Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se bránit nevyžádaným obchodním sdělením

Od: bob56 odpovědí: 10 změna:

Opakovaně mi chodí nevyžádaná obchodní sdělení formou SMS zpráv. Tyto SMS zprávy jsou pravděpodobně posílány přes nějakou webovou bránu, protože jako odesílatel není uvedeno žádné telefonní číslo, ale pouze "JB masna". Tuto firmu neznám a na internetu se mi ji nepodařilo vyhledat, takže vůbec nevím, od koho mi tyto SMS zprávy chodí. Jak mám v tomto případě postupovat, aby mi tyto SMS zprávy nadále už nechodily?

Příklad jedné z těchto SMS zpráv:

"Vazeni zakaznici, od 15.11.2017 jsme pro vas zlevnili veprove koleno na 54,- Kc/kg. Akce muzete vyuzit az do konce roku na vsech prodejnach JB."

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar pepr

Tak jste si tady pěkně pokecali o spamu na emailu, ale všechny vaše odpovědi jsou tazateli při řešení jeho problému k prdu!

...

bob56: Vypadá to na Jatka Borotice. Mají prodejny s názvem JB.

Takže bych to nejdřív zkusil tam. Možná budou tvrdit, že za to nemůžou, že jim to dělá externí firma. Tak bych chtěl kontakt na tu firmu. Nebo třeba už v těch jatkách budou holky v kanclu vědět jak to zrušit.

 

hodnocení

0x

A co na to operátor? Tam bych se zeptala.

 

hodnocení

0x
avatar aja1946

Je to děs, nezajímá to ani operátory ani poskytovatele mailových schránek, chodí mi pořád nabídky půjček nebo ty podvody o dědictví v Africe a teď dokonce každý den nabídky na zvětšení penisu (ač jsem žena), vydávají se za jeden velmi slušnýkadeřnický salon a nejde to zablokovat, ,protože tam je pokaždé jiná adresa. Taky mi denně chodí n ějaké nabídkyahoj, jsem mladá žena a přijd na ná web, jsme žádostivé, zaregistruj se. Internet je strašně přeplněný a už by se s tím, někdo měl zabývat, ale ono asi není jak. Řada spamů nezní ani česky, je vidět, že jsou za tím Rusové a Číňani.

iz*

Co s tím má společného poskytovatel e-mailu? Spam si vyžádá každý sám → tím, kam zadává svůj e-mail, tím, že nečte podmínky registrací a nezakáže hned po registraci využití e-mailu pro marketing (je potřeba zakázat i poskytnutí kontaktu třetím stranám), ... Už několik let jsem žádný spam nedostala na žádný email (Seznam, Gmail).


doplněno 22.11.17 09:31:

Oprava (upřesnění):

Už několik let jsem na žádný e-mail (Seznam, Gmail) nedostala téměř žádný spam (± 3 nevyžádané zprávy ročně nestojí za řeč).

mm*

Email se da nasmerovat do spamu a tam se potom sam vymaze, ale SMS na mobil je horsi problem, snad jen zmenit cislo..., co radi operator?

No to samozřejmě vím, ale plřesměrovat to nejde, když má sdělení poaždé email jiný. A mně vadí že mám pořád plnou i spamovous schránku.

iz*

Přesměrovat to samozřejmě jde → většina spamu má něco společného → můžete přesměrovat podle obsahu (např. slova půjčka, půjčku, půjčky; prodloužení ... apod.)

Ale důležitější je svůj e-mail nikde nezveřejňovat. A tam, kde jste e-mail použila k registraci, můžete zrušit souhlas s použitím e-mailu k marketingovým účelům. (Viz odpověď výše.)

to sice máte pravdu jenomže pochybuju, žue by korektní obchodník poskytl adresy někam do zahraničí

 

alkonn
hodnocení

0x

ivzez: Dovolím si s tebou do značné míry nesouhlasit.

Zakázat hned po registraci nebo při ní využití e-mailu pro marketing je sice v mnoha případech možné, ale dovolím si tvrdit, že to ne všude respektují a nežádoucí obchodní sdělení (spam) stejně chodi dál.


Nevěřím tomu, že jsi už několik let na žádný e-mail žádný spam nedostala. Pokud se e-mail používá naplno a ne pouze občas při komunikaci s dobrými známými o kterých se ví, že nespamuji nebo ho nikomu ke spamu nepředají tak se spamu 100% vyhnout nedá. Spam se dá pouze do jisté míry omezit, ale úplně se ho zbavit nejde. Spam je prostě součástí současné doby, tak jako např. korupce, terorizmus ve světě atp. a boj s tím je docela složitý a nesnadný.

