Nejste přihlášen/a.
Napr.tu,no ako dlho vydrží baterka,tak to neviem.: alibaba.com/...
Inak by sa dalo použiť akékoľvek dynamo na 12 V primeraného výkonu.
Mám odzkoušeno toto: vdkelektronika.cz/...
K tomu dva olověné akumulátory v sérii a jednoduchá PWM regulace a dostačující to pro daný účel je. Nutno podotknout, že pro dospělou osobu na rovné asfaltce je 250 W celkem málo (nemá to odpich a když už ano, tak je to tím, že je to zpřevodované tak, že to jede pomalu), 500 W už ujde. Za ideál bych považoval 1 kW. Ten 350 W je dostačující jen pokud neuděláte PWM s omezením proudu a dovolíte motor přetěžovat (pokud mu přidáte např. 80 mm PC ventilátor, tak to snáší dobře).
To je brutální stroj :D
Už na něm vidím ten 2kw motor a na vozejku 2x 150Ah baterii :D
.
Jak máte v plánu dostat otáčky z motoru na ty kočárkový kola?
Řekl bych, že na tuto motokáru bude na pohon nejlepší nakloněná rovina.
Takže vytáhnout na kopec a pustit se dolů.. 100 kg zátěž dokáže spolu s gravitací vyvinout slušnou rychlost...Po pár jízdách do zatáčky a pár haváriích, odřených kolenech a loktech by zájem o elektrický pohon a káru zřejmě zanikl...
Kolik máš najeto km bez motoru? Zadek odřený od hlav šroubů na sedadle, hrudník naražený od řidítek, noha párkrát cvaknutá mezi šasi a přední nápravu, když jedno přední kolo někde narazí, a galusky a tenké špice na kolech, navíc bez brzd, nevidím to růžově...
my jsme jezdili na kárkách podobných, jen místo kol byla velká kuličková ložiska... a velký kravál...
Takových monopostů F1 jsme v dětství taky postavili několik. Poslední model měl dvěstěpadesátku motor a volant. Nebylo to ekologické, jako chce tazatel, ale zrychlení z nuly na 50km/hod. bylo fantastické. Kolikrát dřevěné šasi nevydrželo a museli jsme do depa. Žádný sezení u pc ( jako dnes ), ale neustálý vývoj komponentů do monopostu. Ale hocha chválím, má to pěkný i s přívěsem. To nás nikdy nenapadlo.
Naprosto souhlasím s hejkalem.
Na takovýhle stroj je nejlepší motor hezkej, pokud možno dlouhej kopec. Nějak se mě nechce si představovat, jak k tomuhle přibastlit motor. Tím nechci říci, že by tam nešel dát, ale asi bych se na to vybodnul.
Taky jsme před nějakými skoro 40 lety tvořili podobné stroje z toho co se kde našlo. První modely ještě měly nějaký mouchy, třeba kdo by se zaobíral takovou naprosto zbytečnou věcí, jako jsou brzdy. Časem se zjistilo, že bez nich to prostě nepůjde. Bez brzd byla spotřeba obvazového materiálu naprosto neúnosná.
Vývoj postupoval směle vpřed, prvotní žízení bylo jen za pomocí dvou provazů, pak se postoupilo podobně jako na fotce k řidítkům a vrchol byl už normální volant.
Napřed bez brzd, pak jen špalky ovládaný klackem, nakonec klasický pedály jako v autě a naprostej vrchol byla šestikolka, odpérovaná, maximální komfort, holt se sehnal starý dětský kočárek, něco v tomhle stylu.
Očesal se, zbyly jen kolečka s pérama a už byla zadní dvojnáprava.
Zkus upravený startér z auta. Je to sériový motor, takže má pro tvůj vůz ideální momentovou charakteristiku.
A co třeba někde sehnat přídavný přitlačný motor k invalidnímu vozíku. Dáš na osu kolo s motorem a máš to bez složitých převodů.
Ten motorek startéru má cca kolem 800W (ŠKODA). Stejně musíš vymyslet regulaci, (jak přidávat a ubírat plyn), takže motorek se dá výkonově seškrtit a baterka potom vydrží déle.
Hlavně tenhle druh motorku má obrovský záběrný moment v nulových otáčkách, tak se zatížená motokára dokáže rychle rozjet. To je důležité, překonat ten okamžik rozjezdu, aby se to odlepilo. Pak když už to jede, tak je to v pohodě.
Nebo jestli chceš teda benziňák, tak z motorové pily, kdysi táta koupil nějakou shit čínskou pilu Fieldmann. Byla v akci v MALLu asi za 1800 korun. Bude to úplně nový motor.
Nebo tohle:
Nastuduj si pomocný motorek na jízdní kolo, náhon třecím = hladkým kolečkem na pneu (řetězové kolo rychle odrbe pneu).. Je spousta variant... Nejčastějí se používají motory z pily, elektrika by šla taky...
Tyhle káry stejně nejlíp jezdí z kopce bez motoru...
Jeden motor jsem měl z německé stíhačky, původně to bylo dynamo. Další z převinutého starteru, ten bral relativně menší odběr a sílu (seriový). Klasický startovací AKU (ne úplně nový) vydržel tak 15 cyklů nabití/vybití a bylo po něm. Po třech AKU-měli jsme dodavatele-tam šel motor ze skůtru, má starter a uměl couvat. Ovšem byla to kovová konstrukce se vším všudy. První konstrukce měla motor z mopedu, to bylo slabé. Motor z pionýra 21 byl super, uvezl syna asi12let, ten řídil, vedle manželka s prckem a já vzadu na nárazníku (na rovině). Dodnes mne mrzí, že došlo k demontáži a novému stroji s motorem250ccm.
ten 500w je výkonem pro Vás vhodější, ale musíte k němu sehnat vhodné akumulátory a to rozhodně není levná záležitost.
Výhoda že je tichý.
Ten druhý benzinový je dobrý, ale má 2,5kW a to ta vaše kárka nepřežije.
trochu projedte youtube, tohohle je tam dost zrovna, motory z krovinaku a jinych stroju namontovanych na kolo apod, a z toho usoudit jaky benzinacek by mohl byt akorat (a jaky hluk to dela atd)... do baterek bych asi nesel... par minut legrace je malo, benzinak si trochu porve, ale muzete jezdit tak dlouho, dokud se vam to pod prdeli cele nerozpadne a neupadaji kolecka
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.