Autodrom vs napětí

Od: Datum: 11.08.12 09:28 odpovědí: 5 změna: 01.09.14 05:36
avatar

Zdravim vzdycky me zajimalo jake je napeti v autodromu na pouti a jakej odber proudu ma priblizne jedno auticko. Je tu nekdo kdo to vi? Diky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: uztobude12*
Datum: 12.08.12 08:06
Tak napětí 400V a odběr autíčka tipuju tak na cca. 2kw.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.08.12 08:14
avatar

To je pěkný nesmysl. Atrakce podobného typu budou mít bezpečné napětí, počítám maximálně 24 V. Zrovna tak ten odběr by byl zbytečně velký.

Nejsem přez to znalec, jsem jen elektrikář, znající bezpečnostní předpisy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 12.08.12 11:51
avatar

Naprosto souhlasím s magdonem, jde určitě o bezpečné napětí, maximum (na plnou rychlost autíček) je možná vyšší, ale určitě do těch 60V. Výkon je "doháněn" proudem, stačí se podívat, jak sběrače za jízdy jiskří.

Jen mimo dotaz jednu vzpomínku: jezdili jsme s partou kamarádů pravidelně na dovolenou do jižních Čech, vždy v době místní pouti. Už to byl každoroční "obřad", značně rozveseleni jsme se vypotáceli z místní hospůdky s připravenou náhradní flaškou rumu pro už známého "velitele" autodromu. Za flašku nám pustil autíčka na plný výkon, věřte, že tak po pěti minutách zběsilé jízdy jsme rádi z autíček vystupovali či "vypadávali" ven... *blee*

P.S.: asi půjdu na pouť jim prozkoumat a proměřit ten zdroj... *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: patrik*
Datum: 31.08.14 14:46

Napětí 380V, příkon 20kW ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lmgify
Datum: 01.09.14 05:36

Podle toho, co jsem ted o tom cetl, tak to bude prikon transformatoru pro cely autodrom. Ten to pak prevadi na napeti a proudy pouzivane danym systemem. Nic poradneho jsem o techto systemech nenasel. Asi si to kazdy vyrabi, jak se mu chce. Urcite je nekolik systemu na 110V (asi AC) v pletivu nad hlavou. Videl jsem i nejake cinske kopie a ty zase meli baterky na 24 nebo 48VDC. Systemy s DC do nejakych 60V v pletivu jsem nenasel, ale jak jsem psal, najit technicke informace je opravdu dost obtizne.

Pokud autodrom nepouziva pletivo nad hlavou a ma oba poly v podlaze, pak je to 56VDC v tom jednom systemu, ktery jsem nasel.

Vlastni moturky v autech maji prekvapive male vykony - od asi 90W do asi 250W, co jsem tak nasel (mozna i jeden s 400W). Je to rovna hladka podlaha, kola jsou tvrda guma (nekdy silikonova) a auticka jezdi pomalu (max. tak 12km/h), takze jim to asi v pohode staci.

doplněno 01.09.14 06:06:

Tady jsou ty 400W (napajene 230V nebo 380V AC z pletiva).

Tady 350W, 90VDC pletivo

Tady 230W, 48V DC pletivo

doplněno 01.09.14 07:32:

Jak pisi vyse: "110V (asi AC) v pletivu", tak to bude spatne, protoze tech 110V bude DC (clanek).

110VAC systemy opravdu existovaly, ale podle stejneho clanku se vetsina (evropskych) vyrobcu shodla na 90VDC. Tezko rict, jak to vlastne je, kdyz i C&S (ten s 110VDC) je evropsky (italsky) vyrobce (jejich modely zde jsou pro 70/110VDC).

Nemecka Wikipedie pise 110VDC /až 1000A

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.