Vyzkoušení nabíječky

Od: Datum: 06.03.15 20:54 odpovědí: 15 změna: 16.03.15 20:23

Dobrý den, mám nabíječku z lidlu ještě bez toho displeje a ptám se, jde nějak zjistit jednoduše jestli správně nabíjí? Poslední dobou se mi zdá že přepne do toho zeleného světýlka, kdy už je nabito příliš brzo cca tak půl hodiny a někdy i dřív. Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.03.15 21:28

Změřit klešťákem kolik dává.Jinak na netu je o tyto nabíječce spousta diskuzí.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: bmbx®
Datum: 06.03.15 21:34
Proč proboha klešťákem.? :-D
Běžný multimetr to snad zvládne, navíc klešťák docela blbě měří DC, ale i takové jsou...
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.03.15 21:50

Jde to změřit multimetrem,ale klešťákem je to pohodlnější. Já mám do 400A/DC

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.03.15 22:14

díky za rady.Zítra to zmeřim multimetrem, klešták nemám.

Od: bmbx®
Datum: 07.03.15 04:25

doktpr365:

nevím, asi jsem blbý a starý, ale myslím si, že pokud něco někomu radím, tak asi rozhodně ne klešťový měřák, podle tebe asi člověk co potřebuje poradit jak prověřit nabíječku, má doma celý arzenál měřáků :-D :-D :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.03.15 07:49
avatar
Změřit a) proud který teče do baterky (při režimu auto by to mělo být 3,8 A, ale pozor, pokud zjistí horší kapacitu baterky (rychlý nárůst napětí) nebo velký odpor (ten může nastat klidně i na špatně utahnutych svorkách), tak pustí jen 0,8 A). A za b) změřit napětí, při kterém přepne do udržovacího módu, opět režim auto by to měl dělat při 14,4 V, režim zima při 14,7 V ;)
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.03.15 08:48
avatar

Dêlá mi to taky. Ona totiž nabíjí hrozně šetrně, né do sta procent. Ani auto nenabije na sto procent. Zelená kontrolka neznamená konec nabíjení, ale že už je konec hlavního nabíjení. Dál pokračuje snížené nebo udržovací. Když ji tam necháte několik dní, tak ze nabíječka vypne do off. Pak je teprve úplný konec.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: host
Datum: 07.03.15 12:09

Zkuste si kontrolovat nabíjení voltmetrem, při jakém napětí na akumulátoru automatika nabíječky nabíjení ukončí. Některé nabíječky sledují zda stále dochází k postupnému nárůstu napětí a když místo stoupání napětí začne klesat (jakoby ve tvaru řeckého písmene delta), což považuje za nabitý stav, tak nabíjení ukončí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 07.03.15 13:07

host:

detekce nabití podle delta U funguje pouze u Ni-Cd a Ni-MH článků u olověných akumulátorů ke kterým je tato nabíječka určena k delta U nedochází. Navíc název této detekce nabití není podle toho, že by se průběh podobal řeckému písmenu Δ ale zkrátka toto písmeno je matematický symbol pro rozdíl (diferenci).

doplněno 07.03.15 14:29:

host:

ještě doplním, že dlouhá léta neexistoval způsob jak určit u Ni-Cd článků jejich stav nabití. Nabíjely se konstantním proudem odpovídajícím destině kapacity po dobu 14-16 hodin a pak byly jednoduše považovány za plně nabité. Až když vylepšené články dokázaly snášet větší nabíjecí proudy, byl objeven efekt poklesu napětí před koncem nabití.

Olověné nebo Li-XX akumulátory žádné automatiky a detekce k nabíjení nepotřebují, stačí přesné napětí na článek a při plném nabití se vyrovná potenciál článku s napětím nabíječky tak nic nikam neteče a je nabito, takže ty signalizace na nabíječkách nejsou nic jiného než indikace nulového proudu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: host
Datum: 07.03.15 13:41

bmbx: díky za upozornění a upřesnění typů článků, u kterých se používá ukončování nabíjení při poklesu. U nabíječky Ultimate Speed z Lidlu zřejmě automatika vypíná ne při poklesu, ale při dosažení mezního napětí, při kterém považuje akumulátor za nabitý. Nabíječka možná opravdu ukončuje nabíjení dřív, než je akumulátor nabitý, což je špatné. Právě proto by se dalo sledovat napětí akumulátoru a zjistit, při jakém napětí nabíječka považuje akumulátor za nabitý. Možná má někdo přesnější vysvětlení principu této nabíječky?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.03.15 19:37

Díky všem za odpovědi,je jich celá řada a jsou fakt dobrý,ted vím,že nabíječka maká jak má. Jen jednou mi blbnul ten přepínač , tak jsem to rozebral, no nic moc, prostříknul jsem to kontaktolem a od tý doby zatím OK.

doplněno 07.03.15 19:44:

Ještě doplním, že při ukončení nabíjení ukazoval multimetr 12,9 V

Datum: 07.03.15 22:36
avatar

12,9V bylo napětí ve chvíli, kdy došlo k ukončení, nebo se nabíjení ukončilo a potom bylo napětí 12,9V? Že potom kleslo je normální, ale určitě nesmí přestat nabíjet dřív, než napětí dosáhne alespoň 14,2V, budu-li počítat nějakou odchylku. Proto je potřeba sledovat napětí před ukončením nabíjení, kdy se má postupně pomalu zvedat k těm 14,4V a po ukončení klesne na hodnotu kolem 13V, ale ta tě už nemusí zajímat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.03.15 20:12

12,9 V bylo ,když se nabíjení ukončilo,tedy už po odpojení nabíječky, ale ještě si to pro jistotu zítra potvrdím,jestli jsem se nespletl a budu to lepšejc sledovat.

Datum: 08.03.15 20:21

K tomu poklesu napětí při nabíjení - ve skutečnosti dojde k poklesu vnitřního odporu ohřevem elektrolytu.

Nabitý článek nemá kam investovat dodávanou energii a mění ji v teplo. Elektrochemické napětí na elektrodách při nabíjení pouze stoupá. K němu se ale přidává napětí na vnitřním odporu článku. A to s ohřevem klesá.

Proto se deltapeak používá jen u "rychlonabíječek". Pořádný proud zajistí dobře měřitelné napětí na vnitřním odporu a také důkladné rožhavení nabitého článku. To mu mimochodem velmi škodí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.15 20:23
avatar

Dobrý den ...takže jste koupili stejný šmejd jako já...no od začátku- nabíječek /profi/ mám doma více ale ne na gelovky-jelikož máme doma skůtra a motorku s gelovou bateríí tak jsem si koupil skutečně suprovou nabíječku CTEK MXS 5.0 stála něco přes 1800 Kč/velikostí podobná té z Lídlu/kupoval jsem ji jen pro ty gelovky/no a po nějakém čase jsem trefil na tu v Lídlu typ Ultimate Speed ULGD 3,8A1/má displej/koukal na krabici četl ty hodnoty a řekl jsem si že za ty peníze by to byl dárek pro bratra který má také skútra-takže jsem ji koupil a přinesl domů...jelikož jsem autoelektrikář,baví mne to...tak jsem si dal obě nabíječky vedle sebe-několik digi měřáků a několik druhů baterií-do skůtra , větší z 1250 motorky a dvě do osobáku postupně zapojoval,přehazoval a měřil-výsledek je ten že ta dražší funguje jak má a ta z toho Lídlu se tváří že nabíjí ale asi tak--- že zpočátku nabíjí až 4 ampery ale to jenom několik desítek sekund a pak si to sníží na 0.8 ampéru a víc ani ťuk ...digitální displej ukazuje jak se nabíječka snaží ale to je asi tak vše...mohl bych tady napsat více udajů ale shrnu to do tohohle-styděl bych se toto dát bratrovi jako dárek...pěkný den

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.