Přesměrování e-mailů podle obsahu a slov např. do spamu je sice možné, ale ne vždy to funguje dobře tak jak by mělo. Kdysi jsem to zkoušel a následkem bylo to, že mi to takto odfiltrovávalo i některé pro mne důležité nespamové e-maily.

Nikde nezveřejňovat svůj e-mail je sice dobrá rada, ale to by znamenalo ho vůbec nepoužívat nebo se s jeho používáním velmi hodně omezovat. Lidi si nezřizuji e-mailové adresy většinou proto aby je pak nepoužívali. Pokud chce někdo komunikovat se světem přes internet tak bez zveřejňování e-mailové adresy to nejde. Je sice možné se vyhýbat zadávání e-mailu na pochybných stránkách kde není jistota, že nebude zneužitý ke spamu, ale i tam kde by někdo spamování neočekával to může být pro spam zneužité.

Já se snažím omezovat spam na minimum tak jak to jde, ale úplně zbavit se mi to nedaří. Nehodlám se ale kvůli hnusnému spamu nějak drasticky omezovat v používání internetu. Bez zadání e-mailu se jen málo kde dá zaregistrovat a souhlas se zasíláním obchodních sdělení je často povinný i když o to někdo nemá zájem a nedá se tento souhlas v některých případech ani odvolat.

Spamování formou SMS které tu tazatel řeší naštěstí není až tolik rozšířený, ale boj s tím je asi složitější než se spamem na e-mail. Já s tím prozatím naštěstí nemám žádné zkušenosti.

Možná se mnou ivzez nebudeš souhlasit, ale i když tu vyjádřuji svůj nesouhlas s tvými názory a radami na spam tak tě tím rozhodně nemám v úmyslu jakkoliv urážet. Chtěl jsem pouze vyjádřit svůj názor na to.

iz*

Alkonne, na nesouhlas samozřejmě máte právo, navíc zřejmě každý máme jiné zkušenosti (jiným názorem, je-li vyjádřen slušně, jako v tomto případě, mne neurazíte).

Urazit mne ale můžete nedůvěrou. Napíšu-li, že jsem už několik let nedostala (téměř) žádný spam, měl byste mi věřit. Nemám důvod ani ve zvyku si vymýšlet nebo lhát.

Vynucený souhlas se zasíláním obchodních sdělení lze podle zákona vždy odvolat. (Správně by na možnost odvolání souhlasu se zasíláním obchodních sdělení měl provozovatel upozornit v obchodních podmínkách.)

Na webech, kde jsem se registrovala, byl vždy uveden e-mail provozovatele, případně se dal sehnat jinou cestou. Pokud by nebyla jiná cesta, jak souhlas odvolat, tato funguje. Alespoň mně ano.

Poslední spam, který mne obtěžoval dlouhodobě, byl od Osobností.cz. Na ty nefungovalo vůbec nic. Až jsem se před asi 4 roky naštvala, našla si e-mail ředitele společnosti a napsala jemu. Zabralo to...

Přesměrování e-mailů mi funguje spolehlivě. Jen si musí člověk dát trošku práce a odchytat "správná" klíčová slova. Ta trocha "práce navíc" mi za to, že mne už několik let neobtěžuje téměř žádný (± 3 nevyžádané e-maily ročně) spam, stojí.

Nezveřejňovat e-mail → mám na mysli různá fóra, komentáře k článkům, blogům, apod. Ve většině případů lze reagovat, aniž by člověk musel veřejně uvádět e-mail (případně – i když to není "košer" – se někdy dá použít nějaký "fiktivní").

Nezmínila jsem ještě jeden typ obrany → spamový e-mail, který používám jenom tam, kde e-mail zadat musím (nenašla jsem vhodnou alternativu), ale k provozovateli nemám důvěru. Tento e-mail zase nepoužívám pro běžné kontakty...

Podle mých zkušeností si přes 95 % spamu člověk "vykoleduje" svým neopatrným chováním, zadáním e-mailu u různých soutěží nebo poptávek bez přečtení obchodních podmínek apod.

Je ale pravda, že e-mail používám k osobní korespondenci. Nepoužívám jej pracovně a kontakt dávám jenom těm, u koho se můžu spolehnout, že mi nebude přeposílat žádné "zaručené" zprávy a podpbné "lahůdky".

___

Spamových SMSek jsem nikdy nedostávala moc a po zákazu použití mého čísla pro marketingové účely na zákaznické lince operátora mi jen občas přijde nějaká nabídka mého operátora (± dvě ročně). Od "třetích stran" už asi 9 let nic.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]