Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se poradit jak se měří speciálním měřákem izolační odpor motoru? Měří se každá fáze vůči kostře a i cívky? Nepopsal by mi to někdo prosím ať nic neodpálím?
Děkuji
Nejdříve musí být motor zcela odpojen od přívodu. Informativní měření ohmmetrem, multimetrem - způsob zapojení - * nebo D. U * je jedna strana cívek vzájemně propojena, od propoje změříš každou cívku zvlášť, odporově se nemají od sebe lišit, max. pár ohmů,>3ohmy. Propoj zkratovaných cívek proti kostře motoru musí být nekonečno. Při zapojení D kombinuješ měření mezi cívkama a nebo jejich zapojení "rozhodíš", (rozpojíš je až po namalování zapojení někam na papír i s označením jednotlivých drátů a jejich pozic, abys je potom dal na původní místo), tak změříš samostatné cívky, dálším krokem je samotné cívky zkratovat a změřit je proti sobě vzájemně, musí být nekonečno, další je spojit všechny konce cívek dohromady a změřit je proti kostře, rovněž nekonečno. Pak dáš vše do původního stavu. Speciálním měřákem na měření izolačního odporu provádíš totéž, jen ten měřák posílá do cívek vyšší, tebou navolené napětí než může dát multimetr s 9V baterkou a díky tomu i pozná přeba i "načnuté" vinutí.
Pro zjednodušení - představ si kabel s třemi vodiči, jeden vodič - jako jedna cívka. Když na jednom konci kabelu všechny vodiče spojíš dohromady (pod jeden šroubek),tak na druhém konci kabelu změříš jednotlivé vodiče (cívky) mezi sebou. Když budeš měřit mezi "šroubkem" a druhým koncem kabelu, tak přesně změříš samostatné vodiče(cívky). Tím zjistíš odporovou "kvalitu" jednotlivých vodičů(alias cívek). Pokud budou oba konce kabelu rozpojené, tak mezi vodiči budeš měřit jejich vzájemný izolační odpor, který by měl být obrovský, takřka nekonečný . Jde o to, že cívka je vyráběna většinou lakovaným drátem vinutým těsně vedle sebe a občas se, třeba, mechanickými vlivy ten lak prodře nebo vlivem tepla napálí až vznikne mezizávitový zkrat, který změní parametry cívky, např. síly magnetického toku a motor začne blbnout až klekne úplně.
Aha, jestli to chápu dobře, tak všechno měření provádím pro měření odporu? Jak samotné cívky zkratovat a změřit je proti sobě vzájemně?
A pouze to poslední měření je měření izolačního stavu? Pokud by byly cívky zapojeny do hvězdy mohu měřit proti kostře tak jak to je do hvězdy?
Děkuji za vysvětlení
Dobrý den,
prosím vás bylo by možné nakreslit jednoduchý obrázek a ukázat mi to na něm? Jak měření izolačního odporu tak měření odporu cívek?
Chtěl bych to pořádně pochopit, mám tam nesrovnalosti, nebo nedal by jste mi email prosím?
Děkuji
Jo taaak to je Děkuji
Jestli se vás prosím ještě mohu zeptat, co se měří mezi cívky proti sobě? a jak?
Potom se chci zeptat, když budu mít prodlužovačku, tam se také měří izolační odpor? Jak?
Děkuji
Díky, cívky vůči kostře bych teda uměl změřit, jaká má být jen hodnota pokud je motor vpořádku?
Jak se jetě měří cívky vůči sobě? Jeden fus dát na jeden konec cívky a druhý fus na druhý konec cívky? Jaká má být hodnota dobrého motoru?
Děkuji
No za to vynuti se stydte.
Kdysi platilo takové pravidlo, že minimálně 1000 ohmů na Volt. Tedy při 250V alespoň 250kohm. Bavíme se o izolačním odporu, tehdy se měřilo megmetem s kličkou.
Vinutí se měří ohmmetrem a pokud opravdu nevíme co je to za motor, tak se tazatel musí spokojit s tím, že všechny tři budou stejné, jak říkáte.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.