Dobrý den mám necelé 2 měsíce nový mobil. Po 3 dnech začal blbnout displej. Uznána oprávněná reklamace jako vadný Lcd. Ted se mi zacaly odlepovat postranní stříbrné lišty a nefunguje tlačítko na zesílení zvuku. Kolikrát se musí mobil reklamovat aby se dalo odstoupit od smlouvy a musí to být vždy stejná vada?Děkuji za odpověd
Bohužel i opravené zboží, tedy reklamované, se vám po čase může znovu rozbít. Nedělejme si iluze, telefony nejsou od toho, aby vydržely, ale aby se prodaly. Kupující má právo na výměnu zboží či na odstoupení od smlouvy v případě, že se stejná vada vyskytne po opravě opakovaně, tzn. vyskytne-li se na výrobku ta samá vada, která byla již v záruční době dvakrát reklamována. Totéž právo má kupující i v případě, že zboží trpí více vadami současně, tedy má v době uplatnění nároku z vad alespoň tři odstranitelné vady. Zákon mluví o opakující se závadě (zákon neříká kolikrát) a vy máte právo buď od smlouvy odstoupit, tedy na vrácení peněz nebo na výměnu zboží.
Pokud máte mobil méně jak 6 měsíců, můžete požadovat vrácení kupní ceny nebo výměnu za nový kus při předání mobilu k reklamaci. Musíte to ale napsat nebo jinak prokazatelně říci při předávání mobilu k reklamaci. Prodejce Vám musí vyhovět.Pokud máte mobil delší dobu, je to věc dohody mezi Vámi a prodejcem. Pro vrácení kupní ceny je obvyklou praxí, že mobil musí mít 3 stejné nebo 4 různé závady (uznané reklamace). Pokud je má, můžete požadovat odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz) při třetí, respektive při čtvrté reklamaci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.