Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stator je spálený?

Od: nick21 odpovědí: 6 změna:
Chtěl bych se zeptat jak zjistím že je statorové vinutí v pohodě.
Děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

to se zjistí špatně. Nejlépe výměnným způsobem. Pokud je celistvost cívek tak to může být ok, ale stačí jeden promáčknutý závit a vytvoří rušivé magnetické pole a pokud je to třeba u komutátorového motoru tak dobře jiskří... Jinak na cívky když jsem byl v dávných dobách v radiolokačních dílnách existoval takový generátor kterým se cívky budily ale už si nepamatuji co se do cívek či statoru dávalo...

 

mkat*
hodnocení

0x

Stator je menej poruchový.Skôr zhorí rotor.Možno stačí zmerať statorové cievky ohmetrom.Pokiaľ majú rovnaký odpor a nie sú viditeľne zhorené (čierne ) ,tak by mali byť ok.

noname*
hodnocení

A jaký by měly mít stator.cívky odpor?

Odpor cívky závisí na typu motoru a dalších parametrech, nedá se jednoznačně říct.

Spálené vinutí je vidět (a cítit) na první pohled. Pokud by bylo vinutí jen přerušené (nespálené), na pohled to většinou vidět není, ale odpor by byl nekonečný. Při mezizávitovém zkratu bude odpor cívky proti zdravé cívce sice menší, ale rozdíl bude pravděpodobně tak malý, že ho běžným multimetrem nezměříte. Motor se bude točit, ale bude se více hřát, takže po delším provozu takového motoru uvidíte, jak vypadá motor spálený :-D.

 

figurek*
hodnocení

0x

spálené vinutí poznáte po čichu. Spálený a někam odložený motor smrdí ještě celé roky.

Z elektrického hlediska ja stator normální cívka nebo sousatava cívek. Musí být vodivý. Jak vidím multimetr doma asi nemáte, zkuste nějakou zkoušečku, žárovku, baterku a podobně.

 

hodnocení

0x

Je to stator jakého motoru...? Mám takovou zkušenost že na cca 5-6 spálených rotorů komutátorových motorů (ruční nářadí) vychází jeden vadný stator se záviťákem. Ale myslím si že je to asi důsledek spáleného rotoru a přetěžování stroje. Někdy se důsledkem přetěžování stroje i taví plastové díly v motoru. Častá závada také bývá utřepaný drát od statoru (u ručního nářadí) kde se při troše štěstí dá odmotat závit a přidělat na konektor. Jinak základní je jak tu píší kolegové vinutí ohmetrem, případně kontinuitu obvodu žárovkovou zkoušečkou... A jaký odpor má vinutí? Řádově jednotky ohmů do desítek... Záleží jestli je to z motoru co má 10W či 10Kw...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]