Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jakou anténu

Od: radovan odpovědí: 7 změna:

Dobrý večer,

Chtěl bych se vás dotázat, bydlím v rodinném domku, repsektivě v dolině (pod kopcem)

potřeboval bych nějakou venkovní anténu , která je velmi dobrá a vhodná do těchto podmínek, momentálně chytám na satelit,ale chtěl bych spíše tu anténu,

Chci se proto dotázat zda-li při doporučené anténě Vámi, mi nebude vadit že mám internet LTE od O2, nebude se to hádat ty pásma?Jelikož u těch antén je napsáno že co si kde si to LTE, čemuž nerozumím, nejsem na tohle odborník, jsem z jiného řemesla.

Děkuji tímto za případnou odpověď a rady.
Hezký večer S pozdravem Radovan.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Jestli chcete anténu na pozemní (terestriální) vysílání, tak to nemá s LTE od kohokoli nic společného. To jsou naprosto jiná frekvenční pásma.

ekijyd8

Už min. rok řeším týdně vždy několik případů, kdy nevhodně zvolená anténa a LTE způsobí problémy. Takže i na toto je třeba brát zřetel.

Aha. Myslel jsem, že LTE je kolem 2000MHz. No, evidentně platí, že myslet si znamená h..no vědět :) Směrová zisková anténa na příjem televize by to měla vyřešit. Záleží ovšem také, jaké má tazatel možnosti příjmu (lokallita, kanál, terén atd...)

LTE má několik frekvencí, jedna je v pásmu 800 MHz.

ekijyd8
hodnocení

0x

Anténa se volí dle příjmových možností v dané lokalitě. Bez změření nelze žádnou zcela doporučit.

Snad jen se úplně vyhnout anténám se zesilovačem. To je častý kámen úrazu.

doplněno 01.10.16 09:45:

Protože u antény s integrovaným zesilovačem nemohu ovlivnit, co do toho zesilovače půjde a jaký zisk bude zesilovač mít.

Takže se pak stává, že na samotné anténě má LTE i přes 90 dBuV, přitom signál dvb-t má třeba pouze 45 dBuV. A i když má anténa LTE filtr, tak ten bývá velice tupý, takže pokles signálu na začátku frekvence LTE je většinou v řádu pár dB a to je zcela nedostatečné.

®