Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na co točit?

Od: velkatocinka odpovědí: 16 změna:

Ahoj, sháním něco - nevím co - na co by se dala natočit kvalitní videa i v HORŠÍCH SVĚTELNÝCH podmínkách. :) Zkrátka aby obraz nebyl zrnitý, i když je třeba jen světlo z lampičky. :) A taky bych chtěla, aby v onom zařízení byly zabudovány nějkaé efekty, přes které se dá točit. :3 Nevíte někdo o něčem? cena.. tak do 10 000, čím míň, tím samozřejmě líp. :D Děkuju moc :)

P.S.: Prioritou je pro mě ten obraz, hlavně aby nebyl zrnitý! :) efekty by byly jen příjemný bonus :) díky

doplněno 23.09.14 20:59:

A ty efekty myslím jako filtry :)

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

praivo2
hodnocení

0x

Nikon D3100, ale potřebuješ i nějaké znalosti a zkušenosti, jaké, soudě podle stylu dotazu, zatím nemáš. A taky musíš počítat s tím, že základní objektiv má jen cca. 3× zoom. Oproti videokamerám v této cenové relaci má DSLR výhodu v možnosti focení, větším senzoru a vyměnitelným objektivům. Jen je trochu větši a těžši (a ten zoom, ale to podle mne není zas tak podstatná věc)...

doplněno 24.09.14 09:35:

A tuším, že nemá filtry, ale ty se dají přidat v počítači.

 

hodnocení

0x

používat zrcadlovku na točení videí je dnes velká móda, ale má to jednu velkou nevýhodu, není k tomu vůbec ergonomicky vhodná. TTak je to především těžký krám, možná si řeknete, že profi kamera je ještě těší - ano, ale právě o tom to je, zcela jinak se drží a to nemluvím o zcela nevhodném ovládání.

praivo*

A co bys tedy do 10k doporučil ty? Pochybuji o tom, že běžně sehnatelné kamery se svými FullHD minisenzory (protože lidi chtějí megazoom) budou jakkoliv použitelné pro kvalitní záznam ve špatných světelných podmínkách.

praivo:

všechno má své meze, takže nebudu točit za špoatných světelných podmínek fullHD, nebo se zrcadlovkou budu točit tak maximálně ze stativu :-D

doplněno 24.09.14 15:44:

A velký rozsah ohniska byl u kamer vždy základ, dokud nebyly zoomy tak se na kamerách používaly karusely s několika objektivy a kdyžý už byly zoomy, tak se na kamerách začaly používat mnohem mnohem dříve, než na fotoaparátech.

praivo*

Tak třeba 720p, ale čím bys teda točil ty?



doplněno 24.09.14 16:11:

Ale pokud je megazoom (např. i 42×) za cenu miniaturního snímače (1/5.8"i menší), k čemu to při nedostatku světla je?

praivo:

je mnoho odvětví která se ubírají nesprávným směrem, protože je to pro laickou veřejnost přitažlivé. Megazoomy jsou toho příkladem, ale dle mého názoru mezi to patří i možnost točit video v zrcadlovce :)

praivo*

To je sice možné, ale co jim zbývá, když na trhu není žádná rozumná alternativa?

V úvahu by připadala ještě nějaká "bezzrcadlovka", jenže tam je nevýhodou dost nízká hmotnost, a SLT zase díky konstrukci (na senzor dopadá jen cca. 80 % světla z objektivu) nejsou vhodné do slabého světla, takže jediná rozumná možnost se jmenuje DSLR...

Já osobně zatím nic takového nepotřebuji, protože často potřebuji zároveň natáčet a fotit a mít v jedné ruce zrcadlovku a ve druhé mobil jde, ale velkou kameru bych asi jednou rukou neudržel. Kdyby tě zajímalo, proč nepoužívám stativ, tak proto, že (na) žádný pořádný momentálně nemám a většinou i kdybych ho měl, tak bych ho stejně často neměl jak dostat na místo (malý batoh a stabilní (= velký) stativ nejdou dohromady).

praivo:

neřiď se jen tím co vyčteš, u SLT sice dopadá na senzor o něco méně světla díky polopropustnému zrcátku, ale jestli pak víš že velká většina filmových kamer takto konstruována být musela - musel si mít obraz v hledáčku a zároveň musel obraz dopadat na filmovou vrstvu filmu a přesto mi nečinilo problém filmovat v místnosti při umělém osvětlení na film o citlivosti 21DIN což je 100 ISO a s filmovým foťákem ses s takovým filmem chytal jen za použití blesku :)

Takže teorie je jedna věc a praxe druhá. Já vím, každý si přečte nebo představí, že u SLT jde o 20% méně světla na čip a už v tom vidí problém :-D

Stativ jsem zmínil jen proto, že je to nejjednodušší způsob, jak zrcadlovku malinko a levně přiblížit ergonomii video kamery, protože v ruce se zrcadlovka jako videokamera držet nedá a kdo se trochu zabýval filmováním, tak ví o čem píši.

praivo*

Při dobrém umělém osvětlení ano, ale jak by to vypadalo, kdybys chtěl třeba teď natáčet někde venku na ulici? Myslím, že tam by už rozdíl byl.

praivo:

vůbec si to nepochopil. Chtěl jsem zdůraznit, že pokud se někde dočteš že zrcátko u SLT propouští pouze 80% světla na čip, tak to nutně nemusí ve výsledku znamenat, že to světlo ti bude opravdu chybět. A jako příklad jsem uvedl filmovou kameru, co to polopropustné zrcáfko měla a točila za světla kdy filmový fotoaparát (který polopropustné zrcátko jako ta kamera nemá) se nechytal a kemera se svou 1/30 expozičního času krásně filmovala a to ještě nezmiňuji fakt, že inverzní film (do filmové kamery) potřebuje mnohem přesnější expozici než negativní film do fotoaparátu.

