Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám zavirovaný mobil, proto si chci koupit nový. Zároveň, ale chci začít fotit, např. přírodu, makro... A váhám, jestli mi do začátku postačí mobil s kvalitním foťákem nebo si koupit rovnou mobil a foťák zvlášť. Musím také zmínit, že jsem studentka a nemám moc financí nazbyt. Co byste mi doručil?
Zdravím. Z vlastní zkušenosti bych poradila, na telefonování telefon a na focení foťák. Funkce se u mobilu hodí pro toho, kdo si chce udělat snímek, řekla bych, orientační. Ale pokud chcete dělat fotky na trochu vyšší úrovni, mobil nestačí. Z mobilu vám vyleze snímek, který je zaprvé nasnímaný pouze "automatikou" a zadruhé veliký pouhých několik pixelů. Když následně opravíte, vyretušujete... snímek v počítači nějakým fotošopem = program na úpravu fotografií, o další množství pixelů přijdete. Fotka je fotografií teprve vytištěná na papíře. A fotku z mobilu nikdy nemůžete zvětšit na velikost, abyste si třeba nazvětšovanou fotku pověsila na zeď jako obraz. Fotka bude nekvalitní, rozostřená, většinou se začnou objevovat rušivé čtverečky = pixely. Zatímco i malý foťáček (kompakt) má funkce, kterými můžete některé parametry ručně (podle vašeho uměleckého plánu) měnit. Tyto kompakty jsou v cenových relacích už od 4.000,- Kč a dá se na nich krásně naučit skutečně fotit. A pokud vás focení fakt chytí, můžete pak investovat do foťáku kvalitnějšího, poloprofesiálního, třeba zrcadlovky, nebo kvalitního kompaktu s výměnnými objektivy. A to jsou pak fotečky! Ida
No, makro mobilem nevyfotíte. To bude nějaké pseudomakro To za prvé. Za druhé, nevím, jakou máte představu o fotoaparátu, ale mobil opravdu fotoaparát nemá, leda nějaký snímač světla. Za třetí ohledně financí. Socka edition foťák na přírodu a makro bych viděl tak nad dvacet tisíc určitě. V ostatních případech můžete fotit cokoli čímkoli.
Ale možná tady přispěje @bmbx nějakým doporučením na kompakt s makro poměrem 1:1, nevím