Nejste přihlášen/a.
Dobrý den přátelé,
nechytejte se za hlavu, měl bych takové technické otázky.
Na tomto odkazu ( torriacars.cz/...), je uvedeno 12V čerpadlo, podle Ohmova zákonu jsem si vypočítal proud 5A při výkonu 60w.
Potřeboval bych k čerpadlu zvolit akumulátor.
Je tento akumulátor ( svet-svitidel.cz/...) pro výše uvedené čerpadlo vhodný? Není lepší si vybrat akumulátor s větším proudem?(například zde) V ampérech se nevyznám, nerad bych po zapojení čerpadlo zničil.
Další otázky směřují k akumulátoru, jak dlouho vydrží dodávat energii do čerpadla? Je reálné nechat čerpadlo pracovat i tři hodiny?
Vlastním autonabíječku 12V, ampéry si nejsem jist, jestli je to 2,7A nebo 7A viz obrázek v příloze . Dá se menším proudem akumulátor dobýt nebo bych měl mít stejný proud jako je na akumulátoru?
Děkuji za odpovědi a přeji pěkný den
Viděl bych to na autobaterii, ta lze nabíjet uvedenou nabíječkou. Ta uvedená baterie je sice taky olověná, zapouzdřená (neunikají plyny), ale je špatny typ a má malou kapacitu. Provýběr baterie je potřeba zvolit kapacitu proud (Ampery) krát doba po kterou chceme konat a pro uvedený účel krát koeficient 1.4. Dál je potřeba přihlédnout k maximalnímu povolenému vyíjecímu proudu, ten bude snad vždy ok a ke stylu používání. Uvedená baterka je vhodná na zálohování, zpravidla se udržuje stále nabitá připojením na 13.8V a slouží jako záloha při výpadku napájení z rozvodné sítě. Na režim nabít a vybít stále dokola není určena.
Pro váš účel je nejvhodnější baterie TRAKČNÍ, nebo taky označována PRO CYKLICKÝ PROVOZ; běžná autobaterie není úplně vhodná pro pravidelné používání v režimu nabití, vybití při čerpání, nové nabití, zase čerpání...atd...není na takový provoz stavěna; v automobilu se při startu částečně vybije, ale je hned nabíjena a udržována v nabitém stavu. Pokud dojde v autě ke skoro k úplnému vybití (porucha nabíjení, zapomenuta zapnutá světla, apod...) baterie dostává zabrat a zkracuje se její životnost...a pokud je vybití častější, o to více se snižuje její kapacita...dochází k poruchám na deskách...a následně není schopná nastartovat vozidlo, hlavně v zimě, kdy klesá kapacita i vlivem nízkých teplot...neříkám, že ji nelze použít, ale je třeba počítat s postupným zkracováním chodu čerpadla. Současné "běžné"autobaterie vydrží v automobilu 4 - 5 let, pro použití s čerpadlem počítám životnost tak polovinu ... a to ještě s poměrně rychlým klesáním kapacity (v Ah). Stačí se podívat na doporučení výrobce u jednotlivých druhů baterií...Pokud byste použil třeba tuto baterii (a třeba i mnohé jiné s podobnou kapacitou), bude schopna pohánět čerpadlo (při odběru 5A, 60W) zhruba 3 - 4 hodiny při přerušovaném provozu...
Z popisu
* Životnost : zhruba 800 cyklů / 50% d.o.d.
Baterie Ultracell řady UCG, optimální životnost se udává v cyklech při teplotě 20°C, počet cyklů při pravidelném vybíjení na 50% D.O.D.( D.O.D. = depth of discharge = hloubka vybití, z baterie je odebráno 50% energie) je zhruba 800 cyklů.
Pozn.: Při hlubším vybíjení se počet cyklů sníží
* Při cyklickém provozu nabíjecí napětí 14.4 – 14.9V při teplotě 25°C
Pokud popíšete účel využití, možná půjde ještě něco více poradit ...
Ta "baterie"není baterie, ale startovací zdroj, něco jako tohle. Dá se to také použít, možná je to i vhodnější, než autobaterie. Těch 17Ah bude na pár hodin provozu stačit.
Moc Vám děkuji za objasnění, zní to logicky s tím vybíjením a nabíjením, tohle mě třeba vůbec nenapadlo.
Bohatě mi vaše odpovědi a rady stačí. Všem moc děkuji.
Jinak koho zajímá využití, jedná se o zařízení při rýžování zlata, kde je voda pumpována do zařízení na rozhánění kamínků a říčního "bordelu". video
PS: Náhodou tu baterii co tam ten pán má ve videu, nevíte o co se jedná? Já to zkoušel hledat ale nemohu nic podobného najít. Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.