Jak zapojit schodišťový vypínač

Od: Datum: 15.10.14 22:11 odpovědí: 9 změna: 16.10.14 20:27

Dobrý den může mi někdo jako laikovi poradit jak zapojit dva vypínače tzv. schodišťové? Mám v krabičce dva černý vodiče a jeden modrý. Já jsem zapojil nahoře dva černé dole modrý lze ovládat pouze na jedné straně. Děkuji, ale jak jsem napsal jako laikovi, ač se zkušenostma. Děkuji Michal

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.10.14 22:14

Představ si, že do prvního vypínače jde drát z krabičky, z něj do druhýho vypínače jdou dva dráty a druhýho vypínače jde už jeden drát ke světlu.

Ohodnoceno: 0x

Datum: 15.10.14 23:36

Takže se to vlastně zapojuje jako klasický vypínač jen ještě navíc tam máme dva dráty s každé krabičky jeden tady to bude modrý a ten musíme na jedné krabičce zapojit k první fázy a na druhé krabičce na druhou stranu ok? Michal

Od: au1
Datum: 15.10.14 22:25
obrázek
Ohodnoceno: 2x

Datum: 15.10.14 23:39

koukněte zde,přehledně nakreslené... http://mylms.cz/text-skutecne…-elektroinstalaci/#schodistak

Ohodnoceno: 0x

Datum: 16.10.14 13:54

Já, bych spíš uvítal odpovědˇ nahoře dva černý dole modrý nebo naopak. Děkuji

Datum: 16.10.14 19:05

To ti věřím, že bys uvítal takovouhle odpověď, ale tady nikdo netuší odkud kam a jaký byrvy drátů máš doma natahaný.

Prozvoň si dráty který vedou z jednoho vypínače do druhýho a uvidíš jaký mají barvy.

Ohodnoceno: 1x

Datum: 16.10.14 20:26

Psal jsem dva černý jeden modrý. M

Datum: 16.10.14 20:06

Tak to raději jdi od toho a nech to na elektrikáři.

Ohodnoceno: 2x

Datum: 16.10.14 20:27

odpověď na tuto otázku neexistuje, protože modrý tam nemá vůbec co dělat, používá se na to kabel "O", který obsahuje vodič černý, hnědý a šedý, protože se po všech třech pouští (přepíná) fáze. Modrý "nulák" do vypínače vůbec nevede, ten má vést přímo do lustru.