Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení akuvrtačky

Od: diesel® odpovědí: 13 změna:
avatar diesel

Dotaz na znalce elektra- akuvrtačka 12V ,chci kablíkem zapojit na palubní síť auta (12V ),ale jak to bude lepší, koncovkou do zásuvky zapalovače nebo na "krokosvorky" přímo na kontakty AKB? děkuji předem za odpovědi!

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar nonek

Doplním vlastní zkušenost; "běžná" akuvrtačka na 12V, zapojena na zdroj s transformátorem a usměrňovacím 35A-rovým blokem (byl v zásobách)...transformátor 150VA, vrtačka napojena cca 3m dlouhým přívodem průřezu 2x2,5mm2; získána tím sice "závislost na kabelu", ale ...fungovala bez problémů pár let - používal kolega v dílně, truhlář (původní baterka odešla, nová v té době byla už dražší (sice výkonnější), než původní vrtačka...) do doby, než ho "skolila" nemoc a do dílny chodí jen "na obchůzku"; ale k věci...taky jsem měl obavu z nadměrného proudu, ale měření to neprokázalo...proud při rozběhu naprázdno (špičkový) vykazoval hodnotu mezi 10 - 11A, pak rapidně klesl; při plném zatížení se pohyboval kolem 8 - 9A...takže na vyvrtání pár kusů děr, šroubování bych se nebál použít zásuvku zapalovače (jištěna pojistkou 15A); na nějaké trvalé využití napájení z baterie auta bych postupoval dle rad výše, připojil přímo na autobaterii...snížil by se úbytek na "poměrně tenkých vodičích" mezi aku a zásuvkou zapalovače...Proud ale záleží na typu akuvrtačky, třeba s jinou to bude úplně jinak, mám zkušenost jen s tím jedním typem...chce to předem změřit a případně měřit a zkoušet...

 

dusger*
hodnocení

2x

Jedině silnými kablíky přímo na kontakty baterie.

 

hodnocení

2x
avatar mikihans

Vzhledem k příkonu při zátěži to asi neustojí zásuvka ani její pojistka, takže za mě kvalitní krokosvorky na baterii a na ně alespoň 4 mm2 licnu. Netuším o jakou akuvrtačku se jedná, ale co se dívám na příkony 12V akuvrtaček, tak se to pohybuje cca 200-800W (to je 16 až klidně přes 60 Ampér). Pokud bude znám příkon, dá se poradit lépe.

Pokud příkon bude v tom vyšším spektru, chce to aspoň 6 mm2 licnu.

 

nikdo*
hodnocení

2x

2 x 4mm2 silikonový kabel. Připojit přímo na baterku svorkou. Na straně vrtačky se dá použít modelářský konektor XT60. Má je i GM Electronic. Kabel tak jde od vrtačky odpojit a nepřekáží při ukládání.

praivo*

Nebo kabel připojit ke kontaktům původní baterie (články odpojit/vyhodit) - tím se zachová i možnost napájení (další) baterií.

hodnocení

Praivo *palec*,takto jsem upravil stařičkou z Alberta ,koupenou kdysi za 300kč ale ta byla na 14,4V a neměla předpokládanou sílu , Do aku na BD se vrtat dokud je OK nebudu .

 

rqzs
hodnocení

0x

Přímo k vrtačce, pokud má dva kontakty. Normálně odholim dvojlinku, samozřejmě licnu 3-4 cm, zatočim , aby se to netřepilo a pomocí pinzety omotám okolo kontaktu. Pak drát izolačkou přimotám k rukojeti, aby se to nevytrhlo. Proud jsem neměřil, ale asi nebude malej, na 5A zdroj se roztáčí pomalu, trvá jí to několik vteřin, než se roztočí, jak úřaduje ochrana.

No, ono to jde udělat mnohem lépe než omotat a zamotat izolačkou, ale na to se tu neptá. Ptá se na připojení k automobilu, ne k vrtačce.

rqzs

To je ze zkušenosti, co je lépe, strávit s tim půl hodiny nevratnym zásahem... ;)

hodnocení

Mikihans-*palec*.

Prop Rqzs- ptal jsem se zda do zapaolvače nebo přímo na kontakty. O omotávat drátky kolem něčeho dělá s prominutím jen neumětel:Toto dokážu kuúpudivu udělat profesionálněji!

rqzs

Většinou jde o to vrtačku nepoškodit a nestrávit tím půl dne, ne o soutěž erudovaných řešení. Ohledně tématu, po opětovném přečení, máš pravdu, omlouvám se, ani ve snu by mi totiž nenapadlo, že se někdo může ptát na to jak připojit drátky k autu...

hodnocení

No i když ji rozeberu ,tak ji nepoškodím neměj strach,rozhodně to není tak složité . Kdybych to nedokázal tak se ani na toto nebudu ptát !

 

hodnocení

avatar diesel

Pro upřesnění,mám dvě identické akuvrtajdy typ či model Black&Decker SL13Y na 12V. a pže mám ještě jednu profi Elu, tak jednoho "dekra" uvažuji udělat na palubní síť auta a používat třeba na hever (zkoušeno a zvedne auto i na akumulátor (plně nabitý) a další příp práce...Jen jsem si nebyl jistý zapojením na UKB nebo do zapalovače i když jsem si myslel že je lepší přímo na AKB Tímto děkuji zejména p.Mikihans -*palec* a bodík .Totéž i p.Nikdo,tedy *palec* a bodík!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]