Motor - 2dratky k čidlu

Od: Datum: 08.07.16 07:15 odpovědí: 8 změna: 11.07.16 11:04

Dobrý den,

u 3F ele. motorů bývají někdy u svorkovnice vyvedené 2 tenké drátky, prý je to na čidlo teploty?

Nevíteně někdo k čemu to slouží a jak se to zapojuje, k čemu?

Děkuji vám


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.07.16 07:21
avatar
Vetsinou pozistory (bimetal) pri urcite teplote rozepnou okruh , ktery tyto bimetaly hlidaji. Popripadne vypadne ovladani a nejde zapnout. Jak u ktereho stroje...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.16 14:43
avatar

Čidlo teploty má málokterý motor. Ovšem poměrně dost motorů, zejména u obráběcích strojů ma na svorkovnici vyvedeny dva drátky k brzdě.

Ale to je jen tip, bez více údajů to nejde určit přesně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hlinko
Datum: 08.07.16 22:03

Děkuji, ano jsou v krabici kde se připojují svorky také 2tenke drátky, je tam napsané TPC či tak nějak. Tyto dva drátky vedou do motoru?

A co se k nim připojuje? Nějaké čidlo že vnějšku?

Díky

Datum: 08.07.16 23:31
avatar

Hmm, zajímavý - to TPC by skutečně mohlo být Thermic Probe Circuit. Co to je za motor?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.07.16 01:13

To tepelné čidlo je už uvnitř motoru a signál z něj je právě těmi tenkými drátky přenášen do spouštěcí-řídící elektroniky motoru. Je jasné, že pokud takový motor použiješ na cirkulárku s vačkovým otočným vypinačem, tyhle drátky není kam zapojit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hlinko
Datum: 10.07.16 21:12

Dobrý den,

nevím teď přesně co je to za motor. Tedy z toho motoru ty dva drátky je signál teploty? Pokud ano kam se za takových okolností zapojuje a co dává za pokyn? - Pokud se motor zahřeje na určitou teplotu dá do řídící jednotky signál ať se motor zastaví či zpomalí?

Děkji

Datum: 10.07.16 21:18
avatar

Je to zjenodušeně termokontakt. Za normálních okolností je kontakt sepnutý. Pokud dojde k přehřátí motoru, termokontakt se rozepne. Toho se využívá při řízení motoru například frekvenečními měniči, softstartéry, či jen automatikou spouštění, aby nedošlo k zadření přehřátého motoru.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.07.16 11:04

Přesně. A má to spíše většina motorů. Pravda je, že někdy vypnou pozdě.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.