Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak fungují čidla tlaku v pneumatikách?

Od: berko odpovědí: 31 změna:
Dobrý den,
jak funguje hlídání tlaku v pneumatikách? Z čeho se to vyhodnocuje? Přezul jsem zimní a museli mi naprogramovat nové pneu. Díky za vysvětlení

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

0x
Nejjednodušší způsob je měření rozdílu otáček kol pomocí ABS čidla, kolo bez tlaku má menší obvod a točí se rychleji. Nebo přímo hlídač tlaku v ráfku - ve vnitřním prostoru pneumatiky. Nebo ve ventilku.

 

krtek66
hodnocení

0x

tohle je jedna z nejdebilnějších funkcí na autě, kterou kdo mohl vymyslet..pokud člověk nená guma, tak přece vidí, že má kolo podhuštěný...jinak někdy je to čidlo přímo ve ventilku (hyundai) a podle mě hlídá tlak něco jako zpětný ventil

mot
poznate podle oka,ze vam chybi pul baru? ja teda ne. a mereni to pozna.

 

hodnocení

0x
avatar clayman

Jak už tu zaznělo u starších aut je to měřeno podle otáček kol za jízdy.

U těch novějších je to ventilkem který vysílá signál do auta. Tohle nemám, ale co jsem četl článek tak je to doslova terno a pokud mi to situace dovolí takové auto nechci protože: mám dvě sady kol. S autem je spárovaná jedna sada, když budu chtít druhou sadu musím do servisu a nechat je sprárovat s těmi druhými. Takže 2x do roka.

Výdrž malých baterií ve ventilku v létě v horku (při uložení přes zimu vlastně i mráz), v zimě v mrazu... stěží vydrží dva roky. To je maximum. Baterie ve většině z nich nejsou měnitelné, takže následuje koupě nových za cenovku cca 500-800kč za jedno kolo. No a při jeho výměně musí dolů pneumatika. Tohle opravdu nechci. Zlatý systém měření otáček kola.


doplněno 01.11.17 18:17: To z obrázku stojí 800. Nezkoumal jsem je, ale je pravda že v článku tenkrát byly ceny vyšší.
Jak fungují čidla tlaku v pneumatikách?
500-800? Haha na toyotu , ford , japonce 2000-3500 kc za jedno cidlo a univerzaly ne vzdy funguji.

Souprava (čtyři ventilky + zobrazovací jednotka) stojí na Aliexpressu pod 40 dolarů. Nicméně vlastní praktickou zkušenost s tím nemám.

aliexpress.com/...

Hm to ale nejsou ventilky k ridici jednotce auta.

No, nejsou, ale účelem je vidět tlak, a to splňují.

Ucel je mit to v RJ auta v poradku a necumet na zlutou kontrolku.

alten*

to h0nz490: ... kontrolku v pohodě ignoruji, vadí mi jen pípání.

 

figurek*
hodnocení

0x

Nevím jak u jiných aut, ale u nových škodovek čidla nehlídají tlak v gumách, ale otáčky kol. Ty musí být aspoň občas stejné. Podhuštěná guma má jiné otáčky protože má menší valivý poloměr a jak vyjedeš, nejpozději za pár minut se čidlo ozve. Pro mě je to užitečná funkce.

Já za nejhorší autofunkci považuji asistenta pro rozjezd do kopce. Než se s ním naučíte zacházet, tak si užijete. Stojíte do kopce na křižovatce (zvlášť v Brně je několik takových) a potřebujete bleskově vystartovat a trefit se do mezery. Jenže vaše auto si ještě chvíli šlape na brzdu samo. Škytne, poskočí a zdechne, brněnští nerváci na vás troubí, no prostě paráda. *ee*

mot
asistenta pro rozjezd do kopce mam a sem za nej rad, odpadne saskovani s ruckou atd
a nejak sem se s nim ucit nemusel a ani me nikdy nezdrzoval.
alten*

to mot: ... asistent mi vcelku nevadí, ale radši bych byl bez něho (další zbytečná "vymoženost" - možný zdroj poruchy). Šestatřicet let jsem jezdil bez něj, ručku jsem nepoužíval a jezdil bych tak v pohodě i dál.

