Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Objektiv NikonD3100

Od: aeninith odpovědí: 9 změna:

Ciao lidi,

jsem naprostý fotografický analphabet a tak bych se chtěla zeptat Vás odborníků na názor.

Mám doma Nikon D3100 objektiv 18-55 a bohužel se mi zničil objektiv. A teď si chci koupit nový a když už, tak bych si připlatila za nějaký trošku lepší. Nejraději bych fotila na Makro, ale i na dálku, například zvířata. Vím, že to nejsou moc skloubitelné požadavky, ale věřím, že mi dokážete poradit. Cenový limit je max. 8000 Kč (jsem student).

Všem moc děkuji za radu a za čas

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

objektiv
hodnocení

0x

Zapomeň, že tyto požadavky spláchneš jedním objektivem. To focení zvířat snad ještě jo. Ale bavíme se o zvířatech domácích, ochočených či třeba v zoo. Prostě tam, kde se k nim můžeš poměrně dost přiblížit a zvířata se při tom moc nehýbou. Na nějakou zvěř v přírodě potřebuješ hodně dlouhé, hodně kvalitní a tudíž hodně drahé sklo (fakt ne nějaký zoom 28-300) a hlavně haldu zkušeností. Makro, tedy pokud myslíš "pravé" makro (třeba detaily hmyzu) se dělá buď speciálním makroobjektivem (ideální a nejdražší řešení) nebo s využitím předsádek či mezikroužků (o něco levnější, ale také ne úplně levné), kde je zas o něco horší kvalita. V každém případě, a to jak u focení na dálku, tak u makra, potřebuješ opravdu kvalitní, pevný a celkem těžký stativ, který má všechny myslitelné možnosti nastavení nohou, hlavy a tak. Pokud "makrem" myslíš třeba hlavu kočky vyfocenou zblízka (či něco o cca této velikosti), běžné zoomy postačí a dá se to fotit i z ruky.

hodnocení

0x

Makro pomocí makrokroužků je velice levná a hlavně velice kvalitní varianta, neboť se využívají v plné míře kvality objektivu i přesto, že ten objektiv k makru určen není.

objektiv