Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Obracím se na Vás s žádostí o radu týkající se stmívače lampy. Mám lampu se stmívačem a zjistil jsem, že po stažení svícení na minimum, nedojde k úplnému odpojení napájení, ale lampa svítí stále nepatrným světlem, které je zřetelné pouze v úplné tmě. V čem je závada? Jsem ji schopen svépomocí odstranit? Jsem laik s povrchními znalostmi z oboru elektroniky. Děkuji za případné rady a odpovědi.
jestli je tam regulace potenciometrem, tak ho vyměň za stejný s vzpínačem , ten to odepne síť v koncovém bodě
Děkuji za odpověď. Opravdu je tam regulace potenciometrem. V popisu závady jsem zapomněl uvést jeden možná důležitý fakt a to ten, že lampa je vybavena ještě jedním světlem, jehož vypínačem je jiný potenciometr umístěný v krabičce stmívače, ale má funkci jako běžný vypínač - zapni, vypni. Tedy bez možnosti stmívání. Toto světlo se chová stejně jako světlo se stmíváním. K jeho úplnému zhasnutí dojde až po odpojení přívodní šňůry ze sítě.
Děkuji za reakci.
Jako laik na to vůbec nesahejte. Stačí malá chybka, někoho to zraní nebo zabije jen kvůli tomu, že práci kterou smí provádět pouze kvalifikovaná osoba provedl laik. Když práci necháte provést kvalifikovaným elektrikářem, bude za provedenení a další bezpečnost používání ručit on a vy budete mít jistotu.
Pokud lampička před tímto stavem fungovala normálně, tedy při ztlumení na minimum skutečně zhasla, vypnula se, je asi opravdu, jak píše předchozí rádce, pouze závada ve vypínači a od toho by se pak odvíjela cena za případnou opravu.
Díky za odpověď. Nemám v úmyslu provádět jakékoliv operace ohrožující zdraví a životy druhých.
neměnily se tam žárovky halogen za LED? Jestli je to ta co si myslím tak je přiojena 3 žilovou šňůrou, pokud se mýlím a je tam 2 polová zkuste ji otočit v ásuvce
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.