Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Draty od VN připojené k zemi

Od: dragon odpovědí: 9 změna:
Dobrý den,
viděl jsem dnes dráty od VN vyvedené k zemi
K čemu to slouží,proč zo tak je,může se někomu něco stát?Díky

Draty od VN připojené k zemi

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Na vedení se pracuje, je vyple. Toto jsou takzvané zkraty, kdyby náhodou něco...

 

hodnocení

2x
avatar lego

Prizemneni a zkratovani, kvuli bezpecne praci na vedeni.

 

dragon
hodnocení

Jo taaak, dole u země jsou všechny fáze propojeny a zapojeny do země?
Jj. Přesně tak.
trtr

Zdravím, není to obdoba přizemnění, když náhodou vlak strhne trolej a natahuje se v daném úseku nová? Taky přijede servisní vlak a chlapi vezmou izolované tyče a před a za poruchou to patrně spojí s kolejí a mohou opravovat i pod napětím. Před i za poruchou trolej normálně jede, alespoň co jsem měl možnost pozorovat, tak tomu tak bylo (Brněnské hl. nádraží).

Povolanější případně doplní, díky. Každopádně laik ať se k i drátům na zem spadlým ani nepřipližuje a už vůbec se nedotýká.

dusger*

I na železnici se trolej při opravách vypíná, jen drobné úpravy se dělají z izolované plošiny. Ale na obrázku je skutečně zkratovací souprava, pokud by někdo náhodou vedení zapnul, tohle spolehlivě vyhodí pojistky a neublíží montérům na sloupech.

cicky

"Před i za poruchou trolej normálně jede " Trolej možná ano, ale vlak jedině na naftu nebo páru!

"chlapi vezmou izolované tyče a před a za poruchou to patrně spojí s kolejí a mohou opravovat i pod napětím

Tak si zkus představit, jak velký proud by takovým spojem tekl, kdyby byla trolej pod napětím?

Možná kdyby takto spálenou elektřinu dostala k úhradě železniční četa co opravuje poruchy, tak by měli motivaci provádět opravy rychleji. (to je pouze pokus o vtip).

trtr

Zdravím, díky za vysvětlení. No prostě tam měli takový ten servisní vlak na naftu s plošinou (asi izolovanou). Provoz před a za poruchou ochromen ale nebyl, porucha byla jen na daném nástupišti na 5. koleji (Brno hl. nádraží). Nevím, ale třeba je trolejové vedení možno vypínat po celkem krátkých úsecích, takže ty tyče byly akorát jako pojistka, obdoba původního dotazu.

P.S.: Opravovali tehdy i sběrač na lokomotivě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]