Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Rozvod elektřiny

Od: myxzones odpovědí: 5 změna:

Dobrý den všem. Jsem úplný laik v oblasti elektroinstalace a potřebuji poradit. Mám v plánu si koupit svářečku (KOWAX GeniMIg 250 LCD). Řeším následující : svářecka je na 3x400 V s 16 A jištěním, v dílně mám 2 zásuvky na 380 obě čtyřkolíkové, jedna má jištění na 32 A a druhá na 63 A. Obě jsou na 10 A jističi s dalšími asi 6 zásuvkami na 220 V. Je potřeba to nějak předělat, nebo to bude fungovat bez problémů. Omlouvám se, jestli vám tento dotaz přijde hloupý, ale vážně tomu nerozumím. Děkuji za pomoc.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

malyparanoik*
hodnocení

2x

Jestli dobře chápu popis stávajícího stavu, tak to fungovat nebude. Je potřeba z rozváděče vytáhnout např. kabelem CYKY-J 5x4 zásuvku novou, pětikolík nejspíš 16A podle vidlice použité na té svářečce, aby to byl shodný typ(počet pólů a proud) Na novou zásuvku dát nový jistič např. 3/16/C. Přimlouvám se, aby to udělal opravdový elektriář a přizpůsobil to Vašim konkrétním podmínkám, hlavně ne nějaký matlal-patlal.

hodnocení

2x

Předpokládám že jsi chtěl napsat že zásuvky mají formát 4x32A a 4x63A (tu jsem viděl za svůj život namontovanou jen jednou) a máš to na 10A jističi... Teoreticky by to mohl jistič zvládnout (v návodu je 10A , pomalé jištění), záleží i na charakteristice, chce to zkusit, ale nevím, zda svářečka nepožaduje připojení 5x, čili při neznalosti elektro bych pozval někoho znalého, ať mrkne do zástrčky, kolik je tam vodičů zapojených, zda má svářečka zapojený nulový vodič či ne...

olin*
hodnocení

2x