Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Škodí silnější nabíječky elektronice?

Od: karelhrncir odpovědí: 11 změna:

Mám dotaz. Nejsem žádný odborník přes fyziku a zajímalo by mě, jestli když mi přijde třeba k mobilu nabíječka 2A tak jestli se dá použít nabíječka 3A. Na internetu jsem se nikde nedozvěděl jaké nabíječky jsou primární pro ten a ten telefon či tablet. Nebo jestli záleží na tom že daný telefon podporuje rychlonabíjení. Pár lidí mi říkalo že se dá použít jen primární nabíječka té a té "síly". Vím že když se použije "silnější" tak se může telefon či tablet poškodit. Proto by mě zajímalo na čem závisí, jaká nabíječka se dá použít. Nebo o jaké "síle" atd.

Děkuji za odpověď, přeji hezký den.

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

7x

Je proud (v ampérech, A) a napětí (ve voltech, V).

Napětí nabíječky musí být takové, jaké je předepsané. Když je nižší, přístroj nenabíjí, když je vyšší, může ho poškodit (nebo chytřejší přístroj se odpojí a nenabíjí).

Maximální proud nabíječky může být nižší, než je předepsáno, ale v takovém případě se nabíjí výrazně pomaleji (nebo vůbec), ale může být klidně vyšší - v takovém případě si přístroj vezme, jen kolik potřebuje, a takto předimenzovaná nabíječka je jakoby "nevyužitá". Ale ničemu to nevadí.

Pokud dává nabíječka nižžší proud, než je předepsáno pro ten který přístroj, může se více hřát.

hodnocení

6x

Je to stejné, jako kdybyste se zeptal, jestli vadí 100 W žárovce, když jí připojíte na elektrárnu s výkonem 200 MW.

Ta hodnota proudu (udávaná v A (případně mA), uvedená na nabíječce, je maximální proud, který je schopná trvale dávat. Silnější nabíječka, než předepsaná, nevadí ničemu. Telefon si vezme jen takový proud, jaký potřebuje. Slabší nabíječka bude přetížená, takže se může hřát (což ovšem nevadí telefonu, ale nabíječce). Nabíjet se bude pomaleji. Napětí nabíječky musí být samozřejmě takové, jaké je předepsáno (u mobilů většinou 5 V).

rv*
hodnocení

0x