Prostě pokud mluvíš o zrcadlovce na filmování videa, tak mnohem vhodnější je SLT i na málo osvětlenou scénu a to přesto že ti někdo nabulíkoval, že ti viditelně bude chybět 20% světla díky polopropustnému zrcátku :-D

praivo*

photo.stackexchange.com/...

With an SLT camera, 100% of the light entering the light box never reaches the sensor. In brighter conditions this loss is fairly minimal, but in very low light conditions it can mean the difference between a usable shot and an unusable one.

Ztratí se údajně kolem 0,5 EV, což sice není moc, ale málo taky ne. Že na tom něco bude nasvědčuje i to, že Sony vyvíjí (nebo už možná i používá) systém pro odklopení zrcátka tak, aby na senzor šlo opravdu všechno světlo (nevím, jak jsou na tom teď, ten článek, co jsem četl, tušm nebyl úplně nejnovější a hlavně už nevím, kde byl).

doplněno 24.09.14 21:29:

Když jsou SLT tak dobré, proč jsi to nenapsal, když jsem se tě ptal, čím pod 10k bys nahradil DSLR?

dpreview.com/...
thephoblographer.com/...

jofa*

Taky se přidám jednou či dvěma poznatky. Mám SLT Sony Alfa 77II a můžu s jistotou napsat, že tak kvalitní video jsem ještě netočil. Mám cameru od Panasoniku SD1 (CCD tříčipovou) a kam se hrabe na tento aparát. Pravda, je to něco jiného a musí se s tím také naučit (stativ, externí mikrofon atd.) Ve spojení s objektivem 35mm /1,5 ale i třeba s 16-50mm/2,8 jsou záběry ve dne v noci neuvěřitelné. O záběrech s malou hloubkou ostrosti ani nemluvě. Toť doplnění k diskusi kterou vedete.

 

praivo*

Srovnáváš přístroje, které v době svého vydání stály cca. stejně, ale dělí je od sebe nějakých 7 let. Mne by zajímalo spíš srovnání s Canonem 60D nebo lepším (dnes se dost točí na 5D3) se stejným objektivem.

doplněno 24.09.14 21:54:

Navíc se už pohybujeme v cenové relaci vysoko nad tou z dotazu.

Já nepsal, že jsou tak dobré, ale když už bych měl točit video něčím na způsob DSRL tak je rozhodně mnohonásobně lepší SLT. Už jenom proto, že má použitelný hledáček. Jinak co se mne týče, tak video jakýmkoliv fotoaparátem točím v nouzi, když nic jiného zrovna nemám při ruce. Jinak se snažím, vždy na patřičnou činnost použít patřičný přístroj. Takže pokud se chystám točit video tak si na to prostě vezmu videokameru i když není HD, i když mám možnost foťákem točit HD tak radši točím tou kamerou :-D

pochop, že jsem zde jen upozornil, že zrcadlovka není ergonomicky vhodná na točení filmů, ale v dnešní době kdy kdekdo fotí předpaženýma rukama, kdekdo seká bezmyšlenkovitě fotky jednu za druhou, videa se točí na mobil, tak byl můj příspěvek je vlasně o ničem.

Většina lidí řeší šum, velikost čipu, MPX - jedni zdali to není moc, pro jiné je to málo, další zkoumají na monitoru obrázky na úrovni pixelu a vlastní kouzlo fotografie a filmu, unikátnost, neopakovatelnost záběru jde stranou :-D

Achjo - kde je zlatá doba chemického procesu v zachycování obrazu a pohybu :)

jofa*

Máte pravdu, jenže pokrok v technice a kvalitě nezastavíte. No není to nádhera !


doplněno 24.09.14 22:14:

Najdou se lidé kteří to umí a chtějí to umět i s foťákem. Jen je to trochu náročnější na výbavu.

praivo*

A o tom to je - v takovéto cenové relaci prostě slušnou kameru neseženeš. A ano, SLT má oproti DSLR dost předností, zejména ten PDAF při videu, ale pokud by mi šlo o světlo a neměl bych na lepší objektiv. A pokud bych na to měl, tak bych si určitě místo mého Nikonu D60 koupil aspoň SLT-A58. Ale pokud by mi šlo jen a POUZE o kvalitu videa za špatného osvětlení (a ne třeba o AF, EVF atd.), volil bych klasickou zrcadlovku. To, že v praxi by mi nejspíš o AF šlo a tak bych stejně zvolil SLT, je už věc jiná.

doplněno 24.09.14 22:27:

Mám tu Panasonic VDR-D50 a od té doby, co jsem si koupil tu Nokii 808, jenom leží v krabici, protože kromě zoomu nemá prakticky nic navíc. A předtím tam vlastně byla taky, protože jsem používal Canon UC2000 z důvodu delší výdrže na baterii.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]