Nejste přihlášen/a.
Zdravím, není to obdoba přizemnění, když náhodou vlak strhne trolej a natahuje se v daném úseku nová? Taky přijede servisní vlak a chlapi vezmou izolované tyče a před a za poruchou to patrně spojí s kolejí a mohou opravovat i pod napětím. Před i za poruchou trolej normálně jede, alespoň co jsem měl možnost pozorovat, tak tomu tak bylo (Brněnské hl. nádraží).
Povolanější případně doplní, díky. Každopádně laik ať se k i drátům na zem spadlým ani nepřipližuje a už vůbec se nedotýká.
I na železnici se trolej při opravách vypíná, jen drobné úpravy se dělají z izolované plošiny. Ale na obrázku je skutečně zkratovací souprava, pokud by někdo náhodou vedení zapnul, tohle spolehlivě vyhodí pojistky a neublíží montérům na sloupech.
"Před i za poruchou trolej normálně jede " Trolej možná ano, ale vlak jedině na naftu nebo páru!
"chlapi vezmou izolované tyče a před a za poruchou to patrně spojí s kolejí a mohou opravovat i pod napětím
Tak si zkus představit, jak velký proud by takovým spojem tekl, kdyby byla trolej pod napětím?
Možná kdyby takto spálenou elektřinu dostala k úhradě železniční četa co opravuje poruchy, tak by měli motivaci provádět opravy rychleji. (to je pouze pokus o vtip).
Zdravím, díky za vysvětlení. No prostě tam měli takový ten servisní vlak na naftu s plošinou (asi izolovanou). Provoz před a za poruchou ochromen ale nebyl, porucha byla jen na daném nástupišti na 5. koleji (Brno hl. nádraží). Nevím, ale třeba je trolejové vedení možno vypínat po celkem krátkých úsecích, takže ty tyče byly akorát jako pojistka, obdoba původního dotazu.
P.S.: Opravovali tehdy i sběrač na lokomotivě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.