Nejste přihlášen/a.
Minimalni optimum, 2-5 megaohmu pri 500V(merici napeti). Jinak motor cca pri 200kohmu pojede taky
Jinak za studena byvalo min. 2 mega, max "nekonecno". Chybu hledejte jinde, treba mezizavitovy zkrat...pokud se nevlezete do techto hodnot...
měřit proud fáze, nebo měřit indukčnost cívek, a nebo velmi přesně odpor ale to je to nejméně přesné. tenhle zkrat se měří blbě..
Pár informací, zkrátím to odsud, abych se nemusel rozepisovat...
14.2.2 Izolační odpor třífázového motoru Jedním z nejdůležitějších provozních parametrů motoru je hodnota izolačního odporu a elektrické pevnosti izolace. U třífázového motoru jde o izolaci mezi cívkami statoru a statorovými plechy a vzájemná izolace mezi statorovými cívkami.
14.2.2.1 Měření izolačního odporu Pro posouzení kvality izolace zařízení se používá hodnota naměřeného izolačního odporu. Nejčastěji používanými parametry popisující stav izolace stroje jsou izolační odpor naměřený při minutové zkoušce RIZ60 popřípadě odpor naměřený při desetiminutové zkoušce RIZ600. Pro měření lze použít analogový i digitální měřící přístroj. Z normy vyplývá, že izolační odpor mezi výše zmíněnými částmi stroje by neměl klesnout pod hodnotu 0,5 MΩ. Při měření izolačního odporu mezi cívkami statorového vinutí je třeba stator rozpojit, motor tedy není zapojen ani do hvězdy, ani do trojúhelníku!
Pro informaci - pokud má cívka motoru závitový zkrat, dochází vlivem magnetické indukce k dalšímu ohřevu vinutí a tím celého motoru; motor běží, může ho po nějakém čase vypnout nadproudová ochrana - pokud je použita; záleží, jaká část vinutí má mezi sebou zkrat (mluvíme o vinutí jedné fáze). Pokud je zkrat vinutí mezi fázemi, pak motor zpravidla vyhodí ochranu ihned...
Zeptám se jinak...kdo nastavoval frekvenční měnič pro daný motor? Podle znění dotazu vy asi ne - asi nemáte odborné vzdělání v tomto směru... Pokud není nastaven dobře, může to způsobovat popisované problémy...Nebo taky může být někde špatný spoj...Revidovala zapojení osoba znalá? Tento 20kW motor používáte k pohonu jakého zařízení?
no potom se dá měřit odpor a indukčnost jednotlivých cívek, Odpor ale musíte měřit nejlépe Wienovým můstkem s přesností alespoň na 2 desetinná místa aby se dala vyhodnotit nerovnováha. Pak indukčnost přímou nebo nepřímou metodou, za použití malého napětí cca do 10V, a to buď při 50Hz , nebo vyšší frekvenci, s přesným generátorem.
Změří se proud při známém U a vypočte se XL , odtud pak podle vzorce Xl= 2x3,14 x f x L , odtud si odvodíte L
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.