při měření el.proudu klešťovým multimetrem uni-t 204 nabíjení autobaterii nabíječkou zobrazí multimetr správnou hodnotu 4A. na plusu i minusu ale po otočení multimetru o 90 stupňů na kabelu a z novú měření je hodnota proudu o 1A i více větší,opět na plusu i minusu,stejné hodnoty měření vykazují i jiné klešťové multimetry,může prosím někdo odpovědět čím je to způsobeno,děkuji.
Až to někdo vysvětlí, bude to zajímavé i pro ostatní. Tohle je zvláštní. Podle technické specifikace má UNI-T 204 pro měření stejnosměrných proudů toleranci ±(2% + 3 digity) a pro střídavé proudy ±(2,5% + 5 digitů). Takže tak velký rozdíl je zvláštní.
Můžete nějak upřesnit, co to je otočení multimetru o 90°? Prochází kabel stále okem sevřených kleští stejně? Používáte nabíječku se stejnosměrným proudem, nebo nějakou sofistikovanou pulzní nabíječku?
Technické parametry jsou například na tme.eu/... a tam je jaké i dokumentace v .pdf
nabíječka je stejnosměrná už hodně stará asi 40 let dodává pouze jeden proudový rozsah 4A.ano kleště pokaždé obepinaji kabel uprostřed tak jak je doporučeno,otočení kleští o 90 stupňů myšleno vertikalně jako například obepnu kabel vodiče displejem směrem k nabíječce a potom z nová měřím na vodiči displejem na druhou stranu od nabijecky.a to už měřák naměří vyšší hodnoty,na obou pólech.děkuji za odpověď
Problém může býti i v nabíječce. Třeba nedává "čistý"stejnosměrný proud, ale "jen"dvojpuslně usměrněný (nebo jednopulsně). Samozřejmě, že baterii to nevadí, ale měřák může jinak reagovat na stejnosměrnou a střídavou složku takového proudu.
(Odpoved zjednodusuji) Ano, vetsina nabijecek autobaterii vyuziva pouze jednoduche usmerneni bez vyhlazeni (jedno nebo dvoucestne). Baterie se pak v obvodu chova jako veliky kondenzator - aby ne, kdyz akumuluje energii. Napeti je tedy "vyhlazene", ale proud je "tepavy", to muze meridlo zmast. Ty 4A tecou spickove, ne po cely cas. Klestove multimetry (nestudoval jsem Vas konkretni typ) vyuzivaji nejcasteji pro mereni proudu mereni elmg. pole pomoci hallovych sond,ktere jsou silne zavisle na orientaci toho pole. Proto zalezi na spravnem dodrzeni merici metody (obrazky jsou v navodech zpravidla jen 2D, chtelo by se to podivat na 3D pohled). Pro Vase mereni by melo stacit najit pri ruznych polohach maximum (nektere pristroje umi pri kontinualnim mereni zobrazit min,max a prumer).
Kleštový DC ampérmetr obsahuje hallovu sondu a proud měří prostřednictvím magnetického pole. Proto dost závisí na poloze kleští. Optimálně klešťák měří proud pouze na přímém dostatečně dlouhém vodiči. V autě ale takové místo nenajdete, takže měření bude nejspíš ovlivněno polohou baterie a kostřícího vodiče a vůbec všeho, co může mag. pole ovlivnit. Ta chyba je vlastně jednou plus a jednou mínus 0,5 A. Vzhledem k principu měření to tak hrozné není. Papírová specifikace bude platná pro přímý vodič. Pokud by proud byl např. silně zvlněný, nebo vf zarušený, také by to mohlo měření ovlivnit. Otestujete to měřením např. bez nabíječky, se zapnutými světly. doplněno 06.01.16 23:41: Nejblíž skutečné hodnotě tak bude 4.5 A.
Těsně před každým jednotlivým měřením mám kleště blízko měřeného vodiče a tyto jsou orientovány tak, jak budou při měření. Pak provedu vynulování, protože toto měření je závislé na magnetickém poli.
takjan*
Klešťák by mesel mít TRUE RMS, což mají jen lepší.
leon41
Uni-t 204 má i true rms ale myslím že se tato funkce uplatní pouze při měření střídavých hodnot proudu a napětí.
moc vám všem děkuji za odpovědi,zkoušel sem měřit proud při nabíjení baterií u nás v práci na plošinovém elektrickém vozíku (drezíně) a tam už bylo vše v pořádku proud 20A + - byl stejný i po otočení klešťí o 180°, takže máte určitě pravdu že to bude tou starou nabíječkou,díky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.