Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Autodrom vs napětí

Od: fatalwir® odpovědí: 5 změna:

Zdravim vzdycky me zajimalo jake je napeti v autodromu na pouti a jakej odber proudu ma priblizne jedno auticko. Je tu nekdo kdo to vi? Diky.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

uztobude12*
hodnocení

0x
Tak napětí 400V a odběr autíčka tipuju tak na cca. 2kw.

To je pěkný nesmysl. Atrakce podobného typu budou mít bezpečné napětí, počítám maximálně 24 V. Zrovna tak ten odběr by byl zbytečně velký.

Nejsem přez to znalec, jsem jen elektrikář, znající bezpečnostní předpisy.

hop®
hodnocení

0x

Naprosto souhlasím s magdonem, jde určitě o bezpečné napětí, maximum (na plnou rychlost autíček) je možná vyšší, ale určitě do těch 60V. Výkon je "doháněn" proudem, stačí se podívat, jak sběrače za jízdy jiskří.

Jen mimo dotaz jednu vzpomínku: jezdili jsme s partou kamarádů pravidelně na dovolenou do jižních Čech, vždy v době místní pouti. Už to byl každoroční "obřad", značně rozveseleni jsme se vypotáceli z místní hospůdky s připravenou náhradní flaškou rumu pro už známého "velitele" autodromu. Za flašku nám pustil autíčka na plný výkon, věřte, že tak po pěti minutách zběsilé jízdy jsme rádi z autíček vystupovali či "vypadávali" ven... *blee*

P.S.: asi půjdu na pouť jim prozkoumat a proměřit ten zdroj... *smich*

patrik*
hodnocení

0x

Napětí 380V, příkon 20kW ;)

lmgify

Podle toho, co jsem ted o tom cetl, tak to bude prikon transformatoru pro cely autodrom. Ten to pak prevadi na napeti a proudy pouzivane danym systemem. Nic poradneho jsem o techto systemech nenasel. Asi si to kazdy vyrabi, jak se mu chce. Urcite je nekolik systemu na 110V (asi AC) v p/... nad hlavou. Videl jsem i nejake cinske kopie a ty zase meli baterky na 24 nebo 48VDC. Systemy s DC do nejakych 60V v pletivu jsem nenasel, ale jak jsem psal, najit technicke informace je opravdu dost obtizne.