Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zapojení indukční varné desky

Od: mat214* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den

Měl jsem indukční varnou desku Mora, v zapojení 3/N/PE 400V (5 drátů). Přestala fungovat, koupil jsem Electrolux, který má již pouze 4kabely a je určen k zapojení 400V 2L-1N, nemám tedy co napojit na šedivý kabel. Můžu napojit ty 4 kabely podle barev na místa původních od Mory a šedivý prostě nechat volně, nebo to chce nějak předělat celou elektroinstalaci. Omlouvám se za amaterizmus, nejsem elektrikář, do žádných velkých akcí se pouštět nechci, ale pokud by šlo jen o přepojení 4 drátů na svorkovnici při vyplém jističi, tak to bych snad zvládnout mohl.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Šedý nechat nezapojený, POŘÁDNĚ ZAIZOLOVAT.

doplněno 19.01.16 21:03:

nevím jak vypadá ta svorkovnice, ale jednoduše řečeno tak, abyste zamezil styku vodivé části (drátu) s jinou vodivou částí (jiným drátem, kostrou přístroje...)

mat214*
hodnocení

Děkuji za odpověď - co znamená pořádně zaizolovat? Nechat na konci volně svorkovnici? Každý kabel má totiž vlastní. Nebo oblepit izolačkou?

majcoo
Poriadne zaizolovat znamena zalepit koniec vyvodu izolacnou paskou sedeho kabla ktory ostane vyset alebo nebude nikam zapojeny aby nedoslo napriklad k usmrteniu osoby ktora by nevedome mohla prist s tymto vodicom do styku. Moze sa stat viac toho. Treba to len dokladne zalepit. Pripadne ak je vyvod kratky tak vodic strcit do tzv swago svorky. Je to nieco ako cokoladka alebo spajacia svorkovnica pre vodice. Pokial by zo swago svorky precnieval kusok odizolovaneho vodica tak treba to zaizolovat !

chomi
hodnocení

0x

Ind. desky mají často na svorkovnici vylisována schémata zapojení pro daný el. systém a stát. např.WHIRPOOL

Jiné, např. BOSCH mají na přívod.kabelu přilepenou vysačku s možnostmi zapojení...

Vždy se jedná o možnost zapojení při použití jedné ... nebo dvou fází...a pochopitelně nuly.

Indukční desky pracují s maximálně dvěmi fázemi .