Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pasivní box z aktivního+paralel. zapojení

Od: sonyboj* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, mám dva aktivní reproboxy Skytec série XXL model 170.313.

Parametry:

Výkon: 300W , Max SPL: 126dB, Citlivost: 99dB, Frekv.rozsah: 45 - 20.222Hz, Woofer 12"

U jednoho mi odešel modul, navíc se v něm šťoural bývalý kolega z kapely a poškodil potenciometry a vstupy, takže jako aktivka je box na odpis. Rozdělal jsem jej a zjistil, že bych mohl modul odebrat a odpojit. Zbyl by tam jen velký reproduktor, horna a k ní výhybka. Bude to takto fungovat jako pasivní box?

Jestli ano, chtěl bych jej připojit na druhý aktivní fungující, k jeho výstupu pro paralelní připojení pasivu.

V letáku od repráků se píše upozornění: "Vzhledem ke snížené impedanci paralelně zapojených reproboxů může dojít k poškození vestavěného zesilovače aktivního boxu. Zapojení VŽDY konzultujte s odborníkem".

Takže odborníci, prosím o radu. Já jsem v tomto totální laik. Díky za rady a odpovědi.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Asi nic dalšího jako na hudebním foru se zde asi nedovíte. Mou první myšlenkou bylo - nepřipojovat paralelně další pasívní reprosoustavy. K vaší otázce: ano, bude to fungovat jako pasívní box, ale viděl bych to na připojení na jiný zesilovač. Nebo to risknout a odzkoušet - v nejhoším případě odejde koncový stupeň, v lepším pojistky, pokud tam nějaké jsou a v nejlepším případě to bude fungovat...ale to už je na vás... I když výrobce umožňuje připojení pasivního boxu (je tam konektor), ale neuvádí nijaké technické údaje; osobně bych to odzkoušel tak na 40 - 50% výkonu...

sonyboj*
hodnocení

Pojistky jsou tam v zesilovači 2, vykuchanou bednu jsem speakony připojil, na třetinový výkon mi to hrálo celé odpoledne a v pohodě. Hlasitost byla na zkušebnu víc nez dostatečná. Nic jiného s tím dělat nepotřebuju. Díky za pomoc.

jabraka*
hodnocení

0x