Rucku v rozjizdeni ti co jezdi hodne ani nepotrebuji. Bud jsou rychli , nebo si jde pohrat se spojkou a stat chvili v prokluzu (samozrejme oblast sekund)

Někde jsem četl, že má koncern na tento způsob měření (poměrové) výjimku a že od nějakého roku by to měl mít přes ty ventilky... Ale viděl jsem to i na jiných autech, ne jen na koncernových..

vernon
Já ti povím, která funkce u aut patří k nejdebilnějším a nejotravnějším.
Když jedeš v pětkovym bavoráku a mineš značku s omezenou rychlostí a auto ti začne SAMO brzdit, tu značku ti to ukáže na přístrojovém displeji včetně blikajícího vykřičníku a ještě se ozve výstražný gong...

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Pokud to je pres abs tak pohoda.
Pokud pres cidlo ve ventilku tak je to radost. Cidlo stoji treba na toyotu 2tisice... a az baterie se vybije , tak musite koupit zas nove.
Je to normal bezdratove.

 

hodnocení

0x

Zlatá Dacia. Princip neznám, 1 měřicí ventilek stojí 250,-Kč a kalibrace se dělá přes palubní počítač jedním zmáčknutím a podržením tlačítka*smich*

 

berko
hodnocení

0x

Pěkně drahé čidla teda až na tu dačii.

Vysvětlí mi ještě někdo jak to měření tlaku funguje přes čidlo ABS? Tyto čidla snad jsou pro ABS a snímají rychlost točení kol, pokud jedno z kol prokluzuje, vyhodnotí jednotka odlišné otáčky kol a spustí ABS, je to tak?

Tak jak to může snímat tlak? Díky za vysvětlení

Podhuštěné kolo má menší valivý poloměr a tudíž se točí rychleji. A měří se to delší dobu, aby se vyloučil vliv prokluzů či zatížení v zatáčkách.

Vám to programovali takže máte ty ventilky. ;)

Při prokluzu je rozdíl otáček poměrně značný a náhlý. Při podhuštění je nepatrný a víceméně stálý. Což počítač umí rozlišit.

vernon
Píšu to v prvním příspěvku... Ale co už...

 

mate59
hodnocení

0x

Ventilek s baterií má životnost cca 5-7 let.Na nový Renault Megane stojí 1 kus 250 korun.

vernon
Ano, takže v podstatě to auto ten ventilek přežije... ;-D

Ta životnost platí i při parkování na ulici v mrazech?

 

alten*
hodnocení

0x

Auto s touto "vymožeností" mám necelého půl roku. Za mne je to násilná aplikace elektroniky tam, kam nepatří a nepřináší v podstatě žádný praktický užitek , a to z několika důvodů:

1. Pokud dojde k velkému defektu pneu ( náhlý rychlý únik vzduchu z pneu ) , zařízení mi nikterak nepomůže ( není schopno ohlásit defekt s předstihem).

2. Funkci kontroly tlaku v pneu, která mne otravuje pípáním před každým startem při nepatrném poklesu tlaku pod nastavenou hranici ( - 0,1 baru ) nepotřebuji (stačí mi změřit tlaky jednou až 2x za měsíc a případně doplnit.

3. Jedná se o jednu z mnoha záležitostí, která zbytečně zatěžuje systém jak ekonomicky, tak i ekologicky ( výroba-distribuce- prodej-montáž ). Pro běžného motoristu ( pokud je schopen tlak v pneu zkontrolovat/změřit , příp. dohustit ) naprosto postrádá smysl.

 

Krom jmenovaných zátěží ta vymoženost vyžaduje i zátěž na protější straně kola. Rozhodí vyvážení a musí se dovažovat.

stan*

Někteří tady píší pěkné bludy.tak např.na toyku stojí origo sada 4800Kč, nikoliv 2t za kus,na forda je sada o 500 levnější.Jinak běžně fungují tak ,že při poklesu nastaveného tlaku tlaku o 20% dojde k rozsvícení kontrolky.Takže hlavním přínosem je,že pokud třeba chytnete hřebík,tak vás na pomalý únik vzduch systém upozorní.Pokud jde o průraz,tak tady není snad co řešit

alten*

Nevím, jak to funguje běžně jinde,ale mně to při zapnutí klíčku pípá už při poklesu tlaku o 0,1 baru ( ŘJ chce 2,5 baru , jinak to nejde spárovat ).

stan*

Tak to je systém pěkně na ho..o.To vám to vlastně musí pípat při každé změně venkovních teplot.Nevím co máte za auto,ale věřím že pípání se nechá přes diag.vypnout.Mě se při poklesu tlaku rozsvítí pouze kontrolka bez jakýkoliv zvukových projevů.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]