Náhradní díly k mixéru

Od: Datum: 17.02.15 14:27 odpovědí: 10 změna: 19.03.15 06:20
avatar

Dobrý den, 26. září 2013 jsem si koupila kuchyňský mixér s kávomlýnkem zn. Palson Lima. Vybrala jsem si ho přes internet v Okayi, s tím, že si ho mohu převzít a zaplatit v nejbližší prodejně Okay. Převzala, zaplatila. Stál 1.200 Kč, pro někoho pakatel, pro jiného dost. Trvala jsem na tom kávomlýnku, pěstuju různé bylinky a pomocí mlýnku je sušené najemno podrtím /majoránka aj./. Mixér pracoval, až najednou praskla při práci těsnící guma mezi nádobou a noži. A od té doby, kvůli součástce asi za 50 halířů mi mixér leží v krabici. Mixér je ještě takřka do konce letošního roku v záruce. Hned jsem v Okayi požadovala náhradní gumu. Víte kdy? 23. července 2014. Dostala jsem reklamační list, kde stojí, že jde o záruční opravu a bude hotova 22. srpna 2014, tedy za 30 dní. Gumičku ale nemám dodnes, i když jsem opravu už asi 3 x osobně urgovala.

Prodavač mi povýšeně řekl, že jsem si měla koupit dražší spotřebič, u značkových prý náhradní díly jsou v dostatečném množství, u těch levných ne. /pro mě to za 1.200 Kč až tak levné nebylo/.

Na mou námitku, že mi spotřebič není k ničemu a že tedy odstoupím od smlouvy a mixér vrátím mi sdělil, že šlo o mechanické poškození, což není chyba výrobku, ale moje. Tudíž jej proto nemohu reklamovat.

Napsala jsem až na ředitelství do Brna. Dnes mi přišel dopis, kde paní píše, že se mi moc omlouvá a je jí to líto, ale náhradní díly k tomuto typu mixéru se k nám prý už skutečně nedodávají. Ať se nehněvám a zůstanu dál jejich zákazníkem. Cháchá! Pomocí omluvy či lítosti ještě nikdo nic nerozmixoval, to je mi plat prtné.

Poradíte, prosím, co mám dělat? Mohu spotřebič reklamovat, i když jde jen o přetrženou těsnící gumu? /když nejsou schopni sehnat náhradní a mám dosud záruku/.

Mrzí mě to, mixér pracoval dobře, až na tento problém. Zlatá Eta, její mixér mi sloužil skoro 40 let a náhradní díly byly v každé Elektře. Dneska ty čínské výrobky na jedno použití, to je děs.

Děkuji za vaše rady a zkušenosti. Jaga.

doplněno 17.02.15 16:26:

A ještě mě napadlo jedno: Byla nějaká povinnost dodávat na trh náhradní díly tuším ještě 10 let po ukončení výroby. Zajímalo by mě, zda je to pravda a zda to tak platí dosud.

Jenže - co chcete od Číňanů. *bzum*



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bmbx®
Datum: 17.02.15 14:34

Než se takhle handrkovat s reklamací, tak bych se spíš pokusil nějak těsnění nahradit, určitě to zabere míň času a energie

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.02.15 14:41
avatar

jaký to má průměr? nešlo by použít náhradu z jiného mixéru? a co www.nadeta

http://www.nadeta.cz/inshop/s…ion=ViewTemplate&Path=Contact

doplněno 17.02.15 14:51:

to je on?

http://www.palson.com/es/bati…-lima-700w-8428428805267.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.15 15:06
avatar

Měla jste poskládat mixer do původní podoby, a reklamovat nefukčnost, netěsnost, popřípadě co to dělá (nemusíte vědět o prasklém těsnění). No a teď to příjde. Mixer převezme servis a buď si poradí s výměnou dílu, nebo sepíše že mixer je neopravitelný a vy dostanete nový.

Za druhé, pokud jste již reklamaci učinila, a máte v ruce papír o tom že jde o záruční opravu, nemá vám co prodavač tvrdit ohledně nějakého poškození. Servis reklamaci uznal, tak ať se stará on. Upozorněte je na porušování zákona a popřípadě upozorněte na vyšší instance. Není špatné informovat znovu Brno, že reklamujete záruční mixer a ne mixer po záruční době a chcete tedy mixér opravit a taková značka přeci nemá zapotřebí dělat si negativní reklamu a problémy.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.02.15 15:30
avatar

Zdravím,
šlo by to slepit, ale tyhle gumy jsou dost těžko lepitelné (je nutné použít aktivátor před lepením), takže by vás koupě kvalitního lepidla + aktivátoru vyšla dost draho - nevyplatí se to.
Ale radu mám - stačí chvilka práce a silikon (klidně i obyčejný stavební, ale lepší je na sklo - je po vytvrdnutí tvrdší) v tubě nebo v kartuši ;)
Z papíru vyřízněte kolečko o vnějším průměru gumy. Uřízněte z papíru 2 pásky o výšce těsnění a ty přilepte na ten vyříznutý kroužek. Vznikne vám forma. Po zaschnutí lepidla papír pořádně promastěte - třeba napustit indulonou nebo nějaký jiným tukem (stačí i rozpuštěné sádlo). Pak do té formy vymačkněte z tuby ten silikon, pečlivě ho tam dejte tak, aby hlavně dole v rozích nevznikly bublinky a díry - prostě forma musí být perfektně vyplněná. Až bude forma plná, zarovnejte vrchni stranu silikonu třeba prstem namočeným v jarové vodě (v naředěném jakémkoli saponátu). Formu s odlitkem někde odložte (ideálně někde, kde je trochu vlhko - komora a pod) a nechte silikon zvulkanizovat (radši déle než krátce - ale týden by měl stačit). Udělá se z něj guma. Po zvulkanizování vyloupněte to silikonové těsnění z formy, omyjte ho a můžete ho používat;)
Že to nové, vámi vyrobené, těsnění nebude mít ty drážky na povrchu jako originál? Nevadí - utažením mixéru se guma vytvaruje a utěsní to i tak. Utahujte mixer na těsnění s citem - silikon není tak tvrdý jako originál guma, takže to i když to bude už těsnit, stále to bude vypadat, jako že je mixér volný. Prostě sílu utažení je potřeba se naučit - vyzkoušet, kdy už je to dobré.
Ještě takový detail. Záleží jaký silikon si koupíte (nebo máte doma) - některý silikon je cítit po octu (to je tzv. acetický). Toho se nelekejte - ten silikon vytvrzuje pomocí kyseliny octové, ale až vyschne, tak ten pach nebude cítit. Takže pach po octu není vada.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.02.15 17:18
avatar

Zdravím ,

jak jsem zjistil , zn. Palson je španělský výrobce elektrospotřebičů figurující na trhu cca 30 let a má v mnoha zemích své zastoupení. Ze strany prodejce Okay je to spíš jejich vlastní neochota s Vámi daný problém řešit . Zkuste zjistit ať už ze záručního listu nebo přímo od prodejce zda-li má Palson zde v ČR smluvní servisní firmu která zajišťuje opravy a servis této značky. Pokud ne, pak je asi lepší spotřebič reklamovat. Pokud se Vám do toho moc nechce , je tu ještě jedna možnost ... nechat si těsnění vyrobit na zakázku avšak záleží zda-li to Vaše těsnění není nějaké extra zvláštní. Na internetu se dají takové firmy najít jako třeba http://www.setes.cz/2374/gumove-tesneni-vyroba/

K tomu druhému dotazu ... ano společnosti musí dodávat náhradní díly min.10 let od ukončení prodeje výrobku.

Přeji hezký den

Petr Baier

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 17.02.15 17:53

Pokud máte doklad z reklamace kde je potvrzená záruční oprava, tak můžete odstoupit od smlouvy - nestihli závadu odstranit do 30 dnů. Žádná další reklamace, ale reklamovala jste už v červenci, reklamaci uznali a máte o tom doklad.

Nebo sežeňte jiné použitelné těsnění, nebo si ho vyrobte - buď vystřihnout z gumy, nebo udělat z toho silikonu - jako formu můžete použít ten strojek - namastit aby jste to neslepila, nanést silikonové kolečko a našroubovat protikus, nedotahovat na doraz ale nechat mezeru aby těsnění mělo správnou tloušťku. Po vytvrdnutí odstřihnout přebytky.

Na to že nemám kupovat levné zboží - "mám to chápat tak, že tu prodáváte i šmejdy a tenhle šmejd jste mi klidně prodali?"

Nejmíň práce je sehnat jiné těsnění které bude pasovat - stačí cokoliv co bude mít přibližný rozměr..

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 17.02.15 21:05

Dobrý den, přesně jak radí asd - po 30ti dnech Vás nemusí zajímat již nic, stačí zajít do prodejny a požadovat sepsání odstoupení od smlouvy, okamžitě Vám peníze musí vyplatit. Radím vzít si peníze a koupit něco nového.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.02.15 21:26
avatar

Reklamace byla přijata a uznána. To bych bral za rozhodující. Odvolal bych se na zmíněné paragrafy a připomenul, že reklamaci lze řešit i za pomoci ČOI, SOS, případně přes média.

§622

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.

§19

(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 18.03.15 17:41
avatar

Mám takový dojem jestli to není shodné s těsněním robotu eta 0010...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.03.15 06:20
avatar

Dobrý den, všichni, děkuji Vám za rady.

Dopadlo to tak, že dneska jedu do nemocnice na vyšetření, mixér beru s sebou a mohu jej vrátit v Okayi s tím, že dostanu peníze zpět. Korespondovala jsem dlouho s centrálou Okay v Brně, uznali poctivě, že ND nejsou a nebudou, proto nemá cenu pak shánět všudemožně díly aspoň podobné. Originální už nebudou. Což je u výrobku v záruce víc než špatné.

Je mi ho líto, mixoval dobře, kromě té gumy s ním nemám špatné zkušenosti. Ale nedá se nic dělat, není to holt už ta stará dobrá Eta, kdy náhradní díly měli v každém městečku v Elektře. A co neměli, to dokázali z Hlinska poslat v balíčku. Není proto divu, že můj starý Eta Turbo mi sloužil skoro 4 desetiletí. Takové výrobky už dneska nejsou - kam by výrobci přišli? ;) Zdraví Jaga.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.