura se jménem a adresou je dostatečný doklad pro reklamaci..

michaela*
hodnocení

Děkuji. To jsem také ve svojí odpovědi uvedla, ale obchod mi tvrdí, že je problém v tom, že nemohou objednávku dohledat.

Již dva dny se mi neozvali, tak prostě zjišťuji, jak pokračovat dál.

 

krtek66
hodnocení

3x

Nějaké Vaše jméno jim může být u zádele...jak by to jako řešili kdybyste ten výrobek třeba prodala další osobě třeba v bazaru a spolu s výrobkem dala i fakturu, protože je ještě v záruce a ten nový majitel by uplatňoval reklamaci? Součástí přílohy reklamace je faktura. Víc nepotřebují. Buďte nekompromisní.

Krtek66: Nevím, jestli NOZ něco nezměnilo, ale záruka je/byla nepřenosná. Řeší se to při dalším prodeji plnou mocí k řešení záruky.

emiruzybig

Krtku záruka je opravdu "nepřenosná". Prodejce nemá žádný smluvní vztah s novým majitelem, takže se s ním nemusí vůbec bavit.

 

jurajjuraj*
hodnocení

2x

cislo objednavky je naprosto fuk, bud ti dali k vyrobku zarucni list anebo slouzi jako zarucni list faktura, to bych jim vysvetlil a hned k tomu pripojil to ze kdyz se jim nelibi tak to poresis pres COI, snazi se zdrzovat aby se to nestihlo do konce zaruky a pak ti reknou tak smula

ono taky zalezi o co jde, nektere eshopy maji zbozi sehnano tak "vyhodne" ze nemaji kde reklamovat, takze aby ted nemusel platit tak hrajou o cas

michaela*
hodnocení

Děkuji.

Ta ČOIka mě taky napadla. Ještě jim napíšu a uvidím, jak se k tomu postaví. Mám doklad o odeslání výrobku na jejich adresu, stále to je ve lhůtě. Opětovně jsem přeposlala fakturu a uvidím co bude.

 

hodnocení

2x
avatar gamapolis

Dobrý den. Odpovězeno bylo všemi dostatečně, v tuto chvíli na reklamaci trvejte, protože píšete, že zbývají cca tři týdny do vypršení. Po vypršení rekl. lhůty už se s Vámi bavit nebudou, popř. opravu zaplatíte. Nenechte se odbýt.

Reklamováno bylo v termínu - obstrukce prodejce (i když si to možná myslí) nemají žádný vliv na povinnost vyřízení.

krtek66

nehledě na to, že v případě reklamačního řízení, a je jedno jestli je výsledek jakýkoliv, se doba záruky prodlužuje o dobu, po kterou bylo vedeno řízení a majitel neměl výrobek v užívání.

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Na faktuře bývá i číslo objednávky, aspoň na těch, co mám...číslo objednávky bývá na faktuře položka VARIABILNÍ SYMBOL...podívejte na tu svou fakturu a číslo objednávky jim znova zašlete...sice mají už 2x fakturu...vidím to tak, že hrají na čas...a navíc to vyřizuje "brigádník", úkolem kterého je reklamace "neuznávat", dělat vše pro to, aby nebyly...a pokud vám to nevadí, dejte e-shop, se kterým máte problémy...

@nonek - podívejte na tu svou fakturu a číslo objednávky jim znova zašlete
Zbytečné - fakturu mají jak odeslanou, tak ve svém systému a nevidím důvod, proč by se tazatelka od nich měla nechat šikanovat za jejich binec v dokladech.

 

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

pokud by se to bralo doslova tak krome toho ze podle cisla objednavky muzou dohledat akorat fakturu tak jim to je na nic , to ze neco objednam neznamena ze to nakonec koupim, jednal bych stejne jako oni, pokud nemaji fakturu maji asi pekny bordel takze jim rict o coice a pripadne tam klidne zavolat ( na coi ) a vysvetlit jim co a jak

 

jason*
hodnocení

0x

Jestli jste platila kartou, dohledejte si ve výpisu platbu (asi nejlépe v interentovém bankovnictví) a pošlete jim to, tam je kód transakce, to jim musí stačit, slouží to i místo účtenky. Pokud stále budou mít nějaký problém, tak jim napište, že to teda budete řešit s ČOI, poděkujte a sbohem.Oni se určitě ozvou zpět, že vám to teda uznají a reklamují.

Pokud to budou prodlužovat a nakonec řeknou, že vám to neuznají, protože je již po záruční době, pošlete je někam. Přijmuli to k řešení ve chvíli, kdy jste produkt podala na poštu, od přijetí mají 3 dny na to, aby se vyjádřili jak to budou řešit a následně 30 dní na uskutečnění reklamace (výměna, oprava..)

Opravdu bych se ale obrátil na ČOI

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

jeste by chtelo zverejnit nazev eshopu, at lide vedi kterym podvodnikum se lide maji vyhybat

iz*

@JurajJuraj, nepořádek v dokladech neznamená, že jde o podvodníky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]