Nejste přihlášen/a.
Jak už tu zaznělo u starších aut je to měřeno podle otáček kol za jízdy.
U těch novějších je to ventilkem který vysílá signál do auta. Tohle nemám, ale co jsem četl článek tak je to doslova terno a pokud mi to situace dovolí takové auto nechci protože: mám dvě sady kol. S autem je spárovaná jedna sada, když budu chtít druhou sadu musím do servisu a nechat je sprárovat s těmi druhými. Takže 2x do roka.
Výdrž malých baterií ve ventilku v létě v horku (při uložení přes zimu vlastně i mráz), v zimě v mrazu... stěží vydrží dva roky. To je maximum. Baterie ve většině z nich nejsou měnitelné, takže následuje koupě nových za cenovku cca 500-800kč za jedno kolo. No a při jeho výměně musí dolů pneumatika. Tohle opravdu nechci. Zlatý systém měření otáček kola.
Nevím jak u jiných aut, ale u nových škodovek čidla nehlídají tlak v gumách, ale otáčky kol. Ty musí být aspoň občas stejné. Podhuštěná guma má jiné otáčky protože má menší valivý poloměr a jak vyjedeš, nejpozději za pár minut se čidlo ozve. Pro mě je to užitečná funkce.
Já za nejhorší autofunkci považuji asistenta pro rozjezd do kopce. Než se s ním naučíte zacházet, tak si užijete. Stojíte do kopce na křižovatce (zvlášť v Brně je několik takových) a potřebujete bleskově vystartovat a trefit se do mezery. Jenže vaše auto si ještě chvíli šlape na brzdu samo. Škytne, poskočí a zdechne, brněnští nerváci na vás troubí, no prostě paráda.
to mot: ... asistent mi vcelku nevadí, ale radši bych byl bez něho (další zbytečná "vymoženost" - možný zdroj poruchy). Šestatřicet let jsem jezdil bez něj, ručku jsem nepoužíval a jezdil bych tak v pohodě i dál.
Rucku v rozjizdeni ti co jezdi hodne ani nepotrebuji. Bud jsou rychli , nebo si jde pohrat se spojkou a stat chvili v prokluzu (samozrejme oblast sekund)
Někde jsem četl, že má koncern na tento způsob měření (poměrové) výjimku a že od nějakého roku by to měl mít přes ty ventilky... Ale viděl jsem to i na jiných autech, ne jen na koncernových..
Pěkně drahé čidla teda až na tu dačii.
Vysvětlí mi ještě někdo jak to měření tlaku funguje přes čidlo ABS? Tyto čidla snad jsou pro ABS a snímají rychlost točení kol, pokud jedno z kol prokluzuje, vyhodnotí jednotka odlišné otáčky kol a spustí ABS, je to tak?
Tak jak to může snímat tlak? Díky za vysvětlení
Podhuštěné kolo má menší valivý poloměr a tudíž se točí rychleji. A měří se to delší dobu, aby se vyloučil vliv prokluzů či zatížení v zatáčkách.
Auto s touto "vymožeností" mám necelého půl roku. Za mne je to násilná aplikace elektroniky tam, kam nepatří a nepřináší v podstatě žádný praktický užitek , a to z několika důvodů:
1. Pokud dojde k velkému defektu pneu ( náhlý rychlý únik vzduchu z pneu ) , zařízení mi nikterak nepomůže ( není schopno ohlásit defekt s předstihem).
2. Funkci kontroly tlaku v pneu, která mne otravuje pípáním před každým startem při nepatrném poklesu tlaku pod nastavenou hranici ( - 0,1 baru ) nepotřebuji (stačí mi změřit tlaky jednou až 2x za měsíc a případně doplnit.
3. Jedná se o jednu z mnoha záležitostí, která zbytečně zatěžuje systém jak ekonomicky, tak i ekologicky ( výroba-distribuce- prodej-montáž ). Pro běžného motoristu ( pokud je schopen tlak v pneu zkontrolovat/změřit , příp. dohustit ) naprosto postrádá smysl.
Krom jmenovaných zátěží ta vymoženost vyžaduje i zátěž na protější straně kola. Rozhodí vyvážení a musí se dovažovat.
Někteří tady píší pěkné bludy.tak např.na toyku stojí origo sada 4800Kč, nikoliv 2t za kus,na forda je sada o 500 levnější.Jinak běžně fungují tak ,že při poklesu nastaveného tlaku tlaku o 20% dojde k rozsvícení kontrolky.Takže hlavním přínosem je,že pokud třeba chytnete hřebík,tak vás na pomalý únik vzduch systém upozorní.Pokud jde o průraz,tak tady není snad co řešit
Nevím, jak to funguje běžně jinde,ale mně to při zapnutí klíčku pípá už při poklesu tlaku o 0,1 baru ( ŘJ chce 2,5 baru , jinak to nejde spárovat ).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.