Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zvonek se dvěma různými zvuky

Od: slatored® odpovědí: 9 změna:

Ahoj evrybády,

kdysi jsem někde viděl schema zapojení domovního a bytového zvonku tak, že k tl. u bytu byla vložena (asi) dioda a zvuk tak zněl jinak, než, když někdo zvonil dole u vchodu. Zkoušel jsem to a buď zvonil zvonek stejně, nebo vůbec.

Nevěděl by pls někdo nějaké jednoduché schema, jak na to? Jsem amatér a hodně by mi to pomohlo.

Děkuji předem

Slatored

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

isteron
hodnocení

2x

A čo tak jeden zvonček digitálny, bezdrôtový, pri dverách a druhý klasický zvonček, alebo bzučiak na transformátor. Tam sa dá nastaviť napätie na 3, 5, alebo 8 V a tým sa mení aj tón.

hodnocení

2x

Ta dioda v tlačítku byla pro "napájení jednou půlvlnou"melodického zvonku; osobně používám už dlouhé roky zapojení podle obr.2; vy pro svoje potřeby můžete další tlačítko připojit na další vstup IO (dva tóny - pin 2, příp tón jen jeden - pin 1 - třeba přes kontakt relé) ...jedno z možných řešení...

hodnocení

Dobrý den a děkuji za obě odpovědi.
To už je na mě moc složité, tak to nechám tak, jak to je.
Slatored

hodnocení

2x

chybí informace dost podstatné. Zdroj a zvonek... typ a popis, příp. foto údajů na štítcích.

Je klidně možné, že napájíte Váš zvonek ze stejnosměrného zdroje napětí.

Potom je funkce diody správná, v propustném směru diody zvonek zvoní, po otočení diody je dioda uzavřená a zvonek nezvoní. Bez diody a v propustném směru zvonek dostává napětí, s diodou o něco menší než bez, něco se ztratí na diodě.

Pokud by byl zdroj napětí střídavý, potom by vložená dioda dělala to, co popisujete. bez diody obě půlvlny, s diodou jen jedna půlvlna a proto jiný zvuk.

Můžete vyměnit zdroj za střídavý?

ja1
hodnocení

2x

Ofotografováno z knihy Pavel Šrait - Od krystalky k modelům s tranzistory

Zvonek se dvěma různými zvuky
Zvonek se dvěma různými zvuky #2
Zvonek se dvěma různými zvuky #3

hodnocení

0x