Výměna kabelu 12V nabíječky

Od: Datum: 31.07.15 20:39 odpovědí: 7 změna: 02.08.15 10:32

Dobrý den,

v naší nabíječce akumuátorů se rozbil krokodýl, který se připojuje ke kontaktu baterky. Napájel jsem tam jiný i s kusem kabelu ze staré nabíječky, která se válela v garáži. Moji rodiče takto "spravenou" nabíječkou nabíjeli starý akumulátor, který byl před smrtí (nebo možná už po ní). Když jim ani po nabití nefungoval podle představ, šli do obchodu a koupili akumulátor nový. Ten starý si nechali proměřit a prý je vyzkratovaný (jak se měří zkrat baterie?). Toto vyzkratování mám prý na svědomí já svým zásahem. Ještě jednou, můj zásah spočíval v připájení starého kabelu se starou krokosvorkou (starý kabel má o něco větší průřez). Nejsem sice elektrikář, ale zdá se mi, že jejich tvrzení je naprostý nesmysl. Podle mě byla buď baterie dead nebo ji někdo připojil k nabíječce opačně a přepóloval ji (což ale tak úplně není moje chyba, svorka je řádně označená). Co myslíte vy?

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.07.15 20:46

síla kabelu nemá vliv na nabíjení

Ohodnoceno: 1x

Od: zeli®
Datum: 31.07.15 20:51

Takže když jsem ustřih krokosvorku a dal jsem (připájel) starou s kusem tlustšího (a delšího) kabelu, pak to nemohlo mít vliv na výsledek nabíjení, je to tak? Já si tedy myslím, že na tomhle zrovna není co "podělat". Prostě jsem vyměnil kus za kus...

Jak se měří zkrat olověné baterie? Musí se voltmetrem proměřit napětí jednotlivých článků (jak?) po nabití nebo je na to třeba nějaký sofistikovaný přístroj?

Od: buss®
Datum: 31.07.15 21:03

Co si myslím? To je guláš co píšete. Změřte kapacitu baterky.

doplněno 31.07.15 21:29:

Napište stručně, vyměnil jsem kabel. Pokud je jeho průřez stejný jako původní, či větší, nic se neděje. Mně změří kapacitu v prodejně autodílů. Hledejte u vás kdo je toho schopen.