Nejste přihlášen/a.
Znovu po roce otevřu otázku: předplacené karty, či past zvaná paušál? Nechápu, jak někdo v klidu spoléhá na paušál při platbě svému mobilnímu operátorovi. Jediný klid při provozu mobilního telefonu=užívání předplacené karty...
Co když se někdo opozdí se splátkou? Jak se to - pro zajímavost, čeho jsem ušetřen - řeší? Čeká operátor? Nebo hrozí exekucí? Přece normální je mít volání na předplacenou kartu - ne se každý měsíc
nervovat s paušálem... Děkuji za názory
Majitelé předplacených karet většinou nevolají, jsou to prozváněči a tahají z lidí peníze tím, že čekají, až jim dotyčný zavolá, aby ušetřili, a takové vyčůránky nemám rád.
Jako normální spíš považuju mít normální číslo, které je moje a může být i v seznamu a ne zůstávat v anonimitě a pořád měnit čísla, jako to hodně lidí dělá.
Já to taky moc nechápu, proč si lidi platí paušál a nechávají se vázat se nějakou smlouvou, která je samozřejmě udělaná tak, aby byla výhodná jen pro operátora - smluvní pokuty, nemožnost smlouvu ukončit kdykoli, kdy budu chtít, a každý měsíc jenom solit peníze bez ohledu na to, kolik nebo zda vůbec telefon používám a ještě se dohadovat s operátorem, když budu chtít přejít ke konkurenci? To fakt ne A úplně to poslední, co bych potřebovala, je to, aby mi kvůli 500,- Kč nedoplatku za telefon z nedopatření přišla nějaká exekuce!
To si klidně i přplatím za volání na předplacenou kartu než se upsat nějakému operátorovi a vystavovat se výše popsaným rizikům.
Jinak dnes se dá už i s předplacenou kartou volat za rozumné ceny. Já mám předplacenou kartu už snad víc než 15 let, kredit si dobiju kdykoli na internetovém bankovnictví, aktuálně dobíjím jednou ročně 300,- Kč (kartu už moc nepoužívám), jinak mám k dispozici telefon služební, který můžu neomezeně využívat i pro soukromé účely včetně neomezeného stahování dat. Kdybych si ještě k tomu musela platit za svůj soukromý mobil každý měsíc paušál 400,- Kč, tak by mě asi trefilo.
Mimochodem i z hlediska ochrany osobních údajů mi předplacená karta přijde bezpečnější než paušál vzhledem k tomu, že předplacenou kartu nelze tak snadno spárovat a identifikovat s osobou, která ji užívá. Podle mě paušalistům musí chodit daleko víc nevyžádaných telefonátů než s předplacenou kartou a dají se mnohem snáz "vyhmátnout".
Když tu soukromou kartu nepotřebujete, tak jí asi můžete klidně i zrušit a ušetříte těch 300 kč za rok... Někde jsem četl, že předplacené karty zruší, protože se zneužívají převážně k trestným činům... Třeba zůstane v budoucnosti něco v tom stylu, ale asi na jméno aby byla kontrola. Zpravidla normální lidé co jsou schopni žít v současné společnosti prostě telefon a i jiné služby platí . Tak se exekuce bát nemusí... Tady se řeší věci co běžní lidé nějak prostě neřeší, jsou to v životě běžné věci... A ti co provolají měsíčně cca 40kč v podstatě ani telefon moc nepotřebují, spíš jenom volají výjimečně... Prostě si každý musí zvolit to co mu vyhovuje...
Protože mám na paušálu mnohonásobně výhodnější tarif než kdybych měl předplacenou kartu. Navíc nemusím mít strach, že mi dojde kredit a nedovolám se.
Žádné opoždění platby nehrozí, protože řeším platbu inkasem, takže se nemusím o nic starat. Leda by mi došly peníze na účtu, ale to zatím nehrozí a kdyby ano, nebojte se, vyřeším si to.
Přehodím vaši poslední větu.
Přece je normální mít paušál, kde se nemusím o nic starat - ne se klidně několikrát do měsíce nervovat s dobíjením kreditu
A když ztratím mobil se SIMkou, tak nepřijdu i o všechen kredit na ní, naopak si nechám poslat novou a mám stále svoje číslo i stávající tarif.
To snad ne, rád bych měl přehled o každé minutě a koruně volání... Pokud stovka sem, stovka tam, tak to vám pak rozumím...ANO, nejsem volač, ale psavec...Žádný internet v mobilu apod. Čili nejsem zastáncem paušálu... 200 korun mám na pět, šest týdnů... využívám i balíček 25 SMS za 19 Kč na týden, a vyjdu s tím...
To hlavní už tu bylo řečeno a já uvádím, jak to má O2 se zapomenutými platbami, jelikož se mi to stává často. Dostávám vyúčtování 23. v měsíci, splatnost někde na začátku dalšího měsíce. Kolem 15. v měsíci, pokud jsem nezaplatila, přijde upomínka na mail a SMS. Když mi přijde další vyúčtování (tzn. jsem s platbou v prodlení cca 14 dní), tak je na něm vidět, že mám zaplatit dvojnásobek, čímž si svoji chybu uvědomím a zaplatím většinou ihned. Pokutu jsem ještě nikdy nedostala, pokud jsem zaplatila neprodleně po druhém vyúčtování.
Neprovolám moc, ale i s tou nejlevnější předplacenou kartou (nedávno jsem zjišťovala, jeslti se mi nevyplatí) nedosáhnu na stejné peníze, provolala bych víc. Každému určitě sedne něco jiného, ale pořád máte, Svatoslave, pocit, že pro mě se hodí předplacená karta? Já si třeba předplácím Opus kartu na autobus, téměř pokaždé se mi stane, že zapomenu dobít a pak musím někde shánět papírové jízdenky... kdyby se mi tohle stávalo s mobilem, tak si dost často nezavolám. Což samozřejmě nejde, když mobil potřebuji k práci. To už bych si radši i připlatila, kdybych musela, za ten paušál.
Já mám předplacenou kartu, převážně volám, SMS pošlu tak pět za rok, když už to jinak nelze (taková komunikace mi přijde pod úroveň), internet v mobilu nepoužívám. Ale volat v podstatě mohu, co hrdlo ráčí, dostávám volné minuty za nákupy v obchodě nebo za body nasbírané za ty nákupy. Do obchodu stejně chodím a nakoupím, někdy i dost výhodně. Jediná povinnost je jednou za čtyři měsíce dobít 150korun (aby kredit nepropadl), tedy to vyjde na 37,50 na měsíc a jsem vysmátý. Samozřejmě je to zase o tom, že chodím do jejich sítě prodejen nakupovat (tady je obchod v každé dědině i městě), ale jinak jsem spokojený. Pro mé potřeby zas proč platit třeba 400 (já bych toho, co nabízí, nevyužil), když mohu platit jen necelou desetinu z toho. Navíc ten operátor účtuje už od začátku hovoru po sekundách, na tom se též dá nemálo ušetřit.
... jakej mám klid s předplacenou kartou? ... volání a psaní drahý, věčně hlídat dobití a nedejbože nedobít, tak prijdu i o číslo ... normální a klidnější je mít na volání paušál, bez starostí, a jestliže je placenej inkasem, ani se nemůže stát, že člověk zapomene splátku ... a když vezmeme firemní tarif, tak už nejni vůbec co řešt ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.