Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Napájení ze zásuvky

Od: kepler* odpovědí: 44 změna:

Může se napájet stolní PC a audiozesilovač ze zásuvky se záměrně odpojeným zemnícím kolíkem?
Nemůže to být nebezpečné? Vyslechl jsem si názor dvou odborníků a nejsou ve shodě. Ale třeba TV i jiné přístroje takto napájené jsou (prostá vidlice).

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

majsterjoe*
hodnocení

4x

Bez zemnícího kolíku lze napájet pouze spotřebiče II. třídy, to jsou spotřebiče které mají na svém plastovém obale značku dvou čtverců v sobě a jejich zástrčka lze zasunout do zásuvky jakkoliv.

Jako fungovat to bude, ale jelikož PC má výkonný zdroj a plechovou kostru, měla by být ukostřena .

Odborník je podle mého názoru ten, který nebude tvrdit hlouposti. A tvrdit že je to jedno je hloupost.

doplněno 04.05.18 18:19:

@kepler

Všechno může být nebezpečné, ale zpřímně. Já bych se toho nebál, kdybych to měl používat jen já. Kastle je lakovaná a šance úrazu minimální.

kepler*
hodnocení

Je pravda, že oba přístroje mají plechovou pixlu (resp. aspoň zčásti) a mají napájecí kabel na zemnící kolík. Mám důvod to zemnění přerušit a znova se ptám: může to být nebezpečné?

V klasickém AT, ATX zdroji je odrušovací kondenzátor, sice cca 5-10pF, a je připojený na kostru, tím pádem je tam síťové napětí, ale řekněme s vysokým vnitřním odporem, už jsem ve své době s tím také laboroval, k vůli vyvedení obrazu a zvuku do TV aby zvuk nebručel... Pomohlo to odpojit, ale pak jsem si vzápětí propálil chip ve zvukovce. Tak jsem začal koumat ty zdroje a v té době to měli zapojená ten kondenzátor všechny...

Kdo dělá v elektrotechnice a třeba provádí revize strojů a přístrojů, tak Vám řekne, že tam kde jsou pulzní zdroje, tak se dostává i proud takzvaný úředně unikající do kostry. Já jsem u monitoru a nějakém zdroji PC naměřil i 2mA, ale bývá třeba i jen 0,3mA. Což je zpravidla indukcí do kostry a filtračními kondezátory...

tqzs
hodnocení

4x