Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení startovacího tlačítka

Od: acs22® odpovědí: 3 změna:

Prosím o radu jak mám přesně zapojit startovací tlačítko níže na obrázku spínané přes automobilove-rele- 12V/30A ( rele-elco-66-e-70 ).

Jak poznam vodič od cívky startéru atd.

Rád bych, aby tlačítko fungovalo na startování v autě přes spínačku až v poloze 1 ( Kdy se rozsvítí kontrolky ), ale zároveň, aby po nastartování motoru mělo tlačítko jednoduše vyřešenou blokaci, aby se nemohl starter roztočit omylem stiskem tlačítko při běžícím motoru.

Jde mi špatně poloha 2 spínačky na startování někdy na 5 x musím otočit klíčkem, aby začal motor startovat, nová spínačka se mi nevyplatí.

Děkuji za radu :)


Zapojení startovacího tlačítka
Zapojení startovacího tlačítka #2
Zapojení startovacího tlačítka #3

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar hejkal
Vodič od startovací skříňky má určenou barvu, kterou většinou najdeš na obrázku zapojení elektroinstalace vozidla. Pokud ho máš... Nedal si ale model auta, takže my zatím nemůžeme zkusit hledat na webu nebo v stejném autě.
.
Je tu jedna možnost, odpojit kabel na spínání u starteru, ( není ale nutné) , a hledat zkoušečkou na spínací skříňce. (Nebo ve dvou, jeden u klíčků , druhý u starteru.) Zase tak tolik tam drátů není, přívod + 12V hned najdeš, v první poloze najdeš spínanė + a v druhé poloze se ti (sem-tam) objeví plus pro starter. Ten odpojíš a použiješ od tlačítka až k starteru.
.
Ovšem na blokování tvého startovacího tlačítka by bylo potřeba další relé, napájené + od alternátoru, které by po čas nastartovaného motoru odpojilo přívod z tvého relé na startér. . Má to ale háček, to relé by drželo celou cestu.
.
Kdysi jsme při podobných vylepšeních používali - 12V (mínus) tak, že jeden konec cívky přidávaného spínacího relé byl přes nějaké tlačítko připojen na + od akumulátoru, a druhý konec cívky jsme připojili na + pól>výstup z DYNAMA. Pokud se dynamo netočilo, přes jeho vinutí bylo na tom plusovém pólu vlastně mínus, a po zmáčknutí tlačítka přidané relé seplo napájení starteru. Když dynamo začalo vyrábět napětí, na jeho výstupu se objevilo +, a relé odpadlo. Pokud někdo při běhu motoru stačil tlačítko, nic se nestalo, protože relé mělo na obou koncích
.
Já tak kdysi u semaforu vypínal motor na červenou tlačítkem. Potom stačilo šlápnout na plynový pedál a motor naskočil.
Bylo tam pár relátek, otřesy jim občas nedělaly dobře, dlouho to nevydrželo... Dnešní spínací prvky by možná byly vhodné. Už ale nevypínám...
.
Dnes u alternátoru je jiné zapojení, předpokládám, že přes diody by to nemuselo chodit. Nevím, do nové elektriky a alternátoru v autě moc nedělám.
.
Pokud nemáš jasno v elektrice auta, a elektrice vůbec, najdi si AUTO elektrikáře, bude vědět, jak na to. Možná, že jen dotáhne šroubek, nebo pořádně nasouvací kontakt, případně bude vědět očistit kontakt ve spínací skříňce.

 

hodnocení

2x
avatar nonek

Neznám přesně příčinu ani automobil, ale stávalo se (znám to u Škodovek), že se uvolnila "elektrická" část, díl, spínací skříňky a to se chovalo stejně, jak popisujete...stačilo dotlačit tuto část spínačky na svoje místo a dotáhnout zajišťovací šroubky a bylo po problému...tehdy jsem už měl koupenou novou spínačku a nakonec při demontáži staré jsem zjistil toto...

hodnocení

Auto je to Mazda Demio 1999,1.3 - 53 kw,a spodek spínačky je nýtovaný.Mám 3 klíče na všechny to dělá to samé někdy i musím klíč vyndat obrátit a pak to funguje.


doplněno 20.09.17 22:49:

Autoelektřikář se na to díval a řekl,že je špatný ten spodek, kde jsou kontakty a doporučil koupit novou spínačku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]