Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, doufám že tu narazím na někoho kdo mi poradí. Zrcadlovka mi fotí pouze tmavé fotky, je jedno jakou clonu a čas nastavím nebo pokud dám blesk. Buď jsou fotky úplně černé nebo je tam vidět jen úplné minimum. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Bez objektivu vznikne úplně bílá fotka, takže by mohl být problém v objektivu, např. závěrka?
Předem děkuji za odpovědi
Pentax K-x, základní objektiv. Ano, dělá to na manuál, na automat, na vše. Pokud je chyba v objektivu tak ji nevidím, napadlo mě právě jen to že by to mohlo být v objektivu a bohužel jiný nemám takže to nemůžu zkusit s jiným. A odpověď na kontrolní otázku - ano, umím s ním zacházet, ne nadarmo jsem studovala Fotografa
od začátku to dělá?
Doporučuji ověřit, zda parametry nastavené automatikou souhlasí se skutečností. - Clona - hloubka ostrosti - čas : něco rozmaztaného nebo sluchem, pokud má mechánickou zaverku a ISO - dle šumu.
bokna:
- od kterých dob je hloubka ostrosti parametrem expozice?
- od kdy se dá správné ISO určit dle množsví šumu?
- jak se dá určit přesná práce závěrky sluchem?
Já vidím problém v cloně objektivu, nebo v ovládání clony z těla, ale to přece není problém zjistit pouhým pohledem do objektivu, zdali se v různých světelných podmínkách při expozici clona zavírá pořád na maximum
bmbx:
"ale to přece není problém zjistit pouhým pohledem do objektivu, zdali se v různých světelných podmínkách při expozici clona zavírá pořád na maximum"
Zvláště když slečna píše, že "ne nadarmo studovala Fotografa"
bmbx: kolego, nedělejte si legraci...asi kolegyně zrovna chyběla ve škole když se probírala clona a závěrka...natož centrální a štěrbinová závěrka, ale to je až učivo VŠ...(asi)
martincakl:
Ano, určitě to nebylo nadarmo:...takže by mohl být problém v objektivu, např. závěrka?...
To si musíte taky sundat kryt z objektivu, že jo.