Nejste přihlášen/a.
Zdravím, rok a půl mám Xiaomi Redmi Note 3 a v poslední době mám problém s rychlým vybíjením. Stává se to jenom když například telefon venku držím v ruce, nebo ho nechám při teplotě cca 10°C nebo méně někde položený. Třeba při 90% procentech ho položím a za 10 minut je tam 60%. Kvůli tomu se na telefon nemůžu spolehnout a dost mě to omezuje. Jinak normálně v teple mi baterka vydrží snad jako když byl mobil nový. Pomohla by výměna akumulátoru? Na reklamaci už to poslat nemůžu, protože mi v neautorizovaném servisu měnili prasklé sklo.
S klesající teplotou např. 25°C ku 5°C klesá kapacita Lithiových baterií cca na polovinu. To ale není vše, zdvojnásobuje se i vnitřní odpor článku. Ten se součaně zvětšil i opotřebováním článku, takže jednoduše řečeno, je na něm tak velký úbytek napětí, že proudový odběr telefonu už neustojí. Takže ano, na 90% výměna baterie pomůže. Těch 10% bych nechal na to, že je tam jiný problém, nebo vám osadí nekvalitní baterii.
Pozdravuje strejda google.
Chtěl jste napsat "např. 25°C hu -15°C", že?
Mimochodem, teplota vzduchu 10°C neznamená stejnou teplotu akumulátoru v telefonu.
Ale oni nepíší, že by měřili kapacitu v závislosti na teplotě. Pokles vodivosti chladného elektrolytu a tedy růst vnitřního odporu je přirozený, ale v telefonu nehraje roli. A pokud někde roli hraje, článek se odporem zahřeje a vodivost se zlepší.
Jak oni skuteční modeláři dosáhli teploty článku 5 °C a jak měřili kapacitu?
Obrázek říká, že Tesla při teplotě -10 °C nejede. To není pravda. Jede, ale nedobíjí rekuperací. Kapacita nikam nezmizí, jen se omezuje dodávaný proud.
Za uváděných 10 minut teplota akumulátoru nijak významně neklesne.
Cvičné měření - jakýsi Samsung v silikonovém pouzdře tl 1mm přiléhajícím na podložku:
vzduch 3 °C, podložka lamino dřevotříska 4 °C, výchozí teplota aku 25 °C, po 10 minutách 13 °C (chladnější strana). Výchozí indikace 72%, po ochlazení 72%. Telefon v úsporném režimu, aby si nepřitápěl.
vzduch 3 °C, podložka lamino dřevotříska 4 °C, výchozí teplota aku 25 °C, po 30 minutách 7 °C. Výchozí indikace 71%, po ochlazení 71%. Po zapnutí přehrávání videa, wifi a mobilních dat (hry nemám) indikace 71%.
Viz výše, nebo zde: basytec.de/...
Je tam dobře vidět, že oproti jiným článkům je teplotní závislost lithiových tragická, především při vyšších relativných odběrech, jakým mobil v aktivním režimu je.
Ale to je normální jev, který zná každý modelář, který létá v zimě. Li-ION i Li-Pol akumulátory mají tu vlastnost, že se v chladu takto chovají - ne že by se vybily, ale prostě z chladných aku nedostanete jmenovitou kapacitu.
Takže rada je jednoduchá -držte founa v teple.
Nevím, jak Vy, ale já mám i v zimě akumulátory teplé minimálně 35 °C. Podobně jako v telefonu.
Pokles disociace elektrolytu s teplotou a vše co s tím souvisí samosebou existuje. Ale když budu telefonovat při teplotě 10 °C nebo telefon na 10 minut položím, nic zjevného se nestane. Zkuste si to změřit ..
No, já tedy baterky do letadla, ani telefon nenosím v tělesných dutinách, takže v zimě před použitím skutečně nejsou na 35°C
Jenže telefon, na rozdíl od éra, má podstatně menší odběr, takže podud do letadla dám baterky na teplotě řekněme 20°C, tak během letu je odběr motoru spolehlivě zahřeje. U telefonu to tak dobře nefunguje, protože má mnohem menší odběr.
Měření tohoto jevu jsou k dispozici na netu, ale dá se to lehce zjistit i bez exaktních grafů - když dám do letadla studený baterky, tak prostě doba letu bude podstatně kratší, než když je udržím před letem v teple - prima je na to kastlík v autě, který je v létě chlazený klimou, v zimě vytápěný.
Podobně je to s telefonem - v zimě ho nosím ve vnitřní kapse bundy, takže je v teple a i když mám dost dlouhý telefonát, tak foun tak rychle nevychladne, aby to byl problém.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.