Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proč zrcadlovka fotí černé snímky?

Od: elway odpovědí: 10 změna:

Dobrý večer,

(na začátek bych chtěla podotknout, že jsem ohledně zrcadlovek začátečník a nikdy předtím jsem žádnou neměla)

dnes mi přišla nová zrcadlovky Nikon D3200. Ze začátku šlo všechno v pohodě, dokud mě o vyfocení nepožádal brácha. Od té doby (asi tak před půl hodinou) zrcadlovka fotí na program M bez blesku jen černé, a nebo velmi tmavé snímky, i když je zatím světla dost a blesk není vůbec třeba. Nevíte, co s tím je? Nechce se mi to hned první den posílat zpátky, nebo být za idiota s tím, že tam stačilo přepnout jedno tlačítko apod...

Děkuji za ochotu.

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Až se tu objeví místní vlčáci přes focení, tak jistě budou vědět více. Ale máš přepnutej foták na manuální režim, kde si vše štěluješ sama. Takže třeba máš velkou clonu a velmi krátkej čas, pak budou fotky hodně tmavý. Na reklamaci to dost jistě nebude. Jen tak cvičně se koukni jaký máš nastavený čas. Na zkoušku přepni foták na automat a zkus to.

hodnocení

2x

Souhlasím s Jenykem a doporučuji důkladně si přečíst návod k používání fotoaparátu. Foťák má tolik různých nastavení, že systémem pokus-omyl se daleko nedostanete.

doplněno 07.05.15 19:40:

Pomocí programu automat můžete za optimálních podmínek vytvořit dobré fotky. Ale jak často ty optimální podmínky nastanou? Pokud chcete fotit psy v pohybu, doporučuji zvolit prioritu času (myslím, že u Nikonu se tento režim označuje "S") a nastavit krátký čas, např. 1/500 s. Clona se pak nastaví automaticky.

webbiecz*
hodnocení

2x

Jednoduché - vzhledem k tomu, že máš foťák v manuálním režimu, nastavuješ si vše podstatné sama. No a velmi pravděpodobně máš nastavení takové, že je výsledkem černý, nebo velmi tmavý snímek. Důvodů je více, obvykle za tím stojí kombinace následujícího:

1. krátký expoziční čas
2. nízké ISO
3. vysoká clona