Nejste přihlášen/a.
Odlétám s rodinou na dovolenou a už se mi nechce brát pro svou velikost moji zrcadlovku Nikon D5100 s objektivem 18 - 105. Chtěl bych malý kompakt a budu fotit hlavně na automat a z toho cca 80% na ostrém přímém slunci (Egypt - pláž, moře, poušť) a zbytek někde v interiéru. Po návratu z dovolené bude tento fotoaparát sloužit jako druhý v rodině s min. využitím, a tak bych do něho nechtěl investovat víc jak 10.000,- Kč (to už je ale pravdu strop). Zatím mám vyhlédnutý Sony RX100, Canon G16 a Panasonic LX7, ale říkám si, jestli by mi - na rodinné fotky z dovolené – neudělal dobrou službu i nějaký levnější model (jsem opravdu amatérský nenáročný uživatel) Poradíte mi prosím? Moc děkuji za odpověď.
Canon řady G - těch jsem měl několik. Dnes mám několiák let G15 a zatím nemám potřebu měnit. Spíše bych bral G7X - ten se mi líbí. Na druhou stranu si myslím, že pokud budete cvakat na slunci na pláži, je to úplně jedno a posloužří nějaká plečka za 3-4 tisíce. Stejně ten foťák dostane zabrat s tou solí a případným pískem. Pokud jste fakt nenáročný amatér, nevyhazoval bych za jednorázovku tolik peněz.
Asi jsem s tím už otravný, ale špičkové opravu malé digitální fotoaparáty jsou Sony řada WX. Jsou malé s dostatečným zoomem a jsou tak vychytané, že s jejich použitím nelze zkazit žádnou fotografii, za žádných světelných podmínek. Přestože jsem velkým odpůrcem točení videa na digitálních fotoaparátech, tak tyhle mrňousové mají video v exelentní kvalitě. Řada WX 2xx je myslím aktuální a nejmenši, řada WX 3xx je taky aktuální, malinko větší, ale zato má i větší zoom.
Kdo jednou zkusil, tak ví, že cokoliv od jiných firem nemá cenu.
Děkuji za Vaši odpověď, na fotoaparáty jsem se podíval a rovnou mě zaujal model Sony WX350 je za polovinu a za ideálních světelných podmínek věřím, že fotky budou dostačující
Upřímně - 99% fotek stejně nakonec zmenším a dám na facebook
Pochopitelně k nelibosti manželky, která potřebuje mít každou fotku na papíru