Nejste přihlášen/a.
Jestli jsi měl někdy rozmontovaný elektromotor, tak tam jsou vinutí (cívky) z lakovaného drátu. A jedna cívka má například 50 závitů a těm odpovídá nějaký odpor vinutí. Když ale dojde nějak k porušení laku (izolační vrstvy) a cívce, tak dojde ke zkratu a buď se vodiče výbojem při zkratu přepálí a přeruší, nebo se vodiče spečou (svaří).
Při přerušení vodíčů přestane procházet proud a při zkratu vodičů zase prochází velmi velký proud.
zkrat mezi závity většinou ohmicky zjistit nedá, protože rozdíl mezi nezkratovaným vinutím a vinutím kde je zkratován jeden nebo několik závitů je minimální, ale indukčnost byť i s jedním zkratovaným závitem je o hodně menší, takže měřením indukčnosti jednotlivých cívek lze mezizávitový zkrat odhalit.
Mezizávitový zkrat, je zkrat mezi jednotlivými závity cívky, v tomto případě jedné cívky motoru. Zjistit se to dá ohmicky.
"Mezizavitovy zkrat znamena ze je spatna izolace mezi 2 fazemi..."
Fajn. A mezi kterými fázemi je špatná izolace u jednofázového motoru? Nebo třeba u jednofázového trafa, nebo tlumivky?
Mezizávitový zkrat lze změřit obyčejným ohmetrem, ovšem pokud je zkrat mezi 2 sousedními závity, tak se takhle jednoduše zjistit prakticky nedá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.