Nejste přihlášen/a.
Ideálně by měl být nastavený na rovnou charakteristiku, tedy basy i výšky na nulu, doprostřed. Ale...
Korekční zesilovače umožňují upravit průběh křivky tak, aby reprodukce poopravila poslech změněný méně kvalitním reprodukčním zařízením nebo v prostředí, které některé zvuky tlumí, nebo naopak odráží a zesiluje. A také tak, aby to lahodilo uchu. Mladí mají rádi pořádný dusot, pořádné basy, takže si přidávají basy, až to duní. Někdo nesnáší výšky, takže si vytočí korekce výšek spíš na méně, zatlumí je. Někteří fajnšmekři napak chtějí slyšet i jemné šustění kovoých metliček na činelu, křišťovově jasný zvuk struny kytary a tak si přidávají výšky..
Všechno tohle udělal zvukový mistr v nahrávacím studiu, takže zvuk na gramofonové desce nebo na CD je nádherný, takže na velmi kvalitním reprodukčním zařízení - zesilovači a reprobednách ve výborné akusticky ideálním prostředí se nemusí s korekcemi dělat nic, nebo jen maličko došolíchnout. Velmi dobrá reprodukce je z kvalitních sluchátek, kde se neuplatňuje vliv okolního prostředí místnosti, vše je dané maličkým akustickým prostředím mezi membránou sluchátka a vnitřním uchem.
Takže k dotazu: nastavte si zvuk, jak je vám libo. Číslíčka na stupnici v dB jsou pouze orientační, hlavní je orientace na nastavení na střed.
to je ale opravdu dotaz.
Hudbu si snad nastavíš podle sluchu, aby se co nejvíc podobala skutečnosti.
Jinak jsou ti všechny Hifi aparáty a všechny Hifi vychytávky na hodně málo.
Ahoj, s tímto problémem se pere každý zvukař denodenně, byť ma "muzikální" uši, tak vybrat zvukově spektrum - optimum je dost problém i když má nastavené aranžmá. V domácím prostoru používáš své vybavení které má specifické parametry, taky preferuješ určitý druh muziky. Sama o sobě je každá hudba specifická, jinak na poslech je rock nebo jazz, jinak coutry, někdo je pro dus,dus basy, jiný pro klasiku. Jinak podává muziku elektronkový zesilovač a jinak elektronický. Repro soustavy, je kapitola vpodstatě nepřeberná, ale často limitující. Principem je dosáhnout na trase od zdroje po uši optimum v rámci vlastního vjemu. Parafráze - najíš se, proto že máš hlad, jídlo je nic moc, jen je možné jej jíst. Dle mého, tato otázka je bez rozměru.
Dobrý den, já vycházím z prostého přesvědčení, že ten, kdo nahrávku stvořil, do ní umístil 100 procent basů, středů i výšek. Pokud chci z té nahrávky dostat alespoň přibližných 100 procent a vychutnat si tak vše, co autor vytvořil, tak mám nastavené stále maximální výšky i maximální basy. To, ovšem, vyžaduje poslech na kvalitním zvukovém zařízení - kdo nemá tuto možnost, tak musí experimentovat a upravovat si výšky a basy. Takže, je to o kvalitě zvukové aparatury a dostat z ní maximum, které autor vytvořil (neochuzovat se o ten zážitek). A potom stačí upravovat si jen hlasitost podle příjemnosti poslechu či okolí. Zdravím!
doplněno 17.05.16 07:59:ra252 - je to Váš názor (a jako většinou a ve všech oblastech je opět jiný).
Předně - kvalitní zvuková souprava nebude mít regulaci výšek a basů, ale ekvalizér. A nebude ho mít cejchovaný v procentech, ale v decibelech. A bude mít uprostřed nulu, na jednu stranu bude útlum a na druhou zesílení.
A pokud na takovém zařízení chcete poslouchat to, co slyšel zvukař, musíte mít korekce na nule - tedy na středu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.