1x

Je potřeba k pájení kalafuna?

Od: Datum: 27.10.16 00:41 odpovědí: 13 změna: 07.11.16 14:19
Zdravím, koupil jsem si před nějakou dobou pájecí pero, že budu pájet. Jsem v tom úplný laik a tak jsem si na internetu našel různé návody, to jsem tak nějak pochopil ale nevím jestli je ta kalafuna pro pájení potreba, nebo se bez ní obejdu?
Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.10.16 00:46

Kalafuna je potřeba k čištění zoxidovaných povrchů, ale těch čisticích látek bude asi více.

doplněno 27.10.16 00:49:

Cituji:

Tavidla

Nejběžnějším tavidlem pro pájení je kalafuna, která se prodává v plechových nebo plastových krabičkách s obsahem cca 30g kalafuny. Cena je v řádu desítek korun. Vystačí na velmi dlouhou dobu. Použitelná je pro pájení drátů, součástek, plošných spojů i některých kovů-slitin. Pro pájení kovů či jejich slitin existují též speciální tavidla, která se prodávají ve formě roztoků v lahvičkách s aplikátorem. Můžete tak koupit tavidla pro nikl, hliník, nerez, atd. Lahvičky o obsahu cca 30ml stojí v řádu desítek korun.

http://rc.305.cz/view.php?cisloclanku=2010030002

Ohodnoceno: 2x

Datum: 27.10.16 01:18

Pro učení je kalafuna velmi vhodná - zcela jistě ze začátku budete přepalovat (povrchová oxidace) pájku - cín. Až budete mít cit a pájet nezoxidované dráty, kontakty - pak stačí tavidlo v "trubičkovém cínu"

doplněno 27.10.16 13:30:

pro tazatele - dopuručuji vam používat pájku Fluitin 1532. Má vynikající čistící schopnosti a smáčivost - ohromný rozdíl proti jiným pájkám. Dále - tolik nesmrdí, nedusí

Ohodnoceno: 0x

Datum: 27.10.16 06:29

Zdravím.!

S pájením (jako elektrikář) "zápasím" takřka půl století. Ovšem s tvrzením, že je kalafuna vhodná jen pro

učení, či začátečníky musím zásadně nesouhlasit. V samotné "pájce", či cínu (což je vlastně slitina cínu a olova)