Nefunkční autorádio (vadná součástka?)

Od: Datum: 16.08.14 12:13 odpovědí: 11 změna: 17.08.14 16:38

Dobrý den

Dostal jsem nefunkční autorádio Pioneer DEH-2100R. Autorádio mělo místo pojistky drát a dozvěděl jsem se že majitel omylem zapojil napájecí dráty opačně a v autorádiou něco prasklo a už nešlo tak jsem ho otevřel a na základovce je spálenina viz foto. Zkoušel jsem to proletovat znova a dát novou pojistku, ale pokaždé když rádio zapojím tak se pojistka spálí. Proto se ptám nevíte v čem muže být chyba? V nějaké součástce? Za jakékoli info díky :)



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.08.14 12:18

Spáleného toho může být více.Tak že pokud nemáte potřebné vybavení tak dát někomu kdo proměří.Takhle na dálku bez měření nelze určit která součástka je špatná. A asi schéma bude potřeba.

doplněno 16.08.14 12:24:

Bez schéma se nezjistí co bylo na plošňáku za součástku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: saly®
Datum: 16.08.14 13:02

Bohužel schéma nemám a ani na internetu jsem nenašel. Zkusím jít po cestě spáleniny a uvidím jaké jsou tam součástky a zkusím je proměřit.

Datum: 16.08.14 13:17
avatar

Zkuste vypájet koncáky ven, a zkusit připojit rádio ke zdroji bez nich...Pokud nedojte ke zkratu - neshoří pojistka, tak na vině pravděpodobně bude vadný koncový stupeň. Pokud odejte pojistka, tak to rádio rovnou zahodit...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 16.08.14 13:26

To opravdu nikdo nemůže vědět, kdejaký polovodič a po něm šlo další, já bych to vyhodil. Dejte inzerát kdo daruje pokud R chcete

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 16.08.14 13:45

Zde je ke stažení servisní manuál, který samozřejmě obsahuje schéma, tak můžete pátrat a opravovat:

http://elektrotanya.com/pione…2100r-2130r.pdf/download.html

doplněno 16.08.14 14:17:

Tenhle kus spoje co hoří přivádí do radia napájení a jsou na něm 2 ochranné diody, ty se mohly při přepólování prošvihnout, že teď vodí oběma směry, tudíž vytvářejí v napájení zkrat. Na ně bych se zaměřil v první řadě.

Obrázek jsem zrcadlově otočil, protože je to obrácená strana spojů, aby bylo patrné, že se jedná o stejné místo:

Ohodnoceno: 3x
 
Od: saly®
Datum: 16.08.14 15:25

Mohl by jste prosím upřesnit co mám s tima diodama udělat? Propísknout jsem zkoušel a pískají.

Od: lmgify
Datum: 16.08.14 15:54

V tomhle zapojeni to bude piskat skoro pokazde (vsimni si, ze jsou zapojene paralelne mezi stejnymi body - jsou v podstate zdvojene). Budes muset vypajet alespon jednu nohu kazde z nich a pak to teprve zmerit. Ujisti se, ze ti to piska jen v jednom smeru :) Aby to nepiskalo i v zavernem smeru ;)

Ohodnoceno: 3x
 
Od: saly®
Datum: 17.08.14 15:21

Odletoval jsem jednu tu diodu a byla ze spoda uplně spálená. Po té se mi rozpadla. Druhá je v pohodě. Zkusil jsem zapojit rádio bez té diody a funguje! :) Někde seženu nefunkční rádio a kdyžtak tam du diodu přehodím. Všem moc děkuji za rady ! :)

Od: bmbx®
Datum: 17.08.14 15:52

saly:

ta dioda tam být nemusí, je tam ještě jedna Pokud bude ohledně přívodů autoradia vše zapojené tak jak má tak jsou zbytečné obě, ale pro klid duše jí tam dát můžete, nač shánět nefunkční rádio, není v tom service manuálu náhodou uvedený typ? Ona je to cenově korunová záležitost...

PS: Zase jsme se zde setkali s několika jedinci co radili, že se to nevyplatí opravovat a že je lepší to vyhodit - takové rady by se měly TRESTAT !

*smich*

doplněno 17.08.14 16:11:

Je to usměrňovací dioda S5688G (obě jsou stejné)

Lze bez problémů nahradit čímkoliv jiným stejných nebo i lepších parametrů, vzhledem k tomu, že tam slouží jen jako ochrana.

doplněno 17.08.14 16:15:

Zde jsou parametry:

http://pdf1.alldatasheet.com/…ew/102573/TOSHIBA/S5688G.html

Ohodnoceno: 0x
 
Od: saly®
Datum: 17.08.14 16:24

Aha nevšiml jsem si že je to tam napsaný jestli to teda nevadí že tam není tak tam nechám jenom tu jednu :)

Od: bmbx®
Datum: 17.08.14 16:38

Ne, nevadí to ničemu, jen kdyby se přihodilo něco podobného znovu - přepólování napájení, nemusela by to ta jedna dioda zvládnout a třeba by shořela úplně ( kompletně by se přerušila ) a dřív než pojistka, pak by se to obrácené napětí dostalo dál a shořelo by něco důležitějšího, dražšího, nebo víc součástek najednou a pak už by se to opravdu nemuselo vyplatit opravovat.

Prostě ty diody vodí (uplatní se) jen když to rádio někdo blbě (obráceně) zapojí na plus a mínus, v ten okamžik to jde do zkratu a vyhoří pojistka - to je celý princp téhle ochrany a smysl těch diod, že jsou tam dvě je jen pro jistotu, než shoří pojistka tak to nějaký zlomek sekundy trvá a když tam dá někdo místo pojistky drát... :-D

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.