Snížení otáček motoru

Od: Datum: 14.06.16 19:10 odpovědí: 8 změna: 16.06.16 12:52
avatar

Vlastním podobný typ motoru který je v odkazu. Jedná se o 3 fázový motor. Jak nejsnadněji a nejlevněji snížím jeho otáčky?

http://www.machineseeker.com/lang_cs/A2342190.html


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.06.16 19:34
avatar

Řemenem...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.06.16 19:53

Je vždycky lepší napsat více podrobností, aby si rádci dokázali představit tvůj problém a navrhli vhodné řešení.

Otáčky přímo na hřídeli elektromotoru můžeš změnit pouze pomocí frekvenčního měniče. Frekvenční měnič na motor 1,5kW se na aukčním portálu dá koupit za zhruba 2500Kč.

Pokud tam máš volný prostor, tak tam můžeš zkusit řemenový převod a nebo vhodnou převodovku. To všechno ale taky stojí peníze.

Nebo můžeš koupit jiný motor s nižšími otáčkami (dělají se motory šestipólové = asi 850ot/min nebo osmipólové = asi 600ot/min).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.06.16 19:59
avatar

A nějaká vychytávka jako vložit do okruhu nějaký odpůrek není?

Datum: 14.06.16 20:59
avatar

S odpůrkem se fakt na asynchronním motoru nic moc nezpomalí. Jen bude trochu dýmu navíc. Přesně jak píše colombo - jedině frekvenčák - což je otázka několika tisíc, nebo prostě mechanický převod. A u toho frekvenčáku je třeba zohlednit jednak to, že pojede li motor třeba na poloviční otáčky, nedostanete z něj ani zdaleka jeho původní výkon. Krom toho je tak třeba uvážit, že pokud motor pojede na výrazně nižší otáčky, tak je nutné externí chlazení - prostě nezávislý ventilátor, jelikož ten, co je na ose motoru to prostě pak neuchladí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.16 07:19
avatar

Tenhle motor pracuje, protože má hřídel (rotor) trochu rozdílné otáčky od točivého magnetického pole ve statoru - tato statorová rychlost je závislá na frekvenci a počtu pólů, pro 50Hz to bude 3000, 1500, 750... ot/min. I rotor má elektrický obvod, typicky pár tlustých závitů ve zkratu. Tím, že se rotor točí trochu pomaleji indukuje se v něm proud, který protéká zkratem a má za následek magnetické pole rotoru. Když rotor fyzicky brzdíme, otáčky klesnou, stoupne rotorový proud, to má za následek vyšší točivý moment a tím otáčky rotoru zase vzrostou. Zařazením odporu du obvodu napájení by jste způsobil přetížení motoru, protože jeho výkon by poklesl tak, že by ho výsledný rozdíl ktáček a rotorový proud uhřál. Proto je nutné měnit frekvenci! (Nebo přepínat póly, ale to ten Váš neumí.)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 111®
Datum: 14.06.16 21:37

řešení jsou 2, pokud chcete snížit otáčky na 0 ta nezapínat

pokud ale chcete regulaci otáček se zachováním výkonu, pK JEDINĚ FREKVENČNÍ MĚNIČ.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.16 12:44
avatar

jj, máte nejobvyklejší druh elektromotoru, jmenuje se asynchronní motor.

Funguje tak, že póly na rotoru dohánějí póly roztočeného elektromagnetického pole na statoru. Rotor se tak vždycky točí trochu pomaleji, než by teoreticky měl. Proto se tento typ motoru taky jmenuje asynchronní. Čím více takový motor zatížíte, tím pomaleji se rotor točí, až při přetížení se úplně zastaví.

Jak už vám zde správně napsali, jediná možnost regulace otáček rotoru je změnit otáčky pole na statoru. K takové změně potřebujete frekvenční měnič.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jofa®
Datum: 16.06.16 12:52

Nejlevnější a nejefektivnější snížení je řemenice (řemenem), jak psáno v první odpovědi. A ještě získáte na síle.


doplněno 16.06.16 13:01:

Samozřejmě snížení ve výsledku, nikoliv elektro. motoru.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Poslední otázky Poradny elektronika
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.