Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odběr proudu lokomotivy

Od: jasonspezza odpovědí: 10 změna:
Tak mě napadla otázka, jaký může mít asi odběr elektrická lokomotiva? Dejme tomu rychlík, 5 vagónů. Jaký může mít odběr při rozjezdu? Napadlo mě to když jsem se díval na troleje jaký je to drátek, přece v jednom směru musí jet více vlaků tak jak to může takový drátek zvládnout? Může mít odběr třeba 2kA?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Proud neteče jen tou viditelnou trolejí, ale i dalšími kabely, spojenými v určitých místech s trolejí (takže v podstatě "paralelně"). Tím se snižuje zatížení troleje a tím i úbytek napětí na ní s ohledem na její délku.

Mimochodem - už jste viděl ten " drátek" zblízka? On zas tak tenký není.

" Vodič trolejového vedení (vrchního vedení) je speciálně tvarovaný tažený vodič
z elektrolytické mědi popř. se slitin mědi pro zvýšení tvrdosti a pevnosti. Podle proudového
zatížení se používají pro trolejové vedení dráty v pěti průřezech: 80 mm2, 100 mm2, 107 mm2,
120 mm2 a 150 mm2."

 

solenza*
hodnocení

1x

Trolejové vedení nejí jen vodič, ktarého se přímo dotýká sběrač. Ale další vodiče, které zvyšují průřez, kterým může procházet proud. Proto také, když se rozjíždí delší vlak, tak aby se nevyhřál sběrač a bodově se nenamáhal vodič, ze kterého se sbírá proud tak se lokomotiva občas rozjíždí se svdnutým předním u zadním sběračem. Nejčastěji k vidění hlavně když je námraza. Pak se takhle rozjíždějí i osobáky. No a proud je snížená napětí, U nás může být nabětí až 25 kV při AC trakci.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Tak třeba Pendolino dokáže trvalý výkon okolo 4 MW. Pokud je na troleji 3000V, tak bude brát kolik Ampér?


doplněno 31.05.16 21:13:

Bližší údaje třeba zde:

cs.wikipedia.org/...

jasonspezza
hodnocení

1 333A mi nepřijde teda něco extra, vždyť i nějaký studený diesel potřebuje na start 300-400A...
Ano, ale diesel startuje na 24V. A nezapomeň, že výkon je součinem proudu a NAPĚTÍ
doplněno 01.06.16 06:43: Tím myslím nákladní diesel, osobák dokonce jen na 12V
jasonspezza
hodnocení

Dobře, ale napětí je proti proudu nic. Co teče ve vodicich a co je hlavní síla elektřiny? Proud... Proud je ta síla která taví věci. Tak proto mě to zaráží. Napětí udělá hovno, může do tebe šupnou miliarda voltů a s 1mA ti to nic neudělá...

tvoje představa o napětí a proudu je příšerná *haha*

copak ti to musí něco udělat aby to mělo sílu?

Miliarda voltů s proudem 1mA je jeden MEGAWAT a to je docela slušné, ne?

A hádej proč se elektřina dálkově přenáší o velmi vysokém napětí a nevede se s elektrárny o napětí tak jak jí generátor vyrobí?

Proč má třeba notebook 19V nabíječku, když akumulátor takové napětí nemá, a všechny střeva v notebooku zdaleka takové napětí nepotřebují?

To všechno má souvislost...

vernon
Něco si o dané problematice zjisti, ať tu příště zase nejseš za vola. Ty proude...
nikdo*

Tak nějak tu nezaznělo úplně jasně jak to je. Tedy: výkon je součin napětí a proudu. Jestliže má pendolino výkon 4000kW, pak při napětí v troleji 3000V, jste dobře spočítal proud cca 1300A. To je celé. Větší výkon z těch elektromotorů nedostanete.


doplněno 02.06.16 21:12:

No a při průřezu troleje cca 100mm2, to je asi 13A/1mm2 průřezu troleje.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Rozhodně to není žádná legrace,Zvláště,když jsou v provozu dva systémy s různým napětím a ještě stejnosměrná trakce a střídavá.Pořád se tím zqabývá řada odborníků a mají hlavu v pejru